Skip to main content
update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher 1.240.4

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 24, 2026
  • 37 reacties
  • 1335 keer bekeken
Toon eerste bericht

37 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik neem je feedback mee ​@Peterpiwi maar ik weet niet of we hier iets mee gaan doen. Ik denk dat elke tekst bij een laadscherm op een gegeven moment gaat vervelen.

Chiel Ovrkmp
Deelnemer

Ik vind geen ander specifiek topic om het te plaatsen, maar een paar logische verbeteringen zouden het gebruikersgemak erg verbeteren:

Op de tv box staat alles netjes georderd per programma. Perfect.

Kijk ik via de site dan staat het allemaal door elkaar. 
Los: 

5 bij elkaar: 

10 bij elkaar: 

Ook als je bij de tv box terug wil kijken dan start het bij het nieuwste seizoen. Terwijl het oudste (waar je gebeleven bent) logischer is. Ook staat de oudste aflevering daar weer onderaan. Nu moet je een keer of 6 klikken en zoeken terwijl het ook met 2 keer kan.

Als je na het kijken iets verwijderd waarvan er nog maar 1 aflevering is, dan zou het logisch zijn om na het verwijderen terug te gaan naar de opnames in plaats van een leeg scherm te krijgen.

Dan het verderspoelen:
Op de tablet en telefoon zou het fijn zijn als je door op rechts te klikken je 10 seconden vooruit gaat. Net zoals op de website met pijltjestoets. Nu kan het alleen 30 seocnden als je op de knop drukt.

Verderspoelen op tv box: spoelen op 1 gekozen snelheid zou ook fijn zijn. 

Als laatste:
Als je in de gids of het menu zit kan dit tijdens het live kijken. Maar als je iets terugkijkt dan sluit die opname. Zou fijn zijn als het 'gewoon’ doorloopt. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 1, 2026

Heb nog nooit meegemaakt dat er iets nieuws was klaar gezet ! 

Daarbij installeert KPN ontvanger in achtergrond de meegeleverde (ongewenste) Apps. 

Ja, maar er is toch geen input van de gebruiker benodigd. Dus, val de gebruiker er dan ook niet mee lastig.
Tot een paar dagen geleden vrijwel iedere keer wanneer ik een bekeken programma uit de opnamelijst verwijderde.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is wel erg vaak ​@Max-H, je krijgt dan iedere keer de melding dat we iets nieuws voor je klaar zetten?

​@Chiel Ovrkmp, bedankt voor je input, ik neem m mee!

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 1, 2026

Dat is wel erg vaak ​@Max-H, je krijgt dan iedere keer de melding dat we iets nieuws voor je klaar zetten?

Ja. Ik bekijk een opname uit de opgenomen programma lijst. Bij het einde dmv de 'terug knop' het programma verlaten. Dan zie je alleen dat programma als lijst weergave (dat klopt). Dan de OK knop indrukken tot de verwijder pop-up in beeld komt. Nogmaals op OK drukken en het groene momentje komt in beeld op het moment dat het programma verwijderd wordt.
Het is wel zo dat het de laatste paar dagen niet meer voor komt. Dus misschien is er iets op de achtergrond aangepast. Fingers crossed.

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • October 1, 2026

​@Len B tv gids reageert nu op eens weer normaal hier en nog met launcher 1.239.1 reageert het bij jou ook weer beter ? 

You tell me ​@Peterpiwi 

Geen kwestie’s van dead or alive maar toch . . . . . !

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Aan alle mensen van kpn ! 

kunnen jullie een keer iets doen aan dat momentje we zetten nieuwe dingen voor je klaar ! Heb nog nooit meegemaakt dat er iets nieuws was klaar gezet ! 

