Skip to main content
Vraag

Is de nieuwe TV+ ontvanger een goede optie voor mijn slechthorende ouders?

• September 2, 2026
  • 4 reacties
  • 74 keer bekeken

Mijn ouders zijn wat dovig en ondanks een gehoorapparaat zou ondertiteling standaard bij alle programma's wel fijn zijn.

Ik heb gelezen en gezien dat je op het nieuwe KPN+-kastje ondertiteling standaard kunt aanzetten voor alle zenders. Het huidige oude KPN-kastje (Arris VIP5202) van mijn ouders kan dat niet.

Mijn ouders zijn nu gewend om op hun LG-televisie met de LG-afstandsbediening niet meer dan het volume en het kanaal aan te passen. De settopbox is geprogrammeerd/gekoppeld aan de LG-afstandsbediening.

Ik vroeg me af of de bediening bij een KPN+-kastje hetzelfde kan blijven (televisie aan en hij gaat gelijk naar zender 1) of dat ze dan moeten leren om met een flitsende streamingdienst interface te werken?

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 2, 2026

Hallo ​@Tjeerd2 ,

Ik vroeg me af of de bediening bij een KPN+-kastje hetzelfde kan blijven (televisie aan en hij gaat gelijk naar zender 1) of dat ze dan moeten leren om met een flitsende streamingdienst interface te werken?

Bij KPN TV+ kun je instellen dat de TV opstart met Live TV: 

Opstartscherm aanpassen

Klik op Opstartscherm om aan te passen of je het startscherm of live tv wilt zien bij het opstarten van de TV+ Box.

bron: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2026

Dat is goed om te weten, dankjewel. Dan zou het wel eens de moeite waard zijn om over te stappen voor mijn ouders omdat ze dan gewoon de televisie op de manier kunnen blijven gebruiken zoals ze gewend waren, maar dan inclusief ondertiteling.

Dan ga ik voor mijn ouders het één en ander aanpassen qua abonnement om gebruik te kunnen maken van een nieuwe settopbox.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 2, 2026

Graag gedaan ​@Tjeerd2 ,

Je kunt het abonnement inderdaad over laten zetten op KPN TV+. 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Waarschijnlijk wordt het abonnement dan ook goedkoper. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@Tjeerd2 Ik heb zelf ook twee gehoorapparaten. Deze hebben de mogelijkheid om met behulp van een TV-connector van Schoonenberg het geluid van de tv via Bluetooth te laten streamen naar de gehoorapparaten. Ik vind het ideaal! Misschien een tip voor je ouders? Ik heb overigens ook een KPN TV+ Box, maar die is niet vereist om Bluetooth te kunnen gebruiken.