Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.239.1

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 8, 2026
  • 142 reacties
  • 3288 keer bekeken
Toon eerste bericht

142 reacties

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 20, 2026

mijn mening als het goed is blijf er vanaf ! 

De uitdrukking  ,,iedere verandering is nog geen verbetering’’ is nog altijd toepasselijk in veel gevallen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De vastlopende gids gebeurd dus expliciet als je naar de laatste beschikbare dag gaat? ​@Len B 
Maakt het dan ook nog uit welke zender en/of programma je dan aanklikt? 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 20, 2026

De vastlopende gids gebeurd dus expliciet als je naar de laatste beschikbare dag gaat? ​@Len B 
Maakt het dan ook nog uit welke zender en/of programma je dan aanklikt? 

Hai ​@Jeroen van KPN , klopt helemaal , ik heb net nog een paar testjes gedaan bij verschillende zenders en ook daar gebeurde het.  -P.S. Niet bij alle ??? zender gedaan natuurlijk 😉.

Open de gids maar en pik er maar een progamma uit van vandaag b.v. ,,Postcode Miljoenenjacht’’ van vanavond , als je daarop klikt voor de omschrijving en je gaat dan met ↪️ terug naar de EPG is dat programma gewoon in beeld én wit uitgelicht.

Ga nu in de EPG naar ,,Postcode Miljoenenjacht’’ van volgende week zondag en verricht dan dezelfde handelingen , het programma is nergens te zien , de EPG springt terug naar het uur 24:00/00:00 van zaterdag op zondag EN is vastgelopen.

Succes , we horen de uitslagen van jouw testen wel.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 20, 2026

Het lijkt dat de epg niet helemaal goed werkt op de laatst beschikbare dag (7 dagen vooruit).
Ik zie dit ook in de mobiele app, daar ontbreekt de mogelijkheid om een programma toe te voegen aan de kijklijst voor programma’s op die dag. Voor eerdere dagen is die mogelijkheid er wel.

(Nog niet zo lang geleden kon je maar 6 dagen vooruit kijken, in de app tenminste. Misschien is er bij de uitbreiding naar 7 dagen vooruit iets over het hoofd gezien?)

Voorbeeld:

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank ​@Wartywolfs. Helder omschreven en de foto helpt ook! We geven het door.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 21, 2026

Beste kpn hebben jullie al een oplossing voor de tv gids problemen want ze worden nu toch wel beetje irritant ! 

hoop dat er snel oplossing komt ! Weet dat jullie je best doen maar vragen staat vrij ! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • September 21, 2026

Beste kpn hebben jullie al een oplossing voor de tv gids problemen want ze worden nu toch wel beetje irritant ! 

hoop dat er snel oplossing komt ! Weet dat jullie je best doen maar vragen staat vrij ! 

Goedenavond ​@Peterpiwi ,ik snap heel goed dat je dit als irritant ervaart!

Het laatste probleem wat ​@Len B  heeft gemeld, kijken we de komende dagen naar en we controleren of dit meegenomen kan worden met een volgende update. 

Voor de rest zijn we continu bezig om de gids zo soepel mogelijk te laten draaien en de laatste plooien zoveel mogelijk aan het gladstrijken. We kunnen daar geen termijn op plakken wanneer dat gereed is. Maar houd er ook rekening mee dat gidsproblematiek ook tekenen kunnen zijn van een verbinding die niet optimaal is. Dat kan naar voren komen in de vorm van vastlopers en onregelmatig scrollen. 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 21, 2026

Het laatste probleem wat ​@Len B  heeft gemeld, kijken we de komende dagen naar en we controleren of dit meegenomen kan worden met een volgende update. 

Als jullie dan toch bezig zijn :   -✚ Het regelmatig donker opstarten van opnames verhelpen  🙏🏻.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 21, 2026

Voor de rest zijn we continu bezig om de gids zo soepel mogelijk te laten draaien en de laatste plooien zoveel mogelijk aan het gladstrijken. We kunnen daar geen termijn op plakken wanneer dat gereed is. Maar houd er ook rekening mee dat gidsproblematiek ook tekenen kunnen zijn van een verbinding die niet optimaal is. Dat kan naar voren komen in de vorm van vastlopers en onregelmatig scrollen. 

