Moet je echt opnieuw koppelen, of werkt het na een tijdje vanzelf weer? Of bijvoorbeeld als je dichterbij de televisie zit? Hoe zijn de batterijen in de afstandsbediening?
En zie je wel dat het lampje op de KPN afstandsbediening rood is als je op knoppen drukt die iets naar de televisie moeten sturen? (Als het lampje groen is, dan gaat er juist een opdracht naar de KPN TV+ Box.)
Er bestaat trouwens een manier om de afstandsbediening een volledige reset te geven (of alleen de infraroodcodes te verwijderen). Wie weet...
Batterijen zijn nieuw. Moet eigenlijk altijd opnieuw koppelen. 1 keer is het voorgekomen dat de koppeling werd verbroken maar werd deze daarna automatisch  weer vanzelf hersteld. Wat de kleuren op de afstandsbediening betreft heb ik bij het koppelen alles precies gedaan zoals in de handleiding staat en kloppen de kleuren die in de handleiding worden genoemd.
bij het koppelen zit ik naast de tv en de KPN+ tv box.
op het forum lees ik dat er veel klachten zijn met betrekking tot het koppelen en wordt er volgens KPN voor kerst een update gedaan om te proberen dit probleem op te lossen.
Tot nu toe alleen maar ellende.
De problemen die ik elders op het forum lees over koppelen, gaan over koppelen (via Bluetooth) van de KPN afstandsbediening met de TV+ Box. En vooral: foutmeldingen op het scherm dat die koppeling verbroken is. (En daarvoor wordt vanaf vandaag blijkbaar de eerste stap van de oplossing uitgerold.)
Dat is niet wat ik lees in jouw beschrijving, waar je het volgens mij hebt over de afstemming op je nieuwe televisie. Terwijl dezelfde KPN spullen prima werkten met je oude televisie? Als bediening van je televisie niet werkt, dan zie je daarvoor nooit een melding op je scherm. Want de TV+ Box weet niet of de televisie de onzichtbare infraroodsignalen ontvangt.
Of werkt je afstandsbediening juist niet meer voor het bedienen van de TV+ Box, en nog wel voor bedienen van de televisie? Als zowel de koppeling met de TV+ Box, én de afstemming op je televisie vergeten worden, dan is dat een probleem dat ik hier op het forum niet eerder gezien heb.
Mijn vragen over de kleuren van de lampjes gaan trouwens over de lampjes tijdens gebruik van de afstandsbediening. Niet over de kleuren tijdens koppelen aan de TV+ Box of afstemmen op je televisie.
Kan je het kastje ineens even niet bedienen? Dus geen zenders kiezen enzo.
Of werkt het volume en aan- en uitzetten (want dat is het enige dat de kpn afstandsbediening met je tv kan) niet meer?
Het gaat duidelijk over het koppelen van de afstandsbediening met de kpn+ tv box.
zojuist viel de zender weer weg  en kreeg ik op het scherm de mededeling dat opnieuw gekoppeld moest worden met de kpn+ tv box door gelijktijdig op de cijfers 7 en 9 van de afstandsbediening te drukken.
zonder dat ik verder iets deed koppelde de afstandsbediening automatisch zelf met de kpn+ tv box
Ah, duidelijk. Probleem is inderdaad al bekend.
En een begin van een oplossing
Â
Welkom op de community ​@aatvogel, wat je beschrijft klinkt inderdaad als hetgeen Peter noemt. Daar wordt aan gewerkt, zoals de update laat zien. Na het begin van een oplossing zal er meer oplossing volgen zodat die melding uiteindelijk weg blijft in de toekomst.Â
Na de firmware update naar 032.12 heb ik nog steeds problemen met de koppeling van de afstandsbediening met de tv+ box.
De ene keer wordt tijdens het kijken her scherm grijs en krijg ik de opmerking te lezen dat de afstandsbediening gekoppeld moet worden.
Een andere keer reageert de afstandsbediening niet als ik wil zappen naar een andere zender of naar  het menu. Alleen de volumeregeling en de aan/uit knop werkt dan nog
ik moet de afstandsbediening dan weer handmatig koppelen door 7 en 9 tegelijk  in te drukken.Â
Na de update zou het probleem met ket koppelen opgelost zijn. NIETÂ DUS!
Ik word hier moedeloos van.Â
WAT GAAT KPN HIER AAN DOEN ??????
Â
Heb je het volgende uit Hulp gevraagd: signalen van verbrekende verbinding tussen KPN TV+ Box en afstandsbediening geprobeerd? Zo ja, dan zou ik de klantenservice bellen.
Â
Voor degenen van jullie die nog problemen ervaren: het enige dat we kunnen doen is jullie adviseren om je afstandsbediening te resetten en volledig vers te koppelen.
Fabrieksreset afstandsbediening
- Druk 5 seconden tegelijk op de en knop bovenaan de afstandsbediening.
- Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.
- De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
- Doorloop de instructies op het beeldscherm.
De reset zet de afstandsbediening terug naar de fabrieksinstelling. Je moet hem dan opnieuw koppelen met de TV+ Box én opnieuw afstemmen op je tv.
Â
Het gaat duidelijk over het koppelen van de afstandsbediening met de kpn+ tv box.
zojuist viel de zender weer weg  en kreeg ik op het scherm de mededeling dat opnieuw gekoppeld moest worden met de kpn+ tv box door gelijktijdig op de cijfers 7 en 9 van de afstandsbediening te drukken.
zonder dat ik verder iets deed koppelde de afstandsbediening automatisch zelf met de kpn+ tv box
Zo te lezen in  onderstaand topic dus blijkbaar niets.
 geen idee wat ze denken bij KPN maar dit probleem is recent onstaan en nu moet je vrijwel elke dag je afstandsbediening opnieuw koppelen. Wat een grap, ook dat zo een topic dan word gesloten. Laat ons lekker discussiëren daar onder elkaar… Nee we moeten er mee leren leven want wij kunnen niks vinden…. Rol lekker je updates terug tot voor dit ontstond ofzo..Â