Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.239.1

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 8, 2026
  • 66 reacties
  • 1616 keer bekeken
Toon eerste bericht

66 reacties

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 13, 2026

Ja lijkt mij ook, maar in de 39e minuut stond beeld even een sec of 3 op zwart, naar dat was denk ik iets mbt espn.

Maar nu hier die lamp uit is gaat het weer goed.

En ja die haperingen had ik ook alleen bij espn met uhd aan , en rest niet.

Ook niet bijv bij viaplay of Videoland 

daarom denk ik dat bij u ook de lamp / netgear switch  probleem /  combinatie met de lamp haperingen geeft als u de gene heeft die kpn adviseert en daar kan je op inloggen kan je het zo zetten dat het eigenlijk niet mogelijk is !

gebruik die namelijk voor boven ook  erg fijn daar eigenlijk nooit problemen !  En ik gebruik internet kabels FTP-internetkabel (Foiled Twisted Pair beschermde  kabels  dus niet storingsgevoelig 

maar net wat u zij tegen me niet twijfelen ligt niet aan me verbinding 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 14, 2026

Wacht even de update af, als je die nog niet hebt.

Hopelijk is het ESPN probleem daarna echt opgelost.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 14, 2026

Wacht even de update af, als je die nog niet hebt.

Hopelijk is het ESPN probleem daarna echt opgelost.

mee gaan het zie zo als ik vaker gewend bent hier 1 probleem is opgelost en andere komt weer of oude probleem is terug ! 

we wachten maar is af !!!  

als morgen avond maar normaal Ajax kan kijken betaal me niet voor niks scheel 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 14, 2026

Ik heb PSV - Twente vanaf de 35 ste minuut gezien. Via de multicast UHD stream. Geen hapering; ook niet in de 39 ste minuut. ​@ivo46 , ​@Peterpiwi 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 14, 2026

Ik heb PSV - Twente vanaf de 35 ste minuut gezien. Via de multicast UHD stream. Geen hapering; ook niet in de 39 ste minuut. ​@ivo46 , ​@Peterpiwi 

Tja hier ging het dus de 39e minuut totaal sec 3 beeld op zwart, mijn vrouw dacht eerst dat stroom eraf was, zo erg had ik het nog niet gehad, en misschien ligt het mede aan regio waar je woont.

Maar goed zoals gezegd ik heb een lamp met een dimmer en die heb ik verplaatst en ik heb nu niet meer die kleine hikjes ,  het geheel is hier beneden via utp bekabeld, dus waarom een lamp met dimmer een storing kan geven is mij totaal niet duidelijk.

Ik heb zaterdag een nieuwe box 12 gekregen.

Ik moet nu in ieder geval kijken of het geheel weer naar 7 dagen eruit vliegt ( rode sw 2 punten)

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 14, 2026

Ik kijk geen psv haha ! Ik had even getest gisteren avond alleen toen wel licht haperingen en freeze moment dat was rond 15e min 

voor de de rest gebruik ik de HDR functie niet ook niet tijdens Fortuna Sittard / Ajax op  12 september/2026  stond de HDR functie uit maar wel om de zoveel seconden hoog uit 1 min haperingen  constant / freeze dat beeld zo 3 seconden blijft hangen erg irritant 

Andere zenders helemaal nergens last van dus ligt niet aan mijn verbinding ! Van stroom af en extra opnieuw opstarten werkte ook niet ,

maar had ik ook niet verwacht om dat ik het nergens anders had en heb alle aansluitingen nog extra nagekeken hier !(alles bekabeld aangesloten) goed en door gemeten maar alles werkte normaal alleen ESPN zaterdag avond niet en gisteren middag tijdens Heerenveen niet rond 22 min haperingen / freeze moment daarna weg gegaan dus dat kan ik je niet zeggen  ! 

fout kan ook gerust bij ESPN zelf zitten dat denk namelijk wel maar wil wel alles uitsluiten 

Bij de concurrent ziggo kan je in de instellingen van de next diagnose aanklikken kan je zien dat je met hun server goed verbonden bent en dat je internet snelheid op dat moment goed is zou hier ook een optie kunnen zijn om kleine problemen al uitsluiten als klant  

kijk als het dieper zit heb je er niks aan maar het kan makkelijk zijn !

