Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de Soundbox aan de wand monteren?

• June 7, 2025
  • 11 reacties
  • 110 keer bekeken

Kan ik de sondbox aan de wand monteren?

Mijn tv hangt ook aan de wand met geen meubel er onderĀ 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Ad Huijgens, jouw vraag kan ik mij goed voorstellen. Je wil het esthetisch gezienĀ op een mooie manier monteren. De box zelf direct aan de muur monteren zal niet gaan. Er zijn geen ophangbeugels voor de box. Daarbij komt ook nog eens dat je dan ook de optimale werking van de soundbox tegengaat.Ā 

Ik zie wel dat enkele KPN Community leden wel enkele alternatieven aandragen. Wellicht zit daar iets bij wat jouw goedkeuring kan dragen.Ā 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 7, 2025

Je kan altijd een klein plankje op de muur monteren (met kleine mooie beugels) en hem daarop zetten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 7, 2025

Ik denk meer om de box vlak op de muur te monteren (gaat misschien niet dit i v m het geluid)

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 7, 2025

​@Ad HuijgensĀ De SB is berekend voor horizontale gebruik. Als je hem op de muur monteert, richt de woofer naar voren en de speaker naar zijkanten en naar boven/beneden. Voor lage frequentie van de woofer maakt de richting niet veel uit, maar door de verkeerde montage hebt je hele verkeerde klangbeeld van de speakers (center niet meer naar voren, maar naar boven of beneden).

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 7, 2025

Ik denk meer om de box vlak op de muur te monteren (gaat misschien niet dit i v m het geluid)

Ā 

Dat kan je beter niet doen, omdat de frontluidspreker naar voren gericht moet zijn en de linke en rechte naar links cq rechts. Voor de topspeaker (woofer) maakt het niets uit.

Ā 

Dus vlak op de muur heb je geen goed en mooi geluid meer.

Omdat de frontluidspreker dan naar beneden of boven of opzij i.p.v. naar voren gericht is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 7, 2025

Simpel gezegd ​@Ad HuijgensĀ het kan niet, als het kon, had het in de installatie-handleiding gestaan en waren er ophangmogelijkheden in de box ingebouwd.

Ā 

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 7, 2025

​@Ad HuijgensĀ Voor € 4,- kan je Soundbox (uiteraard horizontaal) er al netjes bij staan onder je aan de wand gemonteerde TV…...en nog even de handige Harrie zijn enĀ wat nette aanpassingen maken m.b.t. de bedrading.

LACK Wandplank, zwartbruin, 30x26 cm - IKEA

Ā 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 7, 2025

Voor 2€ kan men ook een plank kopen om boven de TV te plaatsen

Ā 

• June 7, 2025

Maandag naar de meubelboulevard om een mooi kastje te kopen. Ziet er ook wat huiselijker/gezelliger uit, een kastje onder de tv.

• June 7, 2025

Voor 2€ kan men ook een plank kopen om boven de TV te plaatsen

Ā 

Wat lelijk 😁 bedacht door een man zeker? šŸ™ˆ

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 7, 2025

Wat lelijk 😁 bedacht door een man zeker? šŸ™ˆ

Het voordeel is dat men hem niet ziet behalve het streepje aan de bovenkant. Ik gebruik hem om mijn mini-pc plus USB-docking station boven de monitor te plaatsen, ook daar ziet men hem niet. Deze is zeker door een vrouw zonder een boormachine in huis bedachtĀ šŸ˜…

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 10, 2025

Hallo ​@Ad Huijgens, jouw vraag kan ik mij goed voorstellen. Je wil het esthetisch gezienĀ op een mooie manier monteren. De box zelf direct aan de muur monteren zal niet gaan. Er zijn geen ophangbeugels voor de box. Daarbij komt ook nog eens dat je dan ook de optimale werking van de soundbox tegengaat.Ā 

Ik zie wel dat enkele KPN Community leden wel enkele alternatieven aandragen. Wellicht zit daar iets bij wat jouw goedkeuring kan dragen.Ā