Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74622 reacties
  • 4 januari 2021
gert30 schreef:

De ontvanger gaf aan dat een update beschikbaar was. Kan dat kloppen? Hij werd volgens mij geïnstalleerd via een frisse start, hij was lang bezig.

Je kan zelf even kijken in het menu bij instellingen - informatie naar de NMC en HTML versie die op jouw TV ontvanger geïnstalleerd is.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12965 reacties
  • 4 januari 2021

Vanmorgen de spanning (in de volksmond stroom) er met de schakelaar achterop er voor een lange tijd afgehaald.

Na het opstarten moet ik zeggen dat hij weer aardig snel is.

Uiteraard weet ik dat het maar tijdelijk is, maar tegen die tijd hoop ik dat de update uitgerold is. 

• Topper
  • 15 reacties
  • 4 januari 2021
wjb schreef:
gert30 schreef:

De ontvanger gaf aan dat een update beschikbaar was. Kan dat kloppen? Hij werd volgens mij geïnstalleerd via een frisse start, hij was lang bezig.

Je kan zelf even kijken in het menu bij instellingen - informatie naar de NMC en HTML versie die op jouw TV ontvanger geïnstalleerd is.

HTML 4.110.208, NMC 8.0.110_1901.

Hij is op dit moment wel sneller, maar dat was sowieso al bij een frisse start. 

wjb
Superuser
  • 74622 reacties
  • 4 januari 2021
gert30 schreef:

Dat is dus geen nieuwe versie. Waarschijnlijk had je die "frisse start" zelf gedaan, klopt dat?

De installatie van de firmware gaat bij een "frisse start" helaas nog in twee stappen. Eerst wordt de firmware voor het oude menu geladen en gezegd dat er een update beschikbaar is. Die update is dan de actuele versie voor het nieuwe menu.

• Topper
  • 15 reacties
  • 4 januari 2021
wjb schreef:
gert30 schreef:

Dat is dus geen nieuwe versie. Waarschijnlijk had je die "frisse start" zelf gedaan, klopt dat?

De installatie van de firmware gaat bij een "frisse start" helaas nog in twee stappen. Eerst wordt de firmware voor het oude menu geladen en gezegd dat er een update beschikbaar is. Die update is dan de actuele versie voor het nieuwe menu.

Klopt, hij was zooooo traag. Ik las dat een frisse start een tijdelijke oplossing was. Na de frisse start, kreeg ik de melding "er is een update beschikbaar". 

Maar kan ik beter na de frisse start, de update niet installeren?

wjb
Superuser
  • 74622 reacties
  • 4 januari 2021
gert30 schreef:

Maar kan ik beter na de frisse start, de update niet installeren?

Beter van wel. Nog even geduld, een oplossing laat, als het goed is, niet lang meer op zich wachten al is "niet lang" natuurlijk een subjectief begrip.

Ik hoop oprecht dat KPN serieus luistert naar haar klanten en dus zal doen wat ze mijns inziens moet doen.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 11 reacties
  • 4 januari 2021

Die update na een frisse, start kun je wel even uitstellen maar zal binnen bepaalde tijd toch automatisch geïnstalleerd worden. In de tussentijd heb je een incomplete sofware op je kastje waarbij niet alle features werken. De reactietijd van de tv gids daarentegen werkt als een tierelier (binnen een seconde). 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 januari 2021
wjb schreef:
BramOostdijk schreef:

HTML: 4.110.208

NMC: 8.0.110_1901

Meet je dan echt twee seconden tussen het op de gids knop drukken en het volledig geladen zijn van de gids.

Ik druk op gids knop en ga dan tellen: een en twintig, twee en twintig drie en . . .  en de gids is geladen.

wjb
Superuser
  • 74622 reacties
  • 4 januari 2021
BramOostdijk schreef:

Ik druk op gids knop en ga dan tellen: een en twintig, twee en twintig drie en . . .  en de gids is geladen.

Ik ben bang dat je dan echt te langzaam telt. :wink:

• 0 reacties
  • 4 januari 2021
wjb schreef:
BramOostdijk schreef:

Ik ga straks ook aftellen: 🪓🔨

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 januari 2021

Al een geruime tijd is mijn tv ontvanger zeer traag. Ik heb alle tips via jullie site opgevolgd en uitgevoerd. Tv ontvanger opnieuw starten, tv ontvanger frisse start etc etc maar niets helpt. Graag zou ik van jullie willen horen hoe dit te verhelpen. 

Met vriendelijke groet, 

Tanja 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

• 0 reacties
  • 4 januari 2021
wjb schreef:
BramOostdijk schreef:

responstijden van tussen de 4-8 seconden zijn natuurlijk nog steeds onacceptabel, ik wacht nog steeds op een reactie hier vanuit hogerhand bij KPN.

KPN moet het gewoon heel snel gaan oplossen, naderhand gaan we wel over compensatie praten, eerst moeten ze het maar eens oplossen, waarmaken wat ze beloven, simpel.

Bellen naar KPN heeft geen nut, echt zonde van je tijd, ik doe dat allang niet meer...Vanaf 10 December heb ik de moed al opgegeven, om überhaupt het nummer te kiezen van de storingsdienst.

De mensen die nu massaal thuis zitten, om ‘storingen op te lossen’ zijn ook maar voorgeprogrammeerd met instructies...

