Skip to main content
update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.217.3

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • February 23, 2026
  • 66 reacties
  • 3913 keer bekeken
Toon eerste bericht

66 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • February 28, 2026

Vandaag update gekregen en nog geen probleem live tv. Zal morgen ook TV terugkijken

• Nieuwkomer
  • February 28, 2026

Vooruitspoelen is er absoluut niet beter op geworden!

> Veelal gebeurd er bij 1x drukken helemaal niks behalve het beeld wat bevriest en daar blijft het dan ook bij.
> Meermaals op de knop drukken levert het balkje op en begint dan ook heel hard te spoelen. Soms krijg je daarin beeld in het zwarte blokje, maar veelal is deze zwart zoals bij Sebas14.

Ik mis even de toegevoegde waarde van het vierkante blokje. Voorheen kon je op het gehele scherm zien waar je was waardoor je niet zo hoeft te turen op een klein vierkantje. Ok, als je ver moet spoelen, dan ben je lang onderweg. Maar kan je dan niet beter het kleine scherm tonen bij supersnel spoelen en anders het grote scherm houden?

• Topper
  • February 28, 2026

Wat een drama. Traag en waardeloos. Graag terug naar de vorige versie. Ook de gids is waardeloos. Als deze verspringt naar de volgende dag dan geeft deze aan " wacht op ...." Dit alles is een irritant geheel. Als iets goed werkt laat het dan zo. Ben al niet zo'n fan van het Android platform maar goed, kan je niet meer omheen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 28, 2026

Bedankt voor jullie feedback, John en Ron. We nemen dit mee!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 28, 2026

Hoi ​@Jocola . Mijn moeder (87) slaat de reclame altijd over met een tijdsprong. 

Typ bijvoorbeeld tijdens het kijken van een opname 700 in voor 7 minuten. Vervolgens op ⏩ drukken. Terwijl ze één keer met haar ogen knippert is de reclame overgeslagen. 

@PeterG Wouw! Wat een supertip! Dank. 

• Nieuwkomer
  • March 1, 2026

Ook hier bij mij is de "verbetering" eerder  "verschrikking". Het is allemaal al gezegd maar zeg het nog maar een keer: Alleen stapvoets vooruitspoelen is enigszins werkbaar. Als de de vooruitspoel knop ingedrukt houdt krijg je of een zwart blok te zien in het preview schermpje of je ziet een scène die niet klopt met de positie. Voor deze update had ik al diverse problemen waarschijnlijk te wijten aan de software. Er is bij mij ongeveer 4 maal een monteur thuis geweest maar alle problemen zijn er nog steeds. Enkele keren per week reboot de box. Heel vaak klopt het geluid niet meer. Dan haal ik de voeding eraf en werkt het weer even goed. Heb vele jaren (16 dacht ik) bij een andere provider (zal geen namen noemen) gezeten en vrijwel nooit problemen. In het begin wat haperingen maar daar merkte na een upgrade inderdaad verbetering. Als het zover is ga ik weer terug. Tis mooi geweest. Dit was veel goedkoper maar dat is ook niet meer zo.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 1, 2026

Even over de supertip van ​@PeterG, we zijn nu aan het kijken naar de Net5 serie Law and Order Toronto. Er zitten daar blokjes reclame in van 7’45” tot 7’50”… het is nu een sport geworden om zo dicht mogelijk op het juiste getal te ‘spoelen’…🫢😜

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 1, 2026

Ik herken dit, ​@driemaster 😉👍🙄

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 1, 2026

Wilde dit bij RTL4 doen bij terugkijken. Tijdens reclame blok vooruit spoelen uitgeschakeld. Gisteren bij RTL programma kijken 2x beeld zwart. Opnieuw zender nummer op afstandsbediening en weer beeld. 
Problemen gids zie ik ook. Drukte op knop naar links 3x en gids stond van zondag ineens op donderdag, 

• Topper
  • March 1, 2026

Dat gebeurt bij ons ook, aan het eind scrolt het niet meer verder en weet je ook niet waar je bent. Gebeurt ook als je omlaag scrolt. Het is totaal geen verbetering helaas.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor het melden beiden! Jammer dat het niet lekker werkt tot nu toe, maar waardevol om te weten. We nemen het mee.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • March 1, 2026

Als je inderdaad een tijd invult voor doorspoelen (bijv. 7 minuten) en dan steeds kort achter mekaar (niet ingedrukt houden) op pijltje naar rechts of links drukt dan gaat het gehele beeld mee en zie je niet het kleine voorbeeldschermpje. 

Het is verre van ideaal op deze manier, maar zo voorkom je wel de zwarte voorbeeldplaatjes.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had deze update even teruggedraaid of stopgezet. Of er moet op afstand een aanpassing gedaan worden om problemen te verminderen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 2, 2026

Ik mis het keuze schakelaartje. 

Doorspoelen 

Volledig beeld AAN-UIT

Dat schakelaartje zal bij mij dan op AAN gaan. 

Geef klanten de keuze.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Bedankt voor de input mensen, we zullen ook deze feedback meenemen.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 3, 2026

Wanneer komt ‘ie?

• Uitrol: 24 februari 2026 tot 12 maart 2026

Nieuwsgierig: geen expliciete preselectie meer? (Nou ja, tweeënhalve week uitrol, dan is er nog altijd een groep eerder dan de rest natuurlijk. 🤓 En ik kan me niet herinneren dat er ooit een uitrol gestopt is na klachten van de preselectie.)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 3, 2026

In een ander topic heb ik een constatering gemeld die zeker ook in dit topic thuishoort:

Klik hier voor mijn bericht