Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de TV+ Box via wifi aansluiten op Experia Box V10?

• November 19, 2025
  • 20 reacties
  • 286 keer bekeken

Ik heb nu ook KPN TV + aangevraagd maar heb geen ander modem (zwart) gekregen maar wel het kastje. Ik heb een Experiabox V10 (wit). KPN TV + kastje moet nog worden aangesloten maar ik lees tegenstrijdige berichten. Vraag: kan het TV + kastje o.b.v. Wifi worden aangesloten op Experiabox of heb je hiervoor een nieuwe router (zwart) nodig? Alvast dank.

Beste antwoord door Linde2

Ik heb dezelfde vraag en zie hier juist dat het niet kan met experiabox 10a? (Onder: is mijn modem geschikt)

https://www.kpn.com/televisie/tv-kijken-zonder-internet-kabel

Even nog ter info voor andere lezers, over mijn vraag: inmiddels aangesloten en tv box verbinden via wifi werkt met een experiabox v10a

20 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 19, 2025

Je hebt wifi 6 nodig. Of moet bekabeld aansluiten. De v10 heeft geen wifi 6.

Doe je dit niet dan krijg je echt problemen met tv beeld en geluid.

Dus box 12 of superwifi 2 punten installeren. Deze hebben wel wifi 6.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 19, 2025

Beste ​@Ronald Kroos hieronder een link naar het huidige aansluitbeleid:

Als KPN een ander modem nodig had gevonden, hadden ze die meteen wel meegestuurd.

De V10 is dus prima.

Succes.

Frans Heimensen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik heb al jaren de V10 en het TV + kastje aangesloten via WiFI en heb nooit problemen. 

• Auteur
  • Topper
  • November 19, 2025

Dank voor de reacties. Gr. Ronald

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 19, 2025

Hier ook V10. En met de nieuwe KPN software V10.C…..

Werkt prima met wifi5 op de TV+ box DIW7022. En ook de Soundbox al heb ik die zelf niet.

wifi6 is niet nodig ​@Hanseman . Wel de mogelijkheid voor “multicast to unicast”. En dat wordt al bij wifi4 ondersteunt. (alleen deed de V10 dat niet onder de originele software)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • November 19, 2025

Ik dacht dat de V10 ook TV (multimode) via WIFi kon verzenden.

Maar op de KPN site zie ik dat het niet kan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 19, 2025

Informatie op de site is verouderd.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 21, 2025

Hoi Ronald! Welkom op de KPN Community. Ik zie ook niet direct een belemmering om de TV+ Box aan te sluiten op de V10. Ik zou dan even het linkje checken die Jan al stuurde. Mocht je verder nog vragen hebben of ergens tegen aanloopt laat het dan weten. We helpen graag!

• Topper
  • April 18, 2026

Ik heb dezelfde vraag en zie hier juist dat het niet kan met experiabox 10a? (Onder: is mijn modem geschikt)

• Auteur
  • Topper
  • April 20, 2026

Ha Linda, ik weet niet zeker of ik nou een v10 of V10a heb maar ik heb begrepen dat het enige verschil is het aantal LAN poorten en telefoon poorten. Ik ben nooit echt tevreden geweest over internet bij mij thuis en dan met name t.a.v. TV kijken. Mijn modem staat in de meter kast in de gang en deze is bekabeld met mijn eerste super wifi punt (ook in de meterkast). Verder heb ik nog 3 super wifi punten; 1 in de woonkamer naast mijn TV en 2 boven. TV kijken in de woonkamer o.b.v. wifi was super slecht en nu heb ik eindelijk een kabel getrokken tussen modem en TV box en dit gaat nu goed. In mijn slaapkamer boven blijft het niet goed o.b.v. wifi ondanks het feit dat ook hier een super wifi schoteltje staat maar goed het gaat jou nu om de koppeling van de Experiabox 10a met de TV box en als je echt een goed TV signaal wenst dan is het advies om deze bedraad aan te sluiten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2026

Met mijn en mijn moeders V10 werkt het probleemloos met TV+ via wifi. 

Ook met de V10a zou de TV+ box moeten werken via wifi. Met de KPN-modem-software wordt dat ondersteund. Het is mogelijk nog oude informatie. ​@Linde2 

Echter voordeel van de TV+ is… je kunt videomodus op unicast zetten. Dan werkt het ook met modems die geen multicast via wifi ondersteunen. Zoals mogelijk de V10a.

@Ronald Kroos 

En als je de ontvanger in de slaapkamer met de LAN poort met kabel op de SuperWifi2 aansluit?

• Auteur
  • Topper
  • April 20, 2026

Beste Peter, in mijn slaapkamer hangt deze tv aan de muur en ik kan hier geen kabel naar toe brengen. Ik ga nu eerst proberen mijn 1e super wifi schoteltje buiten de meterkast te hangen door een gaatje te boren in de muur zodat deze in de gang komt te hangen. En in de slaapkamer staat het 2e super wifi schoteltje en de deur van de slaapkamer staat meestal open. Wellicht helpt het dat het 1e super wifi punt dan niet meer door de muur hoeft en wellicht minder last heeft van leidingen of bedrading in de meterkast.

• Topper
  • April 20, 2026

@Ronald Kroos wat voor problemen ervaar je? Beeldkwaliteit of echt haperingen? En is dat bij live of uitgesteld kijken (of beide)?

• Auteur
  • Topper
  • April 21, 2026

Op de (nieuwe) tv in mijn slaapkamer staat de tv regelmatig enkele seconden stil en ook gebeurt het vaak dat het beeld onscherp is en na een tijdje weer scherp wordt. Ik heb hier boven geen tv+ box dus het gaat niet om uitgesteld kijken of bedoel je kijken naar een tv uitzending welke eerder is opgenomen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 21, 2026

Ik begrijp dat je de app in de tv gebruikt. Wat is het merk van je tv? En het type?

De app heeft adaptieve bitrate. Past zich aan aan de bandbreedte zeg maar. Je zou zeggen dat het er om hangt bij de tv.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 21, 2026

Geeft Mijn wifinetwerk in de MijnKPN app nog suggesties voor verbetering van je Wifi netwerk?

• Auteur
  • Topper
  • April 21, 2026

Beste Peter, het is een vrij nieuwe Samsung tv.Type: QE43Q7FAAUXXN.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 21, 2026

Ah. Helaas werkt de app voor Samsung (Tizen), die nog van begin 2020 is, niet zo heel goed op Samsung televisies vanaf bouwjaar 2022.

De "ouderwetse" werking middels integrering van de Samsung browser loopt niet lekker. 

Helaas zijn er problemen met de ontwikkeling van de nieuwe app voor Samsung. Die had inmiddels al een jaar geleden geïntroduceerd moeten zijn.

De nieuwe app is er momenteel alleen voor Android-TV en Google-TV. 

Je zou een, zelf aan te schaffen, klein streaming apparaatje (Android-TV of Google-TV) kunnen aansluiten. Of anders kpn ontvanger. Of accepteren dat het voorlopig zo is.

• Auteur
  • Topper
  • April 26, 2026

Dankjewel Peter, dat wordt er vooraf nooit bij verteld.

• Topper
  • Antwoord
  • May 2, 2026

Even nog ter info voor andere lezers, over mijn vraag: inmiddels aangesloten en tv box verbinden via wifi werkt met een experiabox v10a