Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de Soundbox koppelen aan een Harman/Kardon speaker?

• December 25, 2025
  • 9 reacties
  • 95 keer bekeken

Hallo is het mogelijk om een Harman/Kardon speaker te koppelen met de soundbox via Bluetooth 

mvg Johan 

Beste antwoord door bnh

Welkom ​@Nahoj Pmort!

Helaas is dit niet mogelijk, en het zou ook zijn doel voorbijstreven. 

Het is bedoeld als tussenstation: als je iets beter geluid wilt dan de ingebouwde speakers van je tv, maar geen soundbar wilt aanschaffen, is dit een prima tussenoplossing.

9 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 25, 2025

Welkom ​@Nahoj Pmort!

Helaas is dit niet mogelijk, en het zou ook zijn doel voorbijstreven. 

Het is bedoeld als tussenstation: als je iets beter geluid wilt dan de ingebouwde speakers van je tv, maar geen soundbar wilt aanschaffen, is dit een prima tussenoplossing.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 25, 2025

Waarom zou je de soundbar draadloos koppelen? Hij ligt pal bij de box. Dan is optisch digitaal aan te bevelen. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 25, 2025

Dan is optisch digitaal aan te bevelen. 

Ook dat is net mogelijk, er zit geen aansluiting op.

Tevens zijn alle software opties geblokkeerd om het geluid extern af te spelen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 25, 2025

Oh, verhip. Ik ben nog niet helemaal wakker. 

Soundbox. Die neem je in plaats van een soundbar danwel geluidssysteem. Niet met.

Hij moet ook op dezelfde plek voor de tv als een soundbar. Samen kan niet.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

Tevens zijn alle software opties geblokkeerd om het geluid extern af te spelen.

Hoe bedoel je dat? Ik zie dat niet in de link die je geeft?

Ik vraag me af wat een USB-luidspreker of audio converter doet op een TV+ Soundbox.

Bluetooth lijkt me in ieder geval mogelijk. Elders schrijft @ikheetjeff dat je dan wel “Bluetooth speaker mode” uit moet zetten:

Wanneer je deze “speaker mode” aan hebt staan, fungeert de box als een bluetooth speaker. Je kan dan vanaf je telefoon bijvoorbeeld muziek afspelen wat de Soundbox afspeelt. Wanneer je het uitvinkt, is het geen bluetooth speaker, maar kan je juist luisteren naar wat je op de Soundbox kijkt. 

Waarna, denk ik, bij koppelen van een bluetooth luidspreker of oortjes de interne luidspreker wel stopt. Net zoals op de TV+ Box het geluid via HDMI in dat geval stopt. Dat schijnt met oude Android TV niet anders te kunnen. Maar de TV+ Soundbox heeft een nieuwere Android dan de TV+ Box, dus wie weet?

En je kunt sinds een update van juli het geluid van de TV+ Soundbox ook gemakkelijk via HDMI versturen. Maar (ook) dan gaat de ingebouwde luidspreker uit. Dus dat lijkt me alleen zinnig als je de ingebouwde far-field microfoon wilt gebruiken voor “Hey Google”, zonder eerst een knopje van de afstandsbediening in te drukken. Of als het ooit mogelijk wordt om radio te luisteren via de interne luidspreker, en bij televisiekijken het geluid via HDMI te laten lopen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 25, 2025

@Arjan van B de link is voor de aansluitingen bedoelt, en de Bluetooth functie voor geluid is geblokkeerd. Staat nergens maar aangezien ik als tester heb meegedaan weet ik dat. Halverwege de test is die functie op zwart gegaan.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

Dat schijnt met oude Android TV niet anders te kunnen. Maar de TV+ Soundbox heeft een nieuwere Android dan de TV+ Box, dus wie weet?

Verschillende Android (TV) versies kunnen geluid op verschillende apparaten weergeven, ieder versie met beperking. En de ontwikkelaar moet deze ook implementeren

• < Android 11: geluid op 2 apparaten van zelfde typen (b.v. 2 BT headsets)
  • Android 12: geluid op 2 apparaten van verschillende typen, maar niet allebei van USB (b.v. BT headsets & USB speaker)
  • Android 14: geluid  op 2 apparaten van verschillende typen, inclusief USB

Een voorbeeld is Dual Audio van Samsung telefoons of TCL TV (Google TV 12)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

@bnh, had je mijn quote over de “Bluetooth speaker mode” gezien? Die heb ik iets later aan mijn reactie toegevoegd, dus misschien had je deze webpagina al eerder open.

De post van ikheetjeff is van mei 2025. Ik denk dat dat na de testfase was?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 29, 2025

Goedemiddag ​@Nahoj Pmort , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
Goede vraag die je stelt en ik zie ook dat ​@bnh deze al heeft beantwoord, ik kan daar verder weinig meer aan toevoegen! Ben wel benieuwd wat de reden is dat je dit graag wilt weten; vind je het volume van de Soundbox niet voldoende? Ik ben even nieuwsgierig!