Skip to main content
Vraag

KPN Soundbox valt sinds enkele dagen uit, zenders soms op zwart

• August 11, 2026
  • 1 reactie
  • 29 keer bekeken

Sinds een paar dagen zijn er veel problemen opgetreden met de Soundbox. Afgelopen weekend ging de tv spontaan uit tijdens het kijken naar 1 zender. Dit is tot 2x toe gebeurd zonder enige aanleiding. Gecontroleerd hoe de instellingen stonden en tot verbazing ontdekt dat de schermbeveiliging aan stond, was niet zo ingesteld door mij. Ik denk dat dit met een backup of update meegekomen is. Wederom ingesteld dat de tv nooit uit mag. 

Gisteren bij het aanzetten bleven sommige zenders op zwart, ook weer een reset uitgevoerd d.m.v de aan/uit knop ingedrukt te houden. Na reset waren alle zenders weer te zien.

Vanmorgen aangezet en toen was de beeldinstelling ineens veranderd, het leek wel of ik met mijn 101 cm tv een beeld kreeg van een tv die 2x zo groot was.

Hersteld door wederom een reset en toen was het goed.  Dus ik dacht, mooi… dat is weer opgelost. Totdat ik de Gids opende, alhoewel het beeld goed is krijg ik nu een zeer klein EPG informatie beeld, alles is 2x zo klein. Wederom gereset maar dit veranderd niet. 

Wat is er aan de hand, zijn jullie ergens mee bezig?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

1 reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi Jan, goed dat je dit aankaart. 

We zijn regelmatig bezig met updates, wat jij hier aangeeft komt mij echter niet bekend voor. Zowel op de testopstelling hier maar ook verder op onze community. 

Ik lees dat je de ontvanger hebt gereset, heb je dit gedaan door de Soundbox even stroomloos te maken? Zo ja, dan adviseer ik om de Soundbox helemaal te resetten. Je moet dan wel opnieuw inloggen. Klik op de link hieronder om te lezen hoe je dit doet: 

Lukt het zo?Â