Grappig word altijd ook de verbinding er bij betrokken ! Voor de update was er niks aan de hand wel raar dat opeens na de update aan de verbinding liggen ! Kan nooit hè ! 

en nee help jullie gelijk uit jullie droom er is niks mis met mijn verbinding en mijn thuis netwerk werk alles werk veder na behoren en me fritzbox werkt super !  Me internet heeft nog nooit zo goed gewerkt met  deze fritzbox !!

jullie schuiven vaak de problemen neer bij de klanten terwijl jullie constant met dingen lopen te klote als de software goed werk blijf er van af is mijn mening hoor ! 

Maar goed we gaan het zien we wachten af ! Zo als altijd 

pas het door spoelen met de pijl toetsen geef nog regelmatig zwarte scherm in het kleine vakje 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • September 21, 2026

Als jullie dan toch bezig zijn :   -✚ Het regelmatig donker opstarten van opnames verhelpen  🙏🏻.

Nemen we mee en gaan we ook doorgeven ​@Len B.

Grappig word altijd ook de verbinding er bij betrokken ! Voor de update was er niks aan de hand wel raar dat opeena de update aan de verbinding liggen ! Kan nooit hè ! 

en nee help jullie gelijk uit jullie droom er is niks mis met mijn verbinding en mijn thuis netwerk werk alles werk veder na behoren en me fritzbox werkt super !  Meft nog nooit zo goed gewerkt met  deze fritzbox !!

Die opmerking over dat een slechte verbinding eventueel een oorzaak kan zijn, betekent natuurlijk niet dat we daarmee specifiek op jouw verbinding doelen ​@Peterpiwi. Dat is gewoon in het algemeen bedoeld :)

• Deelnemer
  • September 22, 2026

is er mogelijkheid om updates (firmware of launcher) als appart bestand te downloaden, zonder dat diw7022 automatische update uitvoert? 

dus downloaden op computer of smartphone

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@ari2asem, de updates voor onze apparaten zoals de TV+ Boxen worden allemaal automatisch uitgevoerd. Het is niet mogelijk om ze apart als bestand te krijgen of downloaden. 

Ik ben wel benieuwd naar waar de vraag vandaan komt, wat is de vraag achter je vraag? 

• Deelnemer
  • September 22, 2026

Hi ​@ari2asem, de updates voor onze apparaten zoals de TV+ Boxen worden allemaal automatisch uitgevoerd. Het is niet mogelijk om ze apart als bestand te krijgen of downloaden. 

Ik ben wel benieuwd naar waar de vraag vandaan komt, wat is de vraag achter je vraag? 

ik wil graag DTB file eruit halen, zit in de boot.img

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 22, 2026

Nemen we mee en gaan we ook doorgeven ​@Len B.

Grappig word altijd ook de verbinding er bij betrokken ! Voor de update was er niks aan de hand wel raar dat opeena de update aan de verbinding liggen ! Kan nooit hè ! 

en nee help jullie gelijk uit jullie droom er is niks mis met mijn verbinding en mijn thuis netwerk werk alles werk veder na behoren en me fritzbox werkt super !  Meft nog nooit zo goed gewerkt met  deze fritzbox !!

Die opmerking over dat een slechte verbinding eventueel een oorzaak kan zijn, betekent natuurlijk niet dat we daarmee specifiek op jouw verbinding doelen ​@Peterpiwi. Dat is gewoon in het algemeen bedoeld :)

Volgen mij. Was ik de eerste die over de problemen van de tv gids meldde maar goed ! 

daar gaat het me niet om als het. Maar snel opgelost wordt 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 22, 2026

Volgen mij. Was ik de eerste die over de problemen van de tv gids meldde maar goed ! 

Voor de lol vanmiddag nog even gekeken , hij doet het nog steeds !

Met terugspringen en vastlopen bedoel ik dan om misverstanden te voorkomen.

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • September 22, 2026

Voor de lol vanmiddag nog even gekeken , hij doet het nog steeds !

Met terugspringen en vastlopen bedoel ik dan om misverstanden te voorkomen.

Klop ​@Len B  vanmorgen ook bij mijn nog getest was ook nog steeds het zelfde probleem ! 

helaas aankomende dagen niet in gaten houden mee de tv ontvangers. Ben opgenomen ziekenhuis dus we gaan weer verder als ik thuis ben 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 22, 2026

Joh , dat is balen zeg , dan zien wij jouw reacties wel weer tegemoet zodra het kan ​@Peterpiwi .

Beterschap en snel herstel gewenst 🤞 , gr. Len.