Skip to main content

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.223.1

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • April 21, 2026
  • 10 reacties
  • 232 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

KPN TV+ Box & Soundbox Update april 2026 #2

KPN TV+ launcher versie 1.223.1

Wat zit er in?

In de vorige update hebben we de losse Films en Series opties in het bovenmenu vervangen door de nieuwe Entertainment optie. In deze update hebben we hier verschillende aanvullende verbeteringen op doorgevoerd. 

• De detailpagina's voor Films en Series is verbeterd
  • Het afspelen van films of series van een streaming service vanuit een Uitgelicht of Trending tegel werkt beter
  • Ongewenste animatie van titels wordt voorkomen als het Kinderslot aanstaat
  • En! Geen SD kwaliteit meer. Altijd minimaal HD.

✅Handig voor jou: zonder problemen jouw favoriete films en series kunnen kijken, in de beste kwaliteit.

Verder

• Je krijgt bij Terugspoelen geen melding meer dat vooruitspoelen niet mag :)
  • Verdere verbetering bij sorteren van apps.
  • Het kon gebeuren dat de launcher crashte na het gebruiken van apps. Dat hebben we verbeterd.
  • Ook kon het gebeuren dat de interface niet helemaal lekker reageerde als je de Zoeken, Gids of Apps knoppen op de afstandsbediening gebruikte. Dat hebben we opgelost.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 21 en 23 april
  • Uitrol: 29 april en 1 mei

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

​​

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 21, 2026

Mooie punten! Vooral de HD kwaliteit. 

En onder 'verder' ook goede verbeteringen / aanpassingen. Zeker het derde punt "launcher crash".

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 21, 2026

Update vannacht automatisch goed ontvangen zie ik nu net.

Len B
Topper
  • April 21, 2026

De hoeveelste up-date van de TV+ Box is dit eigenlijk ?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 21, 2026

We zijn een eind op weg. Maar relevanter in dit topic vinden we de aanpassingen en de feedback van de gebruikers. Voordat we hier off-topic gaan met een gokwedstrijd. 😉

Len B
Topper
  • April 21, 2026

We zijn een eind op weg. Maar relevanter in dit topic vinden we de aanpassingen en de feedback van de gebruikers. Voordat we hier off-topic gaan met een gokwedstrijd. 😉

Het is geen gokwedstrijd maar gewoon een serieuze vraag. 

Ik heb KPN+ nog maar een maandje of 5 - 6 en nu komt al de ?? up-date en vroeg mij af hoeveel we er in de toekomst nog kunnen verwachten.

Zoveel up-dates ben ik niet gewend na ? jaar een ARRIS VIP 2952 te hebben gehad , daar lade ik een paar keer per jaar zelf nieuwe soft-ware en dat was het wel.

PS.  Je moest een weten wat ik allemaal al het meegemaakt met de KPN+ box , vandaar mijn nieuwgierigheid.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 21, 2026

Beste ​@Len B computerprogramma's (tegenwoordig heet dat software) zijn nooit af.

Computerprogrammeurs (tegenwoordig software developers) zijn constant bezig fouten (bugs) op te sporen en te verwijderen en wensen van klanten in de software te integreren.

Kijk maar naar Windows en Linux, bestaat al eeuwen en wordt nog steeds ge-updated en verbeterd, dat geldt dus ook voor de apparatuur die KPN in bruikleen geeft, daar blijft de ontwikkeling ook van door gaan en is nooit af.

Len B
Topper
  • April 21, 2026

Is bekend ​@JanD , het gaat om mijn ervaringen met de DIW over wat jij schreef , ,,constant bezig fouten (bugs) op te sporen en te verwijderen’’.

Teveel ervaring opgedaan helaas en nog Launcher 1.221.3 !

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Len laten we het topic dan nu rusten? De software blijft doorontwikkeld worden en dit topic is specifiek ingericht voor feedback op deze uitrol. Mocht je aanvullende vragen willen stellen open dan even een nieuw topic.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • April 21, 2026

De laatste weken kreeg ik inderdaad steeds vaker weer de melding...

“Momentje even geduld. We zetten nieuwe dingen voor je klaar”

....na het afsluiten van een app. Bij deze update gaan we het even in de gaten houden of dit nu wegblijft.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • April 22, 2026

De laatste weken kreeg ik inderdaad steeds vaker weer de melding...

“Momentje even geduld. We zetten nieuwe dingen voor je klaar”

....na het afsluiten van een app. Bij deze update gaan we het even in de gaten houden of dit nu wegblijft.

Dat heb ik al een tijdje zo.

Als ik netflix een middagje heb gekeken en start KPN tv+ weer op kreeg ik al aantal updates terug dit.

Maar die melding is enkele seconden en is het weg en kan je weer verder.