Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.201.4

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 9, 2025
  • 142 reacties
  • 12115 keer bekeken
Toon eerste bericht

142 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 16, 2025

Het staat niet in de startpost over deze updates maar ik las ergens dat de .x wijzigingen zo gering waren dat ze niet specifiek worden benoemd. Alleen de titel wordt aangepast.

Hoe zit dat trouwens met die preselectie? Is dat een willekeurige groep klanten? Of heeft men zich daar in een eerder stadium voor opgegeven? Naar ik aanneem het laatste.

Destijds, toen UPC nog bestond onder die naam, deed ik ook mee met zoiets om de bugs eruit te kunnen vissen voor de "grote uitrol".

is een willekeurige groep elke keer.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 16, 2025

Dank je. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 17, 2025

Voor vandaag begrijpelijk. Maar toch nieuwsgierig, geldt onderstaande dan (mogelijk) nog? 

33. [...] Ook is het inbouwen van een prullenbakfunctie niet zo simpel als het klinkt. Het heeft aannemelijke risico's op ongewenste bijwerkingen. We zullen dan eerder gaan kijken of we het mogelijk kunnen gaan maken dat je een programma in het verleden nog kunt ‘opnemen’. Om op die manier gemiste of per ongeluk verwijderde opnames te omzeilen.

Goedemorgen ​@Arjan van B! Hier hebben we inmiddels een terugkoppeling over gekregen: het opnemen van afleveringen die al hebben plaatsgevonden is niet toegestaan, daarom zal deze mogelijkheid er niet komen.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 17, 2025

Jammer dat niet is meegenomen dat je eerste opgenomen vooraan staat en laatste achteraan. nu bij kijken opgenomen serie moet je achteraan beginnen. ipv gelijk de eerste.

maar dat is persoonlijk

Bedankt voor je feedback, ​@elbert k!

Hier thuis wordt ook het één en ander opgenomen: zelf heb ik hier geen sterke voorkeur in. Hoe het nu werkt, vind ik prima. Maar het zou natuurlijk mooi zijn als iedereen dit naar eigen wens kan instellen. Het TV team heeft als terugkoppeling op jouw feedback aangegeven dat de sortering van opnames op de wensenlijst/roadmap staat.

In de toekomst willen ze graag de mogelijkheden uitbreiden, onder andere met sorteren op alfabet en datum.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Volgens mij zou met de vorige update de rij ‘Verder Kijken’ op het startscherm getoond (kunnen) worden. Maar ik heb dit nog steeds niet. Ook niet nu ik de versie van dit topic heb.

Wanneer komt dit?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 17, 2025

Dat klopt, ​@Katana321: de rij Verder Kijken is momenteel voor niemand zichtbaar.

De functie is tijdelijk uitgezet om verbeteringen door te voeren. We verwachten dat dit niet al te lang meer gaat duren. Zodra de rij weer beschikbaar is, krijgen wij een seintje en laten we het hier meteen weten 😊

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 17, 2025

Dat klopt, ​@Katana321: de rij Verder Kijken is momenteel voor niemand zichtbaar.

De functie is tijdelijk uitgezet om verbeteringen door te voeren. We verwachten dat dit niet al te lang meer gaat duren. Zodra de rij weer beschikbaar is, krijgen wij een seintje en laten we het hier meteen weten 😊

Is deze weer uitgezet? want hij was al keer uitgezet en toen weer aan dus nu wederom uit?

Niet dat ik het actief gebruik maar was wel handig viel me nu pas op inderdaad

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • September 17, 2025

Een kleinigheidje en weet niet of het met deze update te maken heeft.

Na Instellingen > Informatie > Afstandsbediening wordt er naar Startmenu gesprongen ipv in Instellingen te blijven.

Het zit mij niet in de weg, maar wilde het alleen melden.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 17, 2025

Een kleinigheidje en weet niet of het met deze update te maken heeft.

Na Instellingen > Informatie > Afstandsbediening wordt er naar Startmenu gesprongen ipv in Instellingen te blijven.

Het zit mij niet in de weg, maar wilde het alleen melden.

Ik heb dit al eerder ervaren, weet niet vanaf welke versie dit al is. Het gedrag wijkt in ieder geval af van de rest in het informatiemenu.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 17, 2025

nemen we mee en ik herken het zelf ook

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 17, 2025

Hoi,

deze update heb ik wel op de gewone tv+ kast, maar natuurlijk weer niet op de soundbox.

Rust een vloek op dat ding

Groet Gerard

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • September 17, 2025

Als ik heel even kijk naar de nieuwe functie dat je bij eerdere programma's nu de mogelijkheid heb om een (serie) opname in te plannen, zou ik liever het rode opname icoontje veranderen naar wit.

Eigenlijk net als een (serie) opname inplannen bij een toekomstige programma. 

Het rode opname icoontje gaf mij even het gevoel dat er al een (serie) opname was (ingepland) ondanks de tekst die er naast staat.

Links programma van gisteren (niet opgenomen), rechts programma in de toekomst om op te nemen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

deze update heb ik wel op de gewone tv+ kast, maar natuurlijk weer niet op de soundbox.