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 62 reacties
  • 4 januari 2021

Ik kom alleen even melden dat het bij mij nog steeds $#@€ is. 

Ga niet elke 2 dagen 6 bladzijden met berichten lezen:zipper_mouth:

Ik zie nog wel gebeuren dat kpn straks alleen die mensen compenseert die ook daadwerkelijk last van een traag menu hadden  (lees: diegene die hier geklaagd hebben)

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 177 reacties
  • 4 januari 2021

Hier is het menu ook enorm traag en lijkt het elke dag trager te worden.

Via Twitter heeft de klantenservice laten weten dat er een “nieuw menu” komt die medio januari wordt uitgerold.

Ik zou een zeer ontevreden klant zijn als dit betekend dat we nog 2/3 weken moeten wachten.. 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 4 januari 2021

Ook hier met de dag trager

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 januari 2021

Heb al eerder begrepen dat het menu sneller zou worden na de laatste update, maar niets is minder waar.

Het Menu is zo verschrikkelijk traag ook na opnieuw opstarten van het modem en ook de televisieontvanger.

Gaat hier nog wat aan gebeuren of moeten we meer gaan betalen voor een sneller menu.

Graag uw oplossing voor dit debacle.

Groet Josenhan

Admin: topic samengevoegd met bestaand verzameltopic

Sandra64
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 4 januari 2021

4-8 seconde is vergeleken met hier best redelijk. Doet er 10 sec over om te laden en 16 sec om er weer uit te gaan ☹️

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 4 januari 2021

Al 236 pagina's? Pff, geen zin om te lezen! Heb jij de update al binnen @wjb?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 4 januari 2021

Menu is nog steeds super traag. En vandaag opnieuw een vastloper tijdens kijken naar Amazon Prime Video. Ontvanger reageert nergens meer op, ook niet op de groen/rode aan/uit knop op de bovenzijde. 

Alleen hard uitzetten met de tuimelschakelaar achterop en opnieuw helemaal opstarten helpt, kan in de tussentijd koffie zetten en opdrinken…

FTTH & Arcadian HM22602V2

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 4 januari 2021
Rayne schreef:
Edwinschultheiss schreef:

Het is inmiddels 04-januari 2021 kast werkt nog steeds niet naar behoren, traag, reageert niet, loopt vast.. maar wel elke maand betalen.. 

klantenservice 36 wachtende voor u…

waardeloos.. 

mee eens! het gaat van slecht naar slechter naar ronduit waardeloos! De tv gids laden duurt zo lang dat je in de tijd dat het kastje er over doet de gids te laden naar jet toilet kan ….  Geef ons Telfort maar weer terug

Alsof dat wat zou oplossen!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 4 januari 2021
BramOostdijk schreef:
wjb schreef:
BramOostdijk schreef:

Bij de Arcadyan hebben wij hier geen last van.

Maar de Arcadyan is waarschijnlijk ook niet echt snel. Hoe lang duurt het laden van de gids op jouw Arcadyan HMB2260? Dus echt de tijd van het op de gids knop drukken tot het moment dat de gids volledig geladen is.

Na het drukken op de gids knop op de Arcadyan, heb je na 2 sec. de gids in beeld. Alles wat we doen op de Arcadyan gaat vlot. 

Wij hebben vier arcadyans. Allemaal even traag. Minder dan 2 seconden hebben we al 4 maanden niet meer gehaald. Dat was met het oude menu. Het is nu tussen de 5 en de 10 seconden.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 januari 2021

Als ik kies voor “Frisse start” dan duurt het een kleine minuut voor ik daadwerkelijk bij dit item ben.

Even zappen is er niet meer bij. Een seconde of twaalf gemiddeld!!

Wat was ik blij dat er een update kwam in december. Het was maar van heel korte duur.
Het pakken van de afstandsbediening is al maanden een ergernis…..

Jammer dat er maar een beperkt aanbod is aan TV-aanbieders.

Forum|alt.badge.img

KPN het wordt wel eens tijd nu hè. Lees in de krant dat de oplossing er is. De nieuwe werkweek is begonnen hoor. Dus stuur door die nieuwe firmware!! Of gaat het uitrollen net zo traag als dat de decoder is 🤦😉

Dan gaan we volgende week wel praten over de compensatie..…💶😉

Man man wat duurt het lang. 

• Topper
  • 18 reacties
  • 4 januari 2021

Hier hebben we een Arris VIP2952 met software versie HTML: 4.110.208 en NMC 8.0.110_1901.

Ook hier is de box zeer traag. Het duurt soms wel meer dan 10 seconde om van uit de gids naar een zender te schakelen.

Dit is al zeker sins begin december zo. Wij hebben al zeer lang KPN, maar dit mag echt wel opgelost worden.

groeten,

Stef

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 4 januari 2021
Stef-d schreef:

Hier hebben we een Arris VIP2952 met software versie HTML: 4.110.208 en NMC 8.0.110_1901.

Ook hier is de box zeer traag. Het duurt soms wel meer dan 10 seconde om van uit de gids naar een zender te schakelen.

Dit is al zeker sins begin december zo. Wij hebben al zeer lang KPN, maar dit mag echt wel opgelost worden.

groeten,

Stef

Mazzelaar