Skip to main content
Beantwoord

KPN TV app stopt willekeurig

• June 2, 2025
  • 11 reacties
  • 128 keer bekeken

De KPN ITV app stopt willekeurig. Dit is sinds enkele weken en is erg willekeurig. Soms zelfs niet.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Duidelijk Frank, we gaan deze meenemen naar de ontwikkelaars zodat zij er ook een blik op kunnen werpen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Frank wulms, op die manier is het niet prettig kijken natuurlijk! Welke app gebruik je precies, en op wat voor apparaat? Is dat bijvoorbeeld op een tablet, telefoon of Smart TV? Welk merk en model?

Wat gebeurt er precies als de app stopt, krijg je dan ook een foutmelding te zien bijvoorbeeld?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken. Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, via onze website kan je een terugbelafspraak maken. 

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Hoi Jasper. Dank je wel voor je reactie. De app is KPN TV+ Android TV en draait op een samsung smart TV via chromecast.

Vandaag de hele dag TV aangehad met politiek debat zonder problemen.

Als de app stopt, komt er geen foutmelding. Zie foto's mbt de app en recensies van mensen die er meer last van hebben.

Jasper van KPN
Moderator

Dank je voor de toelichting ​@Frank wulms. Welk model Chromecast is het precies? En welke versie van de TV+ App heb je daarop geïnstalleerd? 

Dat het een dag goed gewerkt heeft is wel fijn, het gebeurt niet elke dag dus. Gebeurt het meer als je bepaalde zenders kijkt bijvoorbeeld?

Die recensies zeggen niet alles, de app is beschikbaar op meerdere apparaten en de voorbeelden in je foto beschrijven iets anders dan wat jij ervaart. 

• Auteur
  • Topper
  • June 5, 2025

Model chromecast is

Google Chromecast met Google TV - HD - Wit

Zie ook de volgende link, waar ik deze destijds gekocht heb

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-met-google-tv-hd-wit/9300000119991877/?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp#modal_open

En welke versie van TV+ app ik daarop geïnstalleerd heb, zou ik niet weten. Hier heb ik namelijk niks meer mee gedaan sinds aanschaf in augustus 2024. 

Jasper van KPN
Moderator

Ik ga er vanuit dat de app automatisch is geüpdatet, vorig jaar was het nog de iTV app en in januari is dit gewijzigd naar TV+. Het 2e screenshot zegt dat het de TV+ app is, dus die moet bijgewerkt zijn.

Heb je de app ook al eens verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd, om te kijken of het daarna beter gaat?

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Het verwijderen van de app is iets wat sowieso regelmatig gebeurd. Dit om er voor te zorgen dat de app het weer gaat doen als deze helemaal vastloopt..

Jasper van KPN
Moderator

Blijf je wel in de app als de app stopt, of kom je terug in het startscherm van Android/Google TV?

En hoe doen andere apps het, zoals bijvoorbeeld Netflix?

• Auteur
  • Topper
  • June 9, 2025

Hoi Jasper, als de app stopt, blijft deze in de app en wordt de start van programma weer gegeven. Het lijkt net alsof je een programma terugkijkt en als deze afloopt wordt het startscherm getoond vh programma

Jasper van KPN
Moderator

Ah, het stopt altijd aan het einde van een programma dus? Ik dacht dat het op elk moment kon gebeuren, maar er zit toch iets van een rode lijn in lijkt het. En dat maakt niet uit bij welke zender je kijkt?

• Auteur
  • Topper
  • June 10, 2025

Hoi Jasper, 

Klopt. Aan het eind vh programma. Dit maakt niet uit voor welke zender. Echter wordt er wel veel rtl4 gekeken.  

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 11, 2025

Duidelijk Frank, we gaan deze meenemen naar de ontwikkelaars zodat zij er ook een blik op kunnen werpen.