Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.239.1

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 8, 2026
  • 97 reacties
  • 2479 keer bekeken
Toon eerste bericht

97 reacties

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Ook hier vannacht ontvangen en niet zelf binnen hoeven halen.

PS.   - Tot nu toe !

Zoals eerder geen beelden beschikbaar bij ,,Verder Kijken’’ , ook niet na een herstart van de DIW7022 !

Pas na in de DIW7022 voor- en achteruit , links- en rechtsom , voor- en achterom te hebben gezapt waren de beelden er wel weer.

De tijd zal ons leren hoe de update 1.239.1 functioneert.

inderdaad raar kerel maar hier gelukkig geen last van ! We gaan het zien wat deze update verder brengt ! 

meschien even stroomloos maken / modem opnieuw opstarten mode verbindingen kan heel soms wel invloed er op heb. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Tip.

Hoeft in theorie niet nodig te zijn, maar ik herstart de DIW7022 in de woonkamer altijd na een update.

In de slaapkamer nooit.

Admin: link uit reactie verwijderd

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Tip.

Hoeft in theorie niet nodig te zijn, maar ik herstart de DIW7022 in de woonkamer altijd na een update.

In de slaapkamer nooit.

Ik doe ze altijd beide gewoon standaard naar een update opnieuw opstarten en wacht dan 10 min zo dat ik zeker weet dat het systeem er achter ook gewoon goed. Opgestart is ! Zo voorkom je in mijn ogen gewoon de voornamelijk verbindingen problemen 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@joop2011 je bent de link naar jouw topic nu aan het spammen, ik heb je links verwijderd.

Ik denk dat iedereen die daaraan wil deelnemen hem wel weet te vinden.

edit: ik heb er eentje teruggezet

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

@joop2011 je bent de link naar jouw topic nu aan het spammen, ik heb je links verwijderd.

Ik denk dat iedereen die daaraan wil deelnemen hem wel weet te vinden.

Hoe?

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

misschien even stroomloos maken / modem opnieuw opstarten mode verbindingen kan heel soms wel invloed er op heb. 

Ik denk er over om tijdklokken te monteren op de stekkers van de DIW7022 en Box 12 !

Ff de werking van versie 1.239.1 afwachten , als je nog iedere keer alles stroomloos moet zetten om TV te kunnen kijken wordt je daar niet vrolijker van.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 17, 2026

Voor opnieuw opstarten van de DIW7022 hoeft de spanning (volksmond stroom) er niet vanaf.

Houd de toets rechtsboven (kpn) op de ab van KPN ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

misschien even stroomloos maken / modem opnieuw opstarten mode verbindingen kan heel soms wel invloed er op heb. 

Ik denk er over om tijdklokken te monteren op de stekkers van de DIW7022 en Box 12 !

Ff de werking van versie 1.239.1 afwachten , als je nog iedere keer alles stroomloos moet zetten om TV te kunnen kijken wordt je daar niet vrolijker van.

Heb er momenteel geen last van maar ik heb fritzbox 7590 AX er tussen zitten wat een  verbetering is dat in me thuis netwerk hoef nu gelukkig niet alles steeds stroomloos te zetten 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Voor opnieuw opstarten van de DIW7022 hoeft de spanning (volksmond stroom) er niet vanaf.

Houd de toets rechtsboven (kpn) op de ab van KPN ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Dat weet ​@Len B  ook wel denk maar dat los niet alles op altijd combinatie met de box 12 ! 

box 12 geef op dit met moment natuurlijk ook problemen combinatie met de tv ontvanger kunne wel zeggen is niet zo maar in de praktijk is dat wel zo ! 

gelukkig heb ik een fritzbox geef veel rust in me thuis netwerk 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Dat weet ​@Len B  ook wel denk maar dat los niet alles op altijd combinatie met de box 12 ! 

box 12 geef op dit met moment natuurlijk ook problemen combinatie met de tv ontvanger kunne wel zeggen is niet zo maar in de praktijk is dat wel zo ! 

gelukkig heb ik een fritzbox geef veel rust in me thuis netwerk 

Helemaal correct ​@Peterpiwi en zelfs als de moderator een topic aanmaakt over een nieuw product of over b.v. launche-versie kan je er bijna de klok op gelijk zetten dat er ergens een regel staat gelijk , ……….. indien je een storing heb haal dan even de stroom van het apparaat.

Als je voor dat aantal adviezen in alle topics om de stroom eraf te halen een euro zou krijgen kon je morgen een nieuwe Mercedes of Audi gaan bestellen 😉.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 18, 2026

Ik heb wat berichten verplaatst naar het Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten! | KPN Community topic. Het is nog steeds zo dat misgelopen (serie)opnames niets met updates te maken hebben, zoals eerder uitgelegd. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 18, 2026

Ik zie regelmatig “Launce versie” geschreven i.p.v. Launcher versie.

Het is Launcher versie.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 18, 2026

beste mensen van kpn 

Heb iets ontdekt wat terug van weg geweest is ! 

Na deze update loop de tv gids weer is vast dat was weg nu weer terug ! Als de gids vast loop dat blijft ie hangen en je kan niet veder scrollen  , 

En als je op een film of programma klik je plan het in ga dan terug naar de gids spring die terug naar de avond daar voor 00.00 uur dat was weg nu weer terug erg jammer  + de tv gids problemen wat er speelt  al wordt dit er niet fijner op om de gids te gebruiken ! 

