Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.239.1

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 8, 2026
  • 91 reacties
  • 2208 keer bekeken
Toon eerste bericht

91 reacties

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Ook hier vannacht ontvangen en niet zelf binnen hoeven halen.

PS.   - Tot nu toe !

Zoals eerder geen beelden beschikbaar bij ,,Verder Kijken’’ , ook niet na een herstart van de DIW7022 !

Pas na in de DIW7022 voor- en achteruit , links- en rechtsom , voor- en achterom te hebben gezapt waren de beelden er wel weer.

De tijd zal ons leren hoe de update 1.239.1 functioneert.

inderdaad raar kerel maar hier gelukkig geen last van ! We gaan het zien wat deze update verder brengt ! 

meschien even stroomloos maken / modem opnieuw opstarten mode verbindingen kan heel soms wel invloed er op heb. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Tip.

Hoeft in theorie niet nodig te zijn, maar ik herstart de DIW7022 in de woonkamer altijd na een update.

In de slaapkamer nooit.

Admin: link uit reactie verwijderd

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Tip.

Hoeft in theorie niet nodig te zijn, maar ik herstart de DIW7022 in de woonkamer altijd na een update.

In de slaapkamer nooit.

Ik doe ze altijd beide gewoon standaard naar een update opnieuw opstarten en wacht dan 10 min zo dat ik zeker weet dat het systeem er achter ook gewoon goed. Opgestart is ! Zo voorkom je in mijn ogen gewoon de voornamelijk verbindingen problemen 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@joop2011 je bent de link naar jouw topic nu aan het spammen, ik heb je links verwijderd.

Ik denk dat iedereen die daaraan wil deelnemen hem wel weet te vinden.

edit: ik heb er eentje teruggezet

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

@joop2011 je bent de link naar jouw topic nu aan het spammen, ik heb je links verwijderd.

Ik denk dat iedereen die daaraan wil deelnemen hem wel weet te vinden.

Hoe?

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

misschien even stroomloos maken / modem opnieuw opstarten mode verbindingen kan heel soms wel invloed er op heb. 

Ik denk er over om tijdklokken te monteren op de stekkers van de DIW7022 en Box 12 !

Ff de werking van versie 1.239.1 afwachten , als je nog iedere keer alles stroomloos moet zetten om TV te kunnen kijken wordt je daar niet vrolijker van.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Voor opnieuw opstarten van de DIW7022 hoeft de spanning (volksmond stroom) er niet vanaf.

Houd de toets rechtsboven (kpn) op de ab van KPN ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

misschien even stroomloos maken / modem opnieuw opstarten mode verbindingen kan heel soms wel invloed er op heb. 

Ik denk er over om tijdklokken te monteren op de stekkers van de DIW7022 en Box 12 !

Ff de werking van versie 1.239.1 afwachten , als je nog iedere keer alles stroomloos moet zetten om TV te kunnen kijken wordt je daar niet vrolijker van.

Heb er momenteel geen last van maar ik heb fritzbox 7590 AX er tussen zitten wat een  verbetering is dat in me thuis netwerk hoef nu gelukkig niet alles steeds stroomloos te zetten 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Voor opnieuw opstarten van de DIW7022 hoeft de spanning (volksmond stroom) er niet vanaf.

Houd de toets rechtsboven (kpn) op de ab van KPN ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Dat weet ​@Len B  ook wel denk maar dat los niet alles op altijd combinatie met de box 12 ! 

box 12 geef op dit met moment natuurlijk ook problemen combinatie met de tv ontvanger kunne wel zeggen is niet zo maar in de praktijk is dat wel zo ! 

gelukkig heb ik een fritzbox geef veel rust in me thuis netwerk 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Dat weet ​@Len B  ook wel denk maar dat los niet alles op altijd combinatie met de box 12 ! 

box 12 geef op dit met moment natuurlijk ook problemen combinatie met de tv ontvanger kunne wel zeggen is niet zo maar in de praktijk is dat wel zo ! 

gelukkig heb ik een fritzbox geef veel rust in me thuis netwerk 

Helemaal correct ​@Peterpiwi en zelfs als de moderator een topic aanmaakt over een nieuw product of over b.v. launche-versie kan je er bijna de klok op gelijk zetten dat er ergens een regel staat gelijk , ……….. indien je een storing heb haal dan even de stroom van het apparaat.

Als je voor dat aantal adviezen in alle topics om de stroom eraf te halen een euro zou krijgen kon je morgen een nieuwe Mercedes of Audi gaan bestellen 😉.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Gisteren 16-09-2026 nog 112 vandaag als serie opname opgenomen en vanavond (17-09-2026) plotseling in eens helemaal uit het systeem de serie opname van 112 vandaag erg raar nog nooit meegemaakt ! 

kan dit met deze update te maken heb of is het een tv gids fout ?  

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 18, 2026

Gisteren 16-09-2026 nog 112 vandaag als serie opname opgenomen en vanavond (17-09-2026) plotseling in eens helemaal uit het systeem de serie opname van 112 vandaag erg raar nog nooit meegemaakt !  

Dito hier ​@Peterpiwi , zelfs de al eerdere ingeplande 112’s zijn ook niet opgenomen , die voor vandaag , a.s. ma. di. wo. staan wel gepland maar die van donderdag & vrijdag weer niet , zowel niet in ,,Gepland’’ als in de ,,EPG’’.   -Na het wissen in gepland en ze opnieuw inplannen als serie ÉN de box een herstart te hebben gegeven worden do. en vrij. niet ingepland !

*Tot heden éénmalig :  -Bij het vanuit menu ,,Opgeslagen’’ direct naar de EPG gaan ging de EPG niet naar het Real-Time punt in de EPG maar opende deze 9 uur eerder van de dag.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 18, 2026

Staat fout in de gids - sommige afl. staan erin als S6 en andere als S5. De afleveringen zijn wel op volgorde van uitzending doorgenummerd zo te zien. Als je dan vanaf een S6 afl. de serie ingepland hebt mis je de S5 afleveringen. En ook als je S5 hebt ingepland in de app of tv.kpn.com, want daar werkt het serie opnemen nog per seizoen ipv. huidige en volgende seizoenen als je inplant op de tv ontvanger.
Als noodoplossing kun je de serie opnieuw inplannen vanaf een S5 aflevering op je tv ontvanger, bijv vanaf do 17 sep.

Problemen in de gids kun je hier melden, dan wordt het meestal wat sneller opgepikt:

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 18, 2026

Staat fout in de gids - sommige afl. staan erin als S6 en andere als S5. De afleveringen zijn wel op volgorde van uitzending doorgenummerd zo te zien. Als je dan vanaf een S6 afl. de serie ingepland hebt mis je de S5 afleveringen.
Als noodoplossing kun je de serie opnieuw inplannen vanaf een S5 aflevering op je tv ontvanger, bijv vanaf do 17 sep.

Problemen in de gids kun je hier melden, dan wordt het meestal wat sneller opgepikt:

Daar was ik ook achter maar 16 september was ook seizoen 5 en die nam die ook op  en van 17 september in eens niet meer 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 18, 2026

Had je die S5 serie misschien ingepland in de app of tv.kpn.com? Die werken nog per seizoen, in plaats van de hele serie (huidige en volgende seizoenen) als je inplant op de tv ontvanger.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 18, 2026

Had je die S5 serie misschien ingepland in de app of tv.kpn.com? Die werken nog per seizoen, in plaats van de hele serie (huidige en volgende seizoenen) als je inplant op de tv ontvanger.

Nee ik stel alles in via tv ontvanger gebruik de app nooit maar ook echt nooit