Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.236.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • August 18, 2026
  • 32 reacties
  • 1325 keer bekeken
Toon eerste bericht

32 reacties

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 4, 2026

Klopt ​@Peterpiwi , waardeloos , het ene wordt opgelost en het volgende dilemma dient zich weer aan !

Zelfs na de DIW via Menu en de aan-uit knop te hebben gereset veranderd er niets , bij het programmeren van de avondeditie van HvN als serieopname plan hij deze wel in maar tevens ook de eerste van de volgende dag en onwillekeurig een avondeditie wat wel uit de foto blijkt.

Zo , voorlopig ben ik naar mijn inziens wel weer behulpzaam genoeg geweest voor de ontwikkelaars/programmeurs zodat zij aan de slag kunnen .

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 4, 2026

ja heb het gevoel dat er weinig word geluisterd naar de klanten !  Ze doen maar wat 

bij het doorspelen wat ik aan geef dat speel al vanaf de update voor het wk raar dat ze nu nog steeds geen oplossing ! 

Word ook altijd gezegd ja  licht vast aan je thuis situatie bekabeling nou dat durf ik met 1000% te zeggen dat het niet zo is ! 

ze durven gewoon niet te zeggen dat probleem bij hun zit  zoek internet maar na zijn vele problemen ! 

Admin: afbeelding verborgen, voegt niets toe

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • September 4, 2026

Met eerdere up-dates al problemen gehad met de serieopname van HvN om ± 23u40 dat niet die van s’avonds was geprogrammeerd maar de eerste van de volgende dag om 6u30 / 7u00 !

Al die tijd goed gegaan maar wat schets mijn verbazing vanavond , zoals al eerder is gebeurt ALWEER geen HvN opgenomen en wat blijkt bij controle . . . . . ;

<afbeelding>

Een serieopname werkt gebaseerd op titel, seizoenscode en afleveringsnummer. Waarbij alles wordt opgenomen dat in de gids staat met een uniek nummer/code en niet al in jouw lijst met opnames. In dit geval is de uitzending van de ochtend dezelfde serie als de uitzending van de avond. En omdat beide tijdstippen andere afleveringsnummer sgebruiken, wordt ook alles opgenomen. Dit is wat een serieopname hoort te doen.

Als hierin iets is veranderd bij jou, dan is dat omdat er in de gids of bij de programma informatie iets is veranderd. Want er is niets veranderd in hoe de TV+ Box omgaat met opnames. En dit is ook niet iets dat in de TV+ Box aangepast kan worden. Als je dit graag anders zou willen zien kun je dat aangeven in het tv gids topic: 

Dan kunnen we dit navragen. 

bij het doorspelen wat ik aan geef dat speel al vanaf de update voor het wk raar dat ze nu nog steeds geen oplossing ! 

Een product update is ervoor om aan te geven wat er is opgelost of verbeterd, en wat er nieuw is toegevoegd. Als we iets niet noemen, dan zit het er ook niet in. Niet alles kan even snel opgelost worden, soms duurt het gewoon even. En soms zijn issues of negatieve ervaringen niet iets dat via een update opgelost kan worden.  Als je verder zou willen doorpraten over dit soort zaken, dan kun je dat hier doen

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 4, 2026

Het wel bekende zegje Erik van kpn !  Maar zal maar weer afwachten 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 4, 2026

Een serieopname werkt gebaseerd op titel, seizoenscode en afleveringsnummer. Waarbij alles wordt opgenomen dat in de gids staat met een uniek nummer/code en niet al in jouw lijst met opnames. In dit geval is de uitzending van de ochtend dezelfde serie als de uitzending van de avond. En omdat beide tijdstippen andere afleveringsnummer sgebruiken, wordt ook alles opgenomen. Dit is wat een serieopname hoort te doen.

Als hierin iets is veranderd bij jou, dan is dat omdat er in de gids of bij de programma informatie iets is veranderd. Want er is niets veranderd in hoe de TV+ Box omgaat met opnames. En dit is ook niet iets dat in de TV+ Box aangepast kan worden. Als je dit graag anders zou willen zien kun je dat aangeven in het tv gids topic: 

Betreffende jouw Link , is dat nu ineens geen probleem meer ?

Mij werd toen verteld dat die topic [Link] alleen bedoeld is voor een fout in de programmering in de EPG en NIET voor dit soort problemen !

Wat heel frappant is dat vóór de Update de planning wel goed werkte , ondanks dat deze dezelfde seizoen en afleveringsnummer hadden.

Gooi maar in mijn pet wat nu de oorzaak is van dit dilemma.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 4, 2026

Betreffende jouw Link , is dat nu ineens geen probleem meer ?

Mij werd toen verteld dat die topic [Link] alleen bedoeld is voor een fout in de programmering in de EPG en NIET voor dit soort problemen !

Wat heel frappant is dat vóór de Update de planning wel goed werkte , ondanks dat deze dezelfde seizoen en afleveringsnummer hadden.

Gooi maar in mijn pet wat nu de oorzaak is van dit dilemma.

@Len B  je krijgt toch nooit gelijk hier ! 

ook constant het zelfde riedel wij als klant moge alleen betalen maar kritisch zijn niet ! 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 4, 2026

@Len B  je krijgt toch nooit gelijk hier ! 

ook constant het zelfde riedel wij als klant moge alleen betalen maar kritisch zijn niet ! 

Ik geloof dat er steeds meer klanten “gefrustreerd” raken, maar ik ze snap wel, tis soms om gek van te worden!