Ik heb dit op beide tv ontvangers getest en echt uitgebreid getest uur lang op beide tv ontvangers opnieuw opstarten werk niet er voor 

@Len B  heeft u hier ook last van ? 

vriendelijke groet

peter

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 18, 2026

Dat is natuurlijk erg vervelend Peter. Ik heb zelf hier niet de Soundbox staan en ik krijg het niet gereproduceerd op de KPN TV+ ontvanger die ik in huis heb. Ik zal jouw feedback meenemen. Is er een patroon in de vastlopers te vinden? Is dat bij bepaalde acties of is het willekeurig?

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 18, 2026

Beste ​@Remco van KPN 

dankjewel voor je terugkoppeling 

ik zat per toeval even te scrollen in de gids wou een film op de VRT in plane en toe gebeurde het dus ik even nog meer dingen geprobeerd maa eigenlijk bleven de zelfde problemen naar boven kom wat ik eerder omschreef 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 18, 2026

@Peterpiwi Hier geen last van een vastlopende gids op de TV+box in de hobbykamer. Via gids opname gepland op RTL8 later deze dag en en kwam via de gids toets keurig weer terug op vandaag en het actuele tijdstip.  Tevens een oude bestaande opname stukje bekeken, scrollen, gepauzeerd en terug naar gids…..wederom geen probleem. 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 18, 2026

Na deze update loop de tv gids weer is vast dat was weg nu weer terug ! Als de gids vast loop dat blijft ie hangen en je kan niet veder scrollen .

Krek eender and , nou ja , bijna dan !

En als je op een film of programma klik je plan het in ga dan terug naar de gids spring die terug naar de avond daar voor 00.00 uur dat was weg nu weer terug erg jammer  + de tv gids problemen wat er speelt  al wordt dit er niet fijner op om de gids te gebruiken ! 

Ff getest,

Ik hoefde niet eens in te plannen ​@Peterpiwi , na het aanklikken van programma ,,FBI International’’ van a.s. donderdag van 23u35 en de beschrijving van alle afleveringen te hebben bekeken stond de EPG muurvast , alleen door NU aan te klikken kon ik weer in de EPG scrollen.

Vroeger was er een programma op TV en dat hete ,,De Wondere Wereld van Chriet Titulair !

Ik weet nog zo’n wereld , de naam begint met een K en eindigt op 😉 😀 !

Tot zover test 1.

Betreffende die wondere wereld , nu een half uur verder werkt precies dezelfde werkwijze weer goed.

Tot zover test 2.

Als je een 🧢 heb . . . . . !

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 18, 2026

Na deze update loop de tv gids weer is vast dat was weg nu weer terug ! Als de gids vast loop dat blijft ie hangen en je kan niet veder scrollen .

Krek eender and , nou ja , bijna dan !

Ff getest,

Ik hoefde niet eens in te plannen ​@Peterpiwi , na het aanklikken van programma ,,FBI International’’ van a.s. donderdag van 23u35 en de beschrijving van alle afleveringen te hebben bekeken stond de EPG muurvast , alleen door NU aan te klikken kon ik weer in de EPG scrollen.

Vroeger was er een programma op TV en dat hete ,,De Wondere Wereld van Chriet Titulair !

Ik weet nog zo’n wereld , de naam begint met een K en eindigt op 😉 😀 !

Tot zover test 1.

Betreffende die wondere wereld , nu een half uur verder werkt precies dezelfde werkwijze weer goed.

Tot zover test 2.

Als je een 🧢 heb . . . . . !

Zo herkenbaar wat je uitlegt dat had ik ook inderdaad en dat ie terug sprong naar de avond er voor ! 

maar goed we wachten af het veder zich uit ! 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 18, 2026

Dank voor jullie feedback. Ik heb het zelf niet kunnen reproduceren maar we nemen het weer mee!

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 18, 2026

Als test [±21u30]  ​@Peterpiwi het programma BUZZ van volgende week vrijdag om 23u50 ingepland op te nemen.

Ik zag wel dat het programma gepland was maar zowel BUZZ als geen enkel programma daar omheen in de EPG werdt wit uitgelicht en de EPG stond weer muurvast en alleen werkend te krijgen door op NU te klikken of naar Gids te gaan in de menubalk boven in het scherm , in de EPG komen ná het programmeren was onmogelijk.

Het zou niet aan de Launche-versie kunnen liggen.   -Aan de hard-ware is of wordt niets veranderd en als de klant dit dan ondervindt ná een update van een  Launsher-versie blijven er naar mijn inziens maar weinig oorzaken over door wat of hoe dit wordt veroorzaakt.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 18, 2026

Als test [±21u30]  ​@Peterpiwi het programma BUZZ van volgende week vrijdag om 23u50 ingepland op te nemen.

Ik zag wel dat het programma gepland was maar zowel BUZZ als geen enkel programma daar omheen in de EPG werdt wit uitgelicht en de EPG stond weer muurvast en alleen werkend te krijgen door op NU te klikken of naar Gids te gaan in de menubalk boven in het scherm , in de EPG komen ná het programmeren was onmogelijk.

Het zou niet aan de Launche-versie kunnen liggen.   -Aan de hard-ware is of wordt niets veranderd en als de klant dit dan ondervindt ná een update van een  Launsher-versie blijven er naar mijn inziens maar weinig oorzaken over door wat of hoe dit wordt veroorzaakt.

Ja zou inderdaad ook kunnen wat u zij ! We wachten maar even af  we merken het in de aanstaande dagen wel hoe het verloopt  veder eigenlijk geen klachten tot nu toe over deze update maar niet te snel juichen haha 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 19, 2026

Het lijkt er op dat 1.239.1 wat soepeler loopt ​@Peterpiwi , we kunnen niet meer doen dan het in de gaten houden en bij niet goed werken dit hier melden.