Dat kan, ​@Geer59, het is nog niet de 18e:

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 09 en 11 september
  • Uitrol: 16 en 18 september

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 17, 2025

Ik snap het gevoel ​@Sebas14, we nemen het mee richting de ontwikkelaars!

• Deelnemer
  • September 17, 2025

Kan ik die laatste update ongedaan maken??
Wat een ***** 
Als ik nu naar het menu ga ben ik extra handelingen kwijt om naar bijvoorbeeld mijn opnames.
Ik vind die vakken: Spreek in wat je zoekt of typ wat je zoekt een complete onzin!  Maar je komt gelijk in die vakken en moet nu extra handelingen verrichten om naar de rij erboven te gaan.

En dit is ook totaal onhandig:
Ik kan dus niet eens eerst een oude aflevering kijken ik heb 4 afleveringen opgenomen.
En als ik naar de opnames ga krijg ik dus eerst alleen maar 3 afleveringen van het nieuwe seizoen te zien. En ik moet dus extra moeite doen om de aflevering van het vorige seizoen te zien.
Voor deze update was het gewoon normaal: alle afleveringen op een rijtje en ik kon zo naar de juiste aflevering gaan zonder al deze extra toestanden.
Ik vind beide updates onhandig en gebruikersonvriendelijk. Ik moet nu veel meer moeite en stappen doen voor ik daar ben waar ik wil zijn.
Daarom de vraag: Kan ik die laatste update ongedaan maken?
Want hier erger ik me echt groen en geel aan!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 17, 2025

Jammer om te lezen dat deze update jou zo veel ergernis oplevert ​@EstherH1978 😕Bedankt dat je nu de moeite neemt om hierover bij ons aan de bel te trekken en jouw ervaringen met deze update te delen!

De afleveringen per seizoen bij elkaar, is erg vaak verzocht door onze klanten.  Ik hoop dan ook dat dit een kwestie van wennen zal blijken te zijn, want dit is niet iets waarvan ik verwacht dat we het terug gaan draaien. Wat betreft de extra handeling door de nieuwe vakken bovenaan; ik snap dat je dit vervelend vind. Hier gaan we een melding over maken bij de ontwikkelaars van het TV+ menu!

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 17, 2025

Ikjes dit sinds de laatste update dagelijks

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 17, 2025

Ook dit wordt niet meer bij gewerkt

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Hoe kan het dat na de update de tv box de resplutie noet hoger zet dan 4k 29.9... hz via mijn receiver (4k60hz)

Rechtstreeks op tv wel 4k 59.94hz?

Ps via receiver lrijg ik oss van de receiver op tv vandaar dat het via de receiver moet.

Had al veel problemen deze komt er bij .

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dus als de receiver er niet tussen zit dan heb je op jouw tv wel de hogere frequentie ​@steffen1? Begrijp ik het zo goed? 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Dus als de receiver er niet tussen zit dan heb je op jouw tv wel de hogere frequentie ​@steffen1? Begrijp ik het zo goed? 

Jazeker. Nu waarom ik de receiver ertussen moet hebben: de receiver heeft instelling via beeld. Ik krijg geen beelduitvoer als ik geen device erachter heb . 

De 676e bechikt over hdmi 2.0 4k60hz (doorvoer) daarom vreemd dat de 7022 denkt dat hij maar 30hz heeft. 

Ook vreemd dat dat na een softwareupdate komt 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Ook vreemd dat dat na een softwareupdate komt 

Alleen voor de volledigheid, voor toekomstige/andere lezers, je andere HDMI-problemen begonnen ook na een (of: deze?) update:

Jawel er is een update geweest.

Wat er nu gebeurd:

Ik kijk tv schakel over naar bv videoland rn.. mij hifi installatie gaat spontaan aan.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Leuk druk bezig proglemen op te lossen komt dit erbij 

Ik ben bij kpn ivm beste provider maar de afgelopen weken loopt jet niet echt soepel.

Dit is dus nadat ik zie dat deze update erop staat.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 18, 2025

Vandaag de update binnen. Wat mij opviel is dat er een "map" is met 'Aircrash Investigation' met daarin 14 seizoenen. Perfect, ware het niet dat er ook nog vier losse "mappen" staan met elk een seizoen. Dit zijn andere seizoenen dan in de eerstgenoemde "map".   Namelijk S4, S15, S16 en S19.

Waarom zijn die niet in de eerste "map" geplaatst? Voor de zekerheid heb ik enige uren gewacht  en zelfs de TV+ een herstart gegeven maar dat helpt niet.

Mogelijk hebben die vier seizoenen een andere programmacode o.i.d? 

Die "Spreek in of typ wat je zoekt" van ​@EstherH1978  heb ik niet trouwens. Gelukkig maar…

Vooralsnog ben ik verder zeer tevreden met de update.

Nu nog een optie om alle seizoenen, dus ook oudere, te kunnen opnemen. Niet de schuld van KPN maar National Geographic maakt er nogal een potje van met de seizoenen. Nu moet ik nog minimaal wekelijks zoeken of er nog een eerder seizoen is… :(

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Goede feedback ​@Tonne2025. Je zou mogen verwachten dat alle seizoenen dan toch in 1 map worden geplaatst.