Afgelopen vrijdag is hele thuis systeem opnieuw gestart door me vriendin om dat de stroom er af moest in de wijk allemaal prima maar nu waren we woensdag en we kregen alweer dat moment je in het beeld bij het opstarten van de tv ontvanger beide staan op snelle opstarten maar goed we zijn nog geen week veder kom zeg ! 

dit is gewoon keer op keer zo kunnen jullie dat gewoon niet uit de software halen heeft ook geen extra toegevoegde waarde vind ik persoonlijk 

Deze melding komt naar voren wanneer de TV+ app opnieuw wordt opgestart. Dat kan komen doordat er iets fout gaat op de achtergrond of dat er daadwerkelijk iets nieuws toegevoegd wordt. Het kan één van beide zijn, maar normaal gesproken komt deze melding niet dagelijks langs. Dat het bij jou wel gebeurd, geeft denk ik aan dat de TV+ app net daarvoor problemen had. Het ligt niet in de lijn van verwachting dat we binnenkort iets gaan aanpassen aan deze melding. 

Als de melding 4x per dag tevoorschijn komt, dan kan het nog eens zin hebben om een eigen topic te openen. Zodat we er eens samen met je in kunnen duiken. Geldt ook voor ​@Max-H :) 

You tell me ​@Peterpiwi 

Dank je voor het bijhouden ​@Len B! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik vind geen ander specifiek topic om het te plaatsen, maar een paar logische verbeteringen zouden het gebruikersgemak erg verbeteren:

Heel erg fijn dat je met een lijstje komt aan verbeteringen! Daar zijn we altijd erg blij mee, want dat zijn waardevolle signalen die van eerste hand komen van mensen die dagelijks er (veel) gebruik van maken. Voortaan mag je er wel een eigen topic voor aanmaken en dan kunnen bijvoorbeeld anderen jou lijstje weer aanvullen met ideeën. 

Op de tv box staat alles netjes georderd per programma. Perfect.

[afbeelding verwijderd]

Kijk ik via de site dan staat het allemaal door elkaar. 

Ja klopt. Een overzichtelijke indeling maakt het terugkijken van opnames een stuk aangenamer. Gaan we eens navragen bij het web-team wat de plannen zijn.

Ook als je bij de tv box terug wil kijken dan start het bij het nieuwste seizoen. Terwijl het oudste (waar je gebeleven bent) logischer is. Ook staat de oudste aflevering daar weer onderaan. Nu moet je een keer of 6 klikken en zoeken terwijl het ook met 2 keer kan.

Hebben we net onlangs aangekaart bij de ontwikkelaars, maar dit ligt technisch nogal ingewikkeld om dit aan te passen. We erkennen wel dat het logischer is om met de selectie/focus te starten bij de eerstvolgende/oudste aflevering. Maar dit is niet iets wat binnenkort veranderd gaat worden helaas.

Als je na het kijken iets verwijderd waarvan er nog maar 1 aflevering is, dan zou het logisch zijn om na het verwijderen terug te gaan naar de opnames in plaats van een leeg scherm te krijgen.

Ja eens! Dit ligt ook onder het voetlicht bij het tv-team, maar hebben we nog niet kunnen realiseren. Gaan we ook eens navragen hoe ver ze hier mee zijn. 

Dan het verderspoelen:
Op de tablet en telefoon zou het fijn zijn als je door op rechts te klikken je 10 seconden vooruit gaat. Net zoals op de website met pijltjestoets. Nu kan het alleen 30 seocnden als je op de knop drukt.

Verderspoelen op tv box: spoelen op 1 gekozen snelheid zou ook fijn zijn. 

Op de tv-ontvanger spring je ook steeds 10 seconden met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening. Zou logisch zijn om het overal gelijk te trekken, maar wellicht zit hier ook technische beperking achter. We komen er op terug. 

Je kunt echter wel met de « en » toetsen op de afstandsbediening aanpassen wat de spoelsnelheid is. Of begrijp ik je verkeerd? 

Als laatste:
Als je in de gids of het menu zit kan dit tijdens het live kijken. Maar als je iets terugkijkt dan sluit die opname. Zou fijn zijn als het 'gewoon’ doorloopt. 

