Skip to main content
Beantwoord

KPN incasseert na opzegging en afgesloten glasvezelverbinding

• July 22, 2026
  • 18 reacties
  • 268 keer bekeken

Op 27 mei heeft uw monteur glasvezel en modem geinstalleerd op 3 juni heb ik opgezegd. De glasvezel verbinding is afgesloten.. Vandaag heeft KPN weer geincasseerd.

Beste antwoord door TDN

@Leo van E Dan klopt het niet, je heb binnen de bedenktijd van 2 weken opgezegd. Je kan jouw klacht hier indienen

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier-algemene-klachten

18 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 22, 2026

Is het hele maandbedrag geïncasseerd of een deel? Plaats eventueel een screenshot van de tweede pagina van de faktuur dan kijken we even mee. Wel even de persoonlijke gegevens wegpoetsen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2026

Zal ik mijn klantennummer geven?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 22, 2026

Nee hoor dat is niet de bedoeling. Iedereen kan dat dan namelijk zien. Ik vermoed dat het de gebruikskosten zijn van die paar dagen dat u de verbinding heeft gebruikt. U kunt ook deze info (klik op groente tekst) even nalezen. Misschien is dat de reden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2026

Nee

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2026

Na op 3 juni vergeefse pogingen tot KPN door te dringen is een aangtekende opzegbrief op 8 juni verzonden en pas op  15 juni door KPN in ontvangst genomen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 22, 2026

U kunt beter een melding maken via dit formulier. U komt dan meteen bij de juiste afdeling terecht. Laat u nog even weten hoe het afloopt?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 22, 2026

Begrijp ik het goed? Je bent koud overgezet van DSL naar glasvezel en je hebt direct je abonnement opgezegd? Niet blij met glasvezel?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28

Hi ​@Leo van E, welkom allereerst bij onze community. 

Ik heb ook een beetje moeite om te begrijpen wat er aan de hand is. Ik lees iets over een overzetting naar glasvezel en daarna over een opzegging. 

Zou je dit iets duidelijker kunnen toelichten? 

Ik denk graag mee. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2026

Ik ben onaangekondigd bezocht door een KPN medewerker. Ik heb getekend voor glasvezel/tv/monteur installatie en ben op reis gegaan. Bij terugkomst was er een doos bezorgt. Op 27/5 is de installatie door een monteur van KPN verricht. Het tv aanbod voldeed niet aan mijn verwachting en op 3/6 heb ik opgezegd gevolgd door een aangetekende opzegging per 8/6. Deze opzegging is door KPN pas op 15/6 voor ontvangst bevestigd. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • July 27, 2026

@Leo van E Bij KPN betaal je vooraf en op de einddatum krijg je een slotfactuur waarop een eventueel te veel betaald bedrag wordt gecrediteerd. Ook bij opzegging moet je betalen voor de duur van je gebruik (van 27-05 t/m 03-06).

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2026

Wanneer stopt je abonnement?

Je abonnement Sneller 200 stopt op 1 augustus 2026..

Je contract loopt nog

Je contract is nog niet afgelopen. Je ziet de einddatum in MijnKPN bij ‘Producten’, ‘Internet’ en dan ‘Abonnement’. Zeg je nu op? Dan rekenen we een afkoopsom van € 969,63 op je laatste factuur

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Antwoord
  • July 27, 2026

@Leo van E Dan klopt het niet, je heb binnen de bedenktijd van 2 weken opgezegd. Je kan jouw klacht hier indienen

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier-algemene-klachten

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28

@Leo van E, we zijn nu een aantal dagen verder. Is het gelukt met de link van TDN? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2026

Ik ben te oud om door de klachtenhoepels te springen. De spullen zijn teruggestuurd.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28

Ik ben te oud om door de klachtenhoepels te springen. De spullen zijn teruggestuurd.

Ik ben ook niet de jongste meer. Ik wil wel aan u/jij meegeven dat het terugsturen van apparatuur niet automatisch leidt tot het opzeggen van het abonnement.

Ik zeg dit met goede bedoelingen, ik wil vooral niet dat er een incassoprocedure wordt opgestart terwijl dit voorkomen had kunnen worden.
Mijn advies? Volg de link van TDN. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 31, 2026

Zie min reactie van 4 dagen geleden. Uw klachten menu is niet toereikend om mijn reactie te behandelen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • August 3, 2026

Ik heb het bekeken, zoals ik het begrijp is er onterecht een boete ingevoerd terwijl de opzegging wel tijdig is gedaan. : 

Heb je de juiste link gebruikt van TDN? Dat is namelijk deze link: Klacht doorgeven | KPN. Veel meer dan dit hoef je niet in te vullen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 3, 2026

Heb ik gedaan.