Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+: Afstandsbediening steeds opnieuw koppelen

• 6 februari 2025
  • 17 reacties
  • 183 keer bekeken

Al enkele maanden moet ik meerdere keren per dag mijn afstandsbediening opnieuw aanmelden.

Wanneer ik niet snel reageer “bevriest het beeld” en moet ik de de TV Box (DIW7022) resetten. Vorige week was het resetten niet meer mogelijk omdat na het resetten het “bevroren beeld” weer op het scherm verscheen en de afstandsbediening alleen op + en - van de “geluidknop” regeerde. Medewerker heeft toen op afstand alles gereset. 

Het probleem met het steeds opnieuw koppelen (paar keer per dag) blijft echter.  

Een ander probleem is dat op het scherm afbeeldingen verschijnen van Rijksmuseum zonder geluid en de afstandsbediening dan opnieuw nergens op reageert.

Wie kan dit probleem nu echt oplossen of moet ik  nu (na 49 jaar) op zoek naar een andere aanbieder???

Beste antwoord door Denise van KPN

Wat vervelend dat jouw afstandsbediening regelmatig de verbinding met de KPN TV+ Box verliest. Het kan helpen je afstandsbediening te resetten en volledig vers te koppelen

Fabrieksreset afstandsbediening

• Druk 5 seconden tegelijk op de 🔴 en 🔵 knop bovenaan de afstandsbediening.
  • Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.
  • De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  • Doorloop de instructies op het beeldscherm.
  • De reset zet de afstandsbediening terug naar de fabrieksinstelling. Je moet hem dan opnieuw koppelen met de TV+ Box én opnieuw afstemmen op je tv. 
Bekijk origineel

17 reacties

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 165 reacties
  • 6 februari 2025

Ja hier ook hetzelfde probleem, minstens 2 keer per week. met de DIW 7022

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7748 reacties
  • Antwoord
  • 7 februari 2025

Wat vervelend dat jouw afstandsbediening regelmatig de verbinding met de KPN TV+ Box verliest. Het kan helpen je afstandsbediening te resetten en volledig vers te koppelen

Fabrieksreset afstandsbediening

• Druk 5 seconden tegelijk op de 🔴 en 🔵 knop bovenaan de afstandsbediening.
  • Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.
  • De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.
  • Doorloop de instructies op het beeldscherm.
  • De reset zet de afstandsbediening terug naar de fabrieksinstelling. Je moet hem dan opnieuw koppelen met de TV+ Box én opnieuw afstemmen op je tv. 

• Auteur
  • 43 reacties
  • 10 februari 2025

Jouw voorgestelde fabrieksreset afstandsbediening had ik ook al uitgevoerd.

Via KPN contactgegevens met code, contact gehad met een KPN medewerker waarmee ik een “harde reset” heb uitgevoerd met een paperclip in de resetopening links achterop de Sagemcom DIW 7022. Hiermee wordt ook gecontroleerd op updates.

Helaas heeft dit ook niet het gewenste resultaat gehad. Tijdens tv kijken of NPO5 luisteren verschijnt weer het verzoek om de afstandsbediening te koppelen. 

Het probleem is nog steeds niet opgelost (inmiddels al 4 maanden last van)  en ik blijf maar het volledige abonnementsbedrag betalen...

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Jammer dat een reset van de afstandsbediening en de KPN TV+ Box niet heeft gewerkt. Het enige wat ik dan nog kan adviseren, is om een vervangende afstandsbediening aan te vragen. Dat kan je hier doen: De afstandsbediening werkt niet.

• Auteur
  • 43 reacties
  • 18 februari 2025

Inmiddels verschillende keren telefonisch contact gehad met Team KPN waarvan ik een telefoonnummer met code en optie heb gekregen zodat ik direct iemand van de technische afdeling aan de lijn heb. 

Ook een nieuwe afstandsbediening ontvangen, echter zonder gewenste resultaat.

Met hen heb ik verschillende instellingen aangepast en resetten uitgevoerd. Gisteren opnieuw contact gehad met iemand van de technische afdeling die na het lezen van mijn dossier tot de conclusie is gekomen dat het probleem zeer waarschijnlijk in de Experia Box v10A. Deze wordt nu vervangen door KPN Box 12. Hopelijk is dit de oplossing ander rest alleen nog de Sagemcom DIW 7022 (KPN TV+ box)

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik ben benieuwd of dit de oplossing gaat zijn. Houd je ons op de hoogte, ​@M.Cramer?

• Auteur
  • 43 reacties
  • 6 maart 2025

@Denise van KPN: KPN Box 12 aangesloten. Helaas is het probleem met het de afstandsbediening (afstandsbediening opnieuw aanmelden) nog  steeds niet opgelost!!!

Vanmorgen contact proberen te maken met 0800-020 15 57 + code: xxx xxx x + optie: xx. Dit werkte niet meer.  Gebeld met 0800-0402 en gesproken met J….    Hij vertelde dat de code niet meer werkte omdat het probleem was opgelost???

