Skip to main content
Beantwoord

Knop toevoegen om tijdens het kijken direct door te gaan naar de volgende aflevering

• August 8, 2026
  • 7 reacties
  • 105 keer bekeken

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Is het mogelijk om bij de opnames een knop erbij te doen?
Als je nu een reeks opname zou hebben staan dat je dan kan aangeven om naar de volgende te gaan.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ik vind het in ieder geval een goed punt feedback, ik neem hem mee ​@Stephan.z!

7 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 8, 2026

Maar...opnames van een serie staan nu toch al bij elkaar gegroepeerd? Je hoeft alleen maar de volgende tegel of rij aan te klikken om naar de volgende aflevering te gaan toch, ​@Stephan.z?

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 8, 2026

Maar...opnames van een serie staan nu toch al bij elkaar gegroepeerd? Je hoeft alleen maar de volgende tegel of rij aan te klikken om naar de volgende aflevering te gaan toch, ​@Stephan.z?

Ja maar dan moet je eerst wat je aan het kijken ben stoppen en dan kan je past naar de volgende tegel.
Het zou een leuke optie zijn als dit kan als de ene klaar is dan zonder dat je deze eerst moet sluiten met een knop naar de volgend kan

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 8, 2026

De ab heeft nu al ruim voldoende knoppen.

Nog een knop erbij maakt hem niet overzichtelijker.

En enkele toetsen zijn voorgeschreven door Google (baas van Android TV)

Uiteraard zou het wel makkelijk zijn.

Bij een streamingdienst gaat het automatisch (als je even wacht)

Dat kan bij een opname niet, omdat er 15 minuten uitlooptijd is.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 8, 2026

Het gaat niet om een fysieke knop op de afstandsbediening, ​@joop2011.

@Stephan.z  bedoelt dat je  met een > knop in beeld meteen naar een volgende opgenomen aflevering van een serie kunt gaan. Zoals bij streamingsdiensten inderdaad. 

Tja, het is een idee, maar veel meerwaarde heeft het wat mij betreft niet. Maar het blijft persoonlijk natuurlijk. Die 15 minuten uitlooptijd doen er toch niet toe? Die kun je gewoon overslaan.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 8, 2026

Het gaat niet om een fysieke knop op de afstandsbediening, ​@joop2011.

@Stephan.z  bedoelt dat je  met een > knop in beeld meteen naar een volgende opgenomen aflevering van een serie kunt gaan. Zoals bij streamingsdiensten inderdaad. 

Tja, het is een idee, maar veel meerwaarde heeft het wat mij betreft niet. Maar het blijft persoonlijk natuurlijk. Die 15 minuten uitlooptijd doen er toch niet toe? Die kun je gewoon overslaan.

Knop toevoegen staat er.

En in zijn tekst staat “een knop erbij te doen”

En ja, je kan het ook zo opvatten.

Maar in alle gevallen moet het toch via de ab.

En KPN mag niet alle toetsen een eigen of dubbele functie geven (dat mag niet van Google)

Het kan iets tijd schelen denk ik.

Maar als wij kijken, hebben we geen haast.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 8, 2026

Een 'knop' op het scherm kun je bedienen met de >>-toets of de OK-knop op de afstandsbediening.​@joop2011. Dat zijn sowieso al multifunctionele knoppen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 12, 2026

Ik vind het in ieder geval een goed punt feedback, ik neem hem mee ​@Stephan.z!