Skip to main content

Ik heb een extra afstandsbediening besteld voor mijn kpn tv+ box.

op mijn slaapkamer vinden wij het handig dat mijn vrouw en ik beide een eigen afstandsbediening hebben voor als iemand in slaap valt en we elkaar dus niet wakker hoeven te maken voor de afstandsbediening.

nu is helaas het geval met de tv+ box dat als ik de extra afstandsbediening koppel de koppeling van de eerste verwijderd wordt en ik nu dus niks heb aan de extra afstandsbediening.

 

graag een update van de tv box die doet wat je in het menu kan kiezen extra afstandsbediening koppelen.

 

Je kunt naast de gewone witte afstandsbediening ook nog een Comfort+ afstandsbediening koppelen.


Dat zou kunnen maar ik wil de Afstandsbediening voor DIW7022 TV+ Box extra koppelen.

deze heeft ook de apps, netflix, disney, en assistent knop

als ik in het menu kan kiezen voor extra kpn afstandsbediening koppelen zou je ook verwachten dat dat werkt met de afstandsbediening die hiervoor gemaakt is.


Dat gaat niet, je kunt niet twee dezelfde afstandsbedieningen koppelen.

De assistantknop zit ook op de Comfort+ en de apps knop zou je onder de knop met de drie puntjes kunnen plaatsen, daar kan je immers de functie zelf van instellen.

En je kunt Netflix en Disney+ natuurlijk ook bij jouw favoriete apps plaatsen zodat ze op het startscherm eenvoudig aan te klikken zijn.

Ik gebruik zelf de Comfort+ afstandsbediening en ik ben er persoonlijk erg blij mee, hij werkt heel prettig.


Vreemd gezien de tv+ box toch op android draait en je op een chromecast wel 2 zelfde afstandsbedieningen kunt koppelen.

en zoals gezegd de functie in het menu ook doet vermoeden dat het zou moeten kunnen geien dit genoemd is extra kpn afstandsbediening koppelen.

 

voor kpn dus om te zorgen dat dit wel gaat werken zoals het volgens mij ook zou moeten 


voor kpn dus om te zorgen dat dit wel gaat werken zoals het volgens mij ook zou moeten 

Dat zal niet gaan gebeuren.


voor kpn dus om te zorgen dat dit wel gaat werken zoals het volgens mij ook zou moeten 

Dat zal niet gaan gebeuren.

En jij werkt bij kpn? en negeert op deze manier op een vraag/klacht van een klant.

Als je bij mij in dienst was had je nu een andere baab kunnen zoeken

 


Nee, ik werk niet voor KPN maar KPN heeft hier op het forum al wel een keer aangegeven dat dat niet zal gaan gebeuren. Helaas kan ik het niet anders maken.


Het kan alleen met deze afstandsbediening als tweede. Ook daar kun je mee naar de apps hoor. Via de ring bovenin drukken, dan in het menu bovenin naar Apps. Et voilá. Daar kan je ook naar Netflix, Disney en alle andere apps. En veel apps zijn ook via de kanaalnummers 200 tot 210 en dan OK te bereiken.
De knop met de microfoon is de assistent knop.

Zelf bedien ik de box 

  1. met de witte 
  2. met die van mijn tv (samsung one remote via hdmi cec)
  3. met nog een van mijn tv, ook via hdmi cec
  4. met de Google Home Remote in m'n telefoon

Oftewel '4' afstandsbedieningen die tegelijkertijd gebruikt kunnen worden. Voor 2 en 3 moet je tv wel over hdmi (cec) beschikken. Maar dat doet mijn Philips uit 2012 al.


Reageer