Skip to main content
Beantwoord

Komt Radio 8FM ook terug via KPN?

• October 5, 2025
  • 7 reacties
  • 128 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Radio 8Fm is terug op de FM en DAB+.

Komt Radio 8 FM ook nog terug op de kabel via KPN Radio?

Met vriendelijke groet.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@duin ,

Dat is niet bekend. Als er iets te melden is wat betreft nieuwe zenders, dan komt het in dit topic te staan: 

Dat deze zender weer terug is in de ether, zegt verder niets over doorgifte bij KPN. Er zijn zenders die in de ether zitten en niet worden doorgegeven door KPN. Het is namelijk zo dat elke zender een overeenkomst met KPN kan afsluiten voor doorgifte. Als er geen akkoord komt, dan wordt zo'n zender ook niet doorgegeven. Want lang niet iedere zender moet verplicht door KPN worden doorgegeven. 

Verplicht zijn de NPO-zenders, de Vlaamse publieke zenders, de dertien officiële regionale zenders (binnen de eigen provincie) en de lokale zenders (binnen de eigen gemeente.)

7 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 5, 2025

Zie deze topic, daar hou ik het (zo wie zo voor dit jaar) bij.

Binnenkort maak ik daar een nieuw overzicht.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 5, 2025

Hallo ​@duin ,

Dat is niet bekend. Als er iets te melden is wat betreft nieuwe zenders, dan komt het in dit topic te staan: 

Dat deze zender weer terug is in de ether, zegt verder niets over doorgifte bij KPN. Er zijn zenders die in de ether zitten en niet worden doorgegeven door KPN. Het is namelijk zo dat elke zender een overeenkomst met KPN kan afsluiten voor doorgifte. Als er geen akkoord komt, dan wordt zo'n zender ook niet doorgegeven. Want lang niet iedere zender moet verplicht door KPN worden doorgegeven. 

Verplicht zijn de NPO-zenders, de Vlaamse publieke zenders, de dertien officiële regionale zenders (binnen de eigen provincie) en de lokale zenders (binnen de eigen gemeente.)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 5, 2025

Dankjewel voor je berichtje!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 5, 2025

Het kost 8FM geld om doorgegeven te worden via KPN en Ziggo. Ik weet niet of ze dat er (al) voor over hebben. 

Zet 'm op de verzoekenlijst van ​@joop2011 . Dan neemt kpn hopelijk contact met ze op. Maar het is altijd een € kwestie. Zenders moeten betalen tegenwoordig. 

(alleen de npo int dubbel. Via ons belastinggeld. En de providers moeten daarvoor wel betalen dus ook nog eens via het abonnementsgeld. 2 x van ons dus.)

Een ander 'punt’ is dat 8FM alleen op N-Brabant is gericht. Via FM. Via DAB+ alleen N-Brabant en Limburg.

Qua muziek format zal het wel een toevoeging zijn. Al heb ik dan weer liever JOE ('70, '80, '90), maar die betalen niet. Dus komen ook niet op KPN. Die beluister ik gewoon via FM. Na 15 jaar sinds een jaar weer een antenne op m'n receiver….

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 5, 2025

@PeterG Voor je het weet ziet het er weer zo uit… 😜

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 5, 2025

Val nog mee met de antennen op de daken

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • October 5, 2025

Ik zit de playlist van 8FM eens te bekijken, maar dat ziet er goed uit. Die ga ik morgen eens opzoeken.

Al heb ik dan weer liever JOE ('70, '80, '90), maar die betalen niet. Dus komen ook niet op KPN. Die beluister ik gewoon via FM. Na 15 jaar sinds een jaar weer een antenne op m'n receiver….

Dit blijft ook zeker een treurig verhaal dat KPN dit zo laat liggen.