Je bedoelt dat je graag wil dat de opname blijft doorlopen rechts bovenin wanneer je tijdens het kijken op gids drukt bijvoorbeeld? Of wil je enkel het geluid van de opname op de achtergrond blijven horen? 

Chiel Ovrkmp
Deelnemer

​@Arjan van KPN 

Dank voor de snelle en duidelijke antwoorden. Ik zal er in de toekomst een eigen topic voor aanmaken. 

Op de tv-ontvanger spring je ook steeds 10 seconden met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening. Zou logisch zijn om het overal gelijk te trekken, maar wellicht zit hier ook technische beperking achter. We komen er op terug. 

Je kunt echter wel met de « en » toetsen op de afstandsbediening aanpassen wat de spoelsnelheid is. Of begrijp ik je verkeerd? 

Ik bedoel op mijn tablet of telefoon. Daar is alleen de 30 seconden vooruit knop. Perfect. Maar als je rechts op het scherm klikt (bijvoobeeld zoals bij Netflix) en dan 10 seconden vooruit gaat, dat zou fijn zijn. Net als inderdaad bij de tv ontvanger. 

Je bedoelt dat je graag wil dat de opname blijft doorlopen rechts bovenin wanneer je tijdens het kijken op gids drukt bijvoorbeeld? Of wil je enkel het geluid van de opname op de achtergrond blijven horen? 

Als je nu tijdens live tv naar de gids gaat, of instellingen, of iets anders dan sluit direct je opname die je bekijkt. Als deze doorloopt zou dat fijn zijn. En ik snap dat dat bij de gids logischer is met beeld dan bij een menuscherm. Alleen geluid lijkt me al meer dan prima. 

Nog een toevoeging, die ik gister niet zeker wist maar even heb gecontroleerd. Als je nu spoelt bij de tv ontvanger komt het in een kleiner scherm (prima). Maar het beeld dat je kijkt stopt. Als het doorloopt en je ziet een klein scherm is het logisch. Nu heeft het eigenlijk geen functie. Dan zou je het net zo goed in groot scherm kunnen doen. Fijner nog als het in klein scherm is en het beeld doorloopt.  

Verder ben ik zeer tevreden :)

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Zijn een paar mooie feedback dingen ​@Chiel Ovrkmp Dank daarvoor. 

Peterpiwi
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • October 2, 2026

Aan alle mensen van kpn ! 

kunnen jullie een keer iets doen aan dat momentje we zetten nieuwe dingen voor je klaar ! Heb nog nooit meegemaakt dat er iets nieuws was klaar gezet ! 

Afgelopen vrijdag is hele thuis systeem opnieuw gestart door me vriendin om dat de stroom er af moest in de wijk allemaal prima maar nu waren we woensdag en we kregen alweer dat moment je in het beeld bij het opstarten van de tv ontvanger beide staan op snelle opstarten maar goed we zijn nog geen week veder kom zeg ! 

dit is gewoon keer op keer zo kunnen jullie dat gewoon niet uit de software halen heeft ook geen extra toegevoegde waarde vind ik persoonlijk 

Deze melding komt naar voren wanneer de TV+ app opnieuw wordt opgestart. Dat kan komen doordat er iets fout gaat op de achtergrond of dat er daadwerkelijk iets nieuws toegevoegd wordt. Het kan één van beide zijn, maar normaal gesproken komt deze melding niet dagelijks langs. Dat het bij jou wel gebeurd, geeft denk ik aan dat de TV+ app net daarvoor problemen had. Het ligt niet in de lijn van verwachting dat we binnenkort iets gaan aanpassen aan deze melding. 

Als de melding 4x per dag tevoorschijn komt, dan kan het nog eens zin hebben om een eigen topic te openen. Zodat we er eens samen met je in kunnen duiken. Geldt ook voor ​@Max-H :) 

You tell me ​@Peterpiwi 

Dank je voor het bijhouden ​@Len B! 

Beste ​@Arjan van KPN  dit ging over de tv ontvanger niet over de app want die gebruik ik niet ! 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • October 3, 2026

De update staat er nu ook bij ons op.

Als werkt goed.