Skip to main content
Beantwoord

KPN Soundbox weer ingeruild want niet tevreden over dit apparaat

• August 10, 2025
  • 5 reacties
  • 120 keer bekeken

Edberg
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Ik had hoge verwachtingen van de Soundbox. Installatie verliep probleemloos. Tot zover dus geen klachten. Toen begonnen negatieve ervaringen. Regelmatig zwart scherm, geluid asynchroon aan beeld, wegvallen van geluid bij terugkijken van opnames, slecht dof geluid met vaste instellingen die nauwelijks van elkaar verschillen, kortom heel veel slechte ervaringen. En ja, ik heb contact met KPN gehad maar met de standaard 'oplossingen', zoals herstarten, resetten, wifi of lan, HDMI kabel en modem herstarten, brachten geen oplossing. Resultaat van dit alles is dat ik de box weer inruil voor mijn standaard receiver. Scheelt ook nog eens 6 euro in de maand. Jammer KPN maar deze noviteit is van een zeer matige kwaliteit.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Het kan wel zijn dat je tv wat moeite heeft op tijd de beelden op te bouwen via HDMI en dat het geluid al uit de Soundbox kwam. Dat veroorzaakt dan de lipsync problemen. Maar als het prima werkt met de TV+ ontvanger, dan lekker zo houden :)

5 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 10, 2025

Jammer! Je gebruikt wel de HDMI kabel die is meegeleverd? En de Soundbox staat wel vóór de TV? Niet bijvoorbeeld in een TV meubel? 

Edberg
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • August 11, 2025

Jazeker, de meegeleverde kabel en de plaats is voor de TV 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Edberg. Jammer dat de Soundbox niet bij jou beviel. Als je voorheen een receiver had staan met volwaardige speakers, dan is het ook wel een andere ervaring denk ik. Dan gaat de Soundbox dat niet overtreffen. De andere klachten die je noemt zijn dingen die niet voor horen te komen. Jammer dat we dat niet samen met jou konden oplossen. Gebruik je ook een wat oudere tv of is deze vrij recent aangeschaft? 

Edberg
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • August 12, 2025

TV is al wat ouder maar voldoet uitstekend. Inmiddels de gewone box weer draaien. Werkt prima. Ben weer tevreden (tot nu toe)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 14, 2025

Het kan wel zijn dat je tv wat moeite heeft op tijd de beelden op te bouwen via HDMI en dat het geluid al uit de Soundbox kwam. Dat veroorzaakt dan de lipsync problemen. Maar als het prima werkt met de TV+ ontvanger, dan lekker zo houden :)