Skip to main content
Beantwoord

KPN Soundbox valt uit of hapert vaak, met een kabel aangesloten en al gereset

• March 11, 2026
  • 7 reacties
  • 30 keer bekeken

Martje100
Topper

De kon soundbox valt vaak uit of gaat haperen ik zit rechtstreeks met de kabel aangesloten dus niet via wifi dit is niet leuk film kijken de storingen nemen vaker toe ,alles al aan gedaan gereset ,nieuwe kabel gekocht enz hier moet echt iets aan gedaan worden.

Beste antwoord door Martje100

Zit een verbinddoos 650 tussen omdat ik geen mogelijkheid een kabel door mijn hele huis te doen vandaar drie verbinddozen die ik ook al vaker opnieuw moest koppelen .misschien een zwaarder Exemplaar een idee of een nieuw modem

7 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Martje dat is natuurlijk niet leuk en ik snap volkomen dat je hier een oplossing voor wil vinden. Als de verbinding wegvalt valt dan letterlijk de gehele verbinding uit of alleen de uitzending met eventueel een foutcode? De bekabelde verbinding loopt rechtstreeks vanaf het modem van KPN naar het kastje? Zit er niet iets tussen van een switch of een Wifi-versterker?

Martje100
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • March 13, 2026

Zit een verbinddoos 650 tussen omdat ik geen mogelijkheid een kabel door mijn hele huis te doen vandaar drie verbinddozen die ik ook al vaker opnieuw moest koppelen .misschien een zwaarder Exemplaar een idee of een nieuw modem

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Je zou eerst nog eens kunnen testen of het kastje wel werkt als je deze met de Wifi verbindt. Heb je dat al eens getest? 

De KPN TV+ Box of Soundbox aansluiten op je wifinetwerk

Om de KPN TV+ Box of Soundbox via wifi aan te sluiten heb je je wifinetwerknaam en wachtwoord nodig. Houd deze alvast bij de hand.

Volg de stappen in de installatiehandleiding om je Box aan te sluiten. Zet daarna de tv aan en volg de stappen op het scherm. Er zal je worden gevraagd om jouw wifinetwerk te kiezen. Navigeer door de lijst met de pijltoetsen om jouw wifi netwerk te kiezen. Druk daarna op OK-knop op de afstandsbediening.

Hierna moet je het wifiwachtwoord invullen met het toetsenbord op het scherm. Navigeer over het toetsenbord met de pijltoetsen. Bevestig elk teken met de OK-knop op de afstandsbediening. Heb je jouw wachtwoord ingevuld? Ga dan naar de OK-knop op het toetsenbord en druk op de OK-knop op de afstandsbediening. De Box zal nu verbinding maken met de wifi.

Martje100
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 16, 2026

Dan krijg ik veel meer uitval

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb hem zelf thuis ook op de Wifi aangesloten ​@Martje100 en behaal daar best goede resultaten mee. Het zou het testen waard kunnen zijn.  Je kan ook altijd nog even op deze pagina kijken om te kijken of je problemen met de DVS kan verhelpen.

Martje100
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • March 16, 2026

Weet niet hoe je het leest, maar dit was een nog slechter resultaat

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Jammer dat we dan geen werkend alternatief kunnen vinden Martje. Ik wil je dan adviseren om contact op te nemen met de klantenservice. Dan kunnen die de verbinding eens samen met je doornemen. Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.