Aangegeven dat ik al vanaf november 2024 problemen ervaar met de afstandsbediening. (zie Probleem omschrijving eerdere reacties) Volgens J…. wordt het in april opgelost. Een tegemoetkoming van KPN voor het ongemak zit er volgen J… niet in. Het betreft “alleen het aanmelden van de afstandsbediening verder werkt alles”…..

Gisteren stond Ziggo aan de deur met een leuke aanbieding…..

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik neem het hier even over van ​@Denise van KPN. Balen natuurlijk dat de omwisseling van de KPN modem het probleem niet heeft opgelost. Begrijp ik uit jouw eerdere reactie dat de TV+ Box nog niet vervangen is?

• Auteur
  • 43 reacties
  • 7 maart 2025

@Jeroen van KPN De TV+ Box (DIW) is inderdaad nog niet vervangen.

Zojuist weer afstandsbediening opnieuw moeten koppelen (7 + 9). Waarna de bedieningsknoppen op de afstandsbediening niet meer reageerden. Aan/uit knop was niet de oplossing (zoals J…. gisteren in ons telefoongesprek beweerde) Het enige wat het probleem oplost is: een paperclip in de resetopening links achterop de Sagemcom DIW 7022.

Nadeel is dat je dan je ook weer alles opnieuw moet doorlopen en opnieuw moet aanmelden bij Google als je optimaal gebruik wil maken van Android TV.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 maart 2025

Het zit je niet mee, wat die afstandbediening betreft.  Maar begrijp ik nu uit het verhaal dat het nu wel goed werkt? 

• Auteur
  • 43 reacties
  • 11 maart 2025

@Erwin van KPN Het werkt nog steeds niet goed. Moet nog steeds een paar keer per week de afstandsbediening opnieuw koppelen zoals ik 4 dagen geleden meldde met bijkomende problemen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik heb even met collega's overlegd. We denken niet dat een nieuwe TV+ Box de oplossing gaat zijn. Ik heb begrepen dat ons TV Team nog altijd zoekt naar een oplossing. Helaas laat deze nog even op zich wachten, maar weet dat het wel hoge prioriteit heeft. We begrijpen namelijk dat het erg vervelend is om regelmatig de afstandsbediening opnieuw te moeten koppelen. Laten we hopen dat de oplossing er snel is.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 maart 2025

Dit probleem heb ik dus ook al maanden, soms 3  à 4 keer op een avond opnieuw koppelen, onlangs een nieuwe afstandbediening besteld, en die heeft het zowaar een week of 4 goed gedaan. Het probleem is helaas dus weer in alle hevigheid terug. KPN heeft me dit product verkocht wetende dat dit probleem met de afstandbediening bestaat. Hetgeen zeer kwalijk is. Aangezien ze het probleem kennelijk niet kunnen of willen oplossen zou men klanten die dit probleem ervaren misschien ook een aanzienlijke korting kunnen geven (de helft van het bedrag bijvoorbeeld), niet dat het dan minder kwalijk is, maar dan hebben ze er zelf ook belang bij op het zo snel mogelijk opgelost te krijgen want het kost ze geld. Misschien moet ik weer een nieuwe afstandbediening bestellen, wellicht dat die het weer een paar weken doet.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Jammer dat ook jouw afstandsbediening regelmatig de verbinding verliest, ​@RSMLN5! Het gekke is alleen dat niet iedereen er last van heeft. Dat maakt het probleem lastiger om op te lossen, maar weet dat ons TV Team er echt aan werkt!

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 30 maart 2025
Denise van KPN schreef:

Jammer dat ook jouw afstandsbediening regelmatig de verbinding verliest, ​@RSMLN5! Het gekke is alleen dat niet iedereen er last van heeft. Dat maakt het probleem lastiger om op te lossen, maar weet dat ons TV Team er echt aan werkt!

Een opmerking dat niet iedereen er last van heeft helpt ook niet ergens suggereert het dat het aan mij ligt maar zal zo wellicht niet bedoeld zijn. En een nieuwe afstandbediening bestellen mag ik kennelijk ook niet meer want dat wordt met een “er gaat iets mis” al dagenlang geblokkeerd terwijl de vorige nieuwe AB het toch een aantal weken goed heeft gedaan. Wat moet ik doen om mijn oude set top boxen weer te krijgen want die waren probleemloos. En anders begin echt eens flink korting aan te bieden zolang het probleem niet opgelost wordt. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Zo is het inderdaad niet bedoelt! Ik wil er alleen mee zeggen dat het het vinden van een oplossing moeilijker maakt.

Een nieuwe afstandsbediening bestellen lukt inderdaad niet meer via de website, omdat je dit al een keer hebt gedaan dit jaar. Je zou eventueel een belafspraak kunnen maken om via de telefonische klantenservice een nieuwe aan te vragen. Er is alleen geen garantie dat een nieuwe afstandsbediening hier de oplossing gaat zijn.

Wat betreft jouw laatste vraag: Helaas kan je jouw oude tv-ontvangers niet terugkrijgen. Eenmaal over op KPN TV+, kan je niet terug. Het is daarom toch echt wachten tot een oplossing.

• Auteur
  • 43 reacties
  • 31 maart 2025

Reageer