Waren gisteren blijkbaar wel problemen rond live tv ESPN kijk maar bij alle storingen en natuurlijk zijn er vele die niks melden 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik verwacht ook dat met deze update en ESPN UHD via multicast de problemen grotendeels zullen verdwijnen, maar we moeten het eerst afwachten natuurlijk. Ik zie dat er voor dinsdagavond weer een wedstrijd op het programma staat (Ajax - Willem II), dus dan kunnen we dan mooi controleren of het beter gaat. 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 14, 2026

Ik verwacht ook dat met deze update en ESPN UHD via multicast de problemen grotendeels zullen verdwijnen, maar we moeten het eerst afwachten natuurlijk. Ik zie dat er voor dinsdagavond weer een wedstrijd op het programma staat (Ajax - Willem II), dus dan kunnen we dan mooi controleren of het beter gaat. 

Beste Arjan ik gebruik de uhd/ HDR functie niet toch zaterdag avond tijdens Ajax  constant haperingen / freeze moment van 3 seconden gemiddeld  hoe  kan dat of heeft het er toch mee te maken ?? 

zo al hier boven al beschreven had in eerdere berichten was alleen bij ESPN bij geen enkele andere zender had wel voor de zekerheid àlles gedaan wat in mijn mogelijkheid  kan doen even stroom loos zetten extra opnieuw opnieuw opstarten alle kabels nagelopen HDMI maar ook internet kabels die naar tv ontvangers gaan  in me fritzbox gekeken dat ik nog iets geks tegen kwam maar nee. Niks ! 

was ook erg raar was alleen bij ESPN niet bij andere zenders !  

Gisteren middag bij de wedstrijd van Heerenveen  22e min ook freeze momenten  daarna ben ik weg gegaan dus er na kan ik niet zeg 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 14, 2026

@Peterpiwi 

Ik denk dat ESPN de enige is met een HDR functie.

Maar als het goed is, wordt de update deze week uitgerold.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 14, 2026

@Peterpiwi 

Ik denk dat ESPN de enige is met een HDR functie.

Maar als het goed is, wordt de update deze week uitgerold.

Ja ik gebruik dat niet sta bij mijn uit dus de problemen die worden omschreven passen daar bij maar staat bij mijn UIT voor 40 x ondertussen al benoemd daar vond ik het gek dat ik zaterdag avond wel haperingen had / freeze momenten 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Goed punt wel wat je (weer) aanhaalt ​@Peterpiwi. Daarom hebben we het eerder al aangekaart bij de juiste mensen en afdeling om er naar te kijken. 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 14, 2026

Goed punt wel wat je (weer) aanhaalt ​@Peterpiwi. Daarom hebben we het eerder al aangekaart bij de juiste mensen en afdeling om er naar te kijken. 

Dankjewel voor je terugkoppeling 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

Ik zag dat deze update er bij ons op staat.

Alles werkt tot nu toe goed.

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 16, 2026

De Update nog steeds niet gezien , wij zijn heel nieuwsgierig naar de werking er van.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 16, 2026

De Update nog steeds niet gezien , wij zijn heel nieuwsgierig naar de werking er van.

Wou net reageren haha hier ook nog geen update ontvangen ? Vannacht gekeken dat ik hem rond 2,30 zelf kon binnenhalen maar dat lukte ook niet hoop dan vannacht maar ! 

het val me wel op dat ik altijd bij de laaste nacht / groep zit erg raar 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

Hier zowel beneden als op slaapkamer de update binnen gekregen, en wat ik tot nu toe er eigenlijk geen op of aanmerkingen op