Skip to main content
Vraag

Internet valt kort uit tijdens tv kijken

• August 19, 2026
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Hallo allemaal,
Gisteravond zaten wij naar KPN TV te kijken, “We zijn er bijna”op NPO1.
Plotseling een hapering in de beeldweergave, en toen beeld op zwart.
Gelijk mijn V10 modem gechecked, bleek dat internet uitgevallen was.
Weet iemand de oorzaak?
Je kunt van alles bedenken: satelliet storing, server storing, verkeerde werkwijze monteur?Hacking?
Na ca. 5-10 min. begon internet te rebooten, best vreemde storing, want meestal ligt een internet storing voor langere tijd plat.
Voor mij/ons interessant om te weten wat er aan de hand was.
Gaarne toelichting!
bvd en mvg,
Geros

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2026

Had ik ook een keer overdag. Ook zo'n 5 minuten. Bleek software update. 

Ik zat achter de laptop en had radio via ontvanger aan. 

Waarom het soms op zulke rare tijden is...

• Auteur
  • Helper
  • August 19, 2026

Hey PeterG,

Twijfel of het een update was. Normaliter wordt een update aangekondigd, dat is niet van het ene moment op het andere. Zelf denk ik ook aan het uitschakelen/deactiveren van vreemde bronnen/afnemers, het is wel giswerk, moet ik toegeven.
Maar in de statistiek noemen we het een “special cause”, en daarover zei Walter Shewhart lang geleden eens: die zijn assignable!!
dank voor je meedenken en posting.
mvg,
Geros

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@GeOs, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je inderdaad al een reactie hebt gehad. 🙂

Dat het internet uitvalt kan door een hoop zaken komen. Lastig om te achterhalen wat precies, tenzij je dus duidelijk ziet dat de update is geweest of er zijn bijvoorbeeld graafwerkzaamheden in de buurt en de hele buurt zit ineens zonder diensten. Dan kun je vrij zeker zeggen wat de oorzaak is. 😄

Het is dus moeilijk te achterhalen, als ik jouw conclusies zo lees, maar mocht het vaker gebeuren trek hier dan gerust weer aan de bel! Als je een patroon ontdekt of de lampjes op het glasvezelkastje (mits je glasvezel hebt) branden dan bijvoorbeeld ook niet zoals ze horen, dan kunnen we wat metingen uitvoeren om te achterhalen waar het door komt. Het zou dan bijvoorbeeld kunnen dat het glasvezelkastje niet stabiel werkt of dat het verderop in de wijkcentrale niet goed loopt. 

In elk geval dank voor het melden, geniet van je diensten (en je zondag)!