Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.212.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • December 9, 2025
  • 108 reacties
  • 4414 keer bekeken
Toon eerste bericht

108 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

@Arjan van KPN Lees je mijn bericht? Waarom hebben Net5 en Veronica (kanalen 8,9) geen multicast maar unicast? Heeft deze foutieve wijziging met de nieuwste launcher 1.212.4 te maken, of is het een fout in de TV-platvorm?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Wel bijzonder inderdaad ​@TDN. Zelf zit ik op een andere versie en merk ik het niet op. Ik weet niet of anderen met 1.212.4 er ook last van hebben? 

En dan ga ik toch maar even deze vervelende vragen stellen: Heb je al eens je modem opnieuw opgestart en de TV+ box voor 20 seconde van de stroom gehad? 

En ​@BasT je idee staat genoteerd. Ik ga eens navragen waarom we hebben gekozen voor deze manier van scrollen in de EPG. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Wel bijzonder inderdaad ​@TDN. Zelf zit ik op een andere versie en merk ik het niet op. Ik weet niet of anderen met 1.212.4 er ook last van hebben? 

Dit heb ik bij andere versie ook geen last van, maar sinds update naar 1.212.4 zijn opeens deze 2 kanalen in unicast

En dan ga ik toch maar even deze vervelende vragen stellen: Heb je al eens je modem opnieuw opgestart en de TV+ box voor 20 seconde van de stroom gehad? 

Dat doen ze ieder werkdag, omdat ze automatisch uitgeschakeld zijn na ingestelde tijd als niemand thuis was. Dus sinds de nieuwste launcher versie al 2 keer compleet stroomlos.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 3, 2026

@Arjan van KPN Lees je mijn bericht? Waarom hebben Net5 en Veronica (kanalen 8,9) geen multicast maar unicast? Heeft deze foutieve wijziging met de nieuwste launcher 1.212.4 te maken, of is het een fout in de TV-platvorm?

Bij mij zijn deze zenders gewoon multicast (ik zie LIVE staan) launcher heeft versie 1.212.4.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • February 3, 2026

Sinds een dag of twee opeens happeringen in het beeld. Beeld en geluid bevriezen, na een paar seconden gaat het weer live verder.

TVbox bedraad aangesloten en hier is al zeker 6 maanden niets in gewijzigd.

Even uit knop in houden dan krijg je schermpje dan naar beneden scrollen naar opnieuw opstarten dan oké klikken dan start ie opnieuw op vaak is het dan opgelost 

Dank, lijkt idd opgelost

Helaas gister weer een vastloper, die spontaan overging. Vandaag pas na het wisselen van een zender.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

Bij mij zijn deze zenders gewoon multicast (ik zie LIVE staan) launcher heeft versie 1.212.4.

@Arjan van KPN Ik heb net de launcher updates verwijderd, dus KPN TV+ Launcher 1.205.0 en Firmware 0.37.6. Maar deze 2 zenders blijven unicast, andere zenders wel multicast, heel raar. De launcher 1.212.4 heeft dus niet deze fout veroorzaakt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dit wilde ik je ook gaan voorstellen, maar je was mij al voor. Het zit dus niet in de launcherversie, dat is in ieder geval goed om te weten. Maar verder ben ik even het spoor bijster en weet niet waar dit aan zou kunnen liggen. Misschien hebben de collega's die morgen aan het werk zijn nog een idee. 

En je bent zelf ook vrij kundig natuurlijk, dus misschien dat je er zelf nog achter komt waar het mee te maken zou kunnen hebben. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 3, 2026

@Arjan van KPN Ik heb net de tv+ontvanger op fabrieksinstelling teruggezet. Nu zijn deze 2 zenders weer multicast. Dus de launcher updates heeft wel een corrupte instelling veroorzaakt. Bij verwijdering van launcher updates, zei de ontvanger wel dat de launcher data verwijdert is, maar het klopt niet helemaal. De AB code voor TV moet ik opnieuw instellen, instellingen voor audio ook, eveneens instelling voor alleen favoriete zenders, maar de favoriete zenders zelfs zijn bewaard. Bij fabrieksreset zijn wel alle instellingen compleet gewist, dus ook de corrupte instelling.