Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ loopt vast of geeft haperend beeld

• August 7, 2025
  • 3 reacties
  • 54 keer bekeken

De problemen: 1. App ViaPlay geactiveerd, over naar TV-zender 1, terug naar ViaPlay. Gevolg DIW7022 (settopbox) loopt vast op een zwart scherm.  (Van Formule 1 naar Tour de France v.v.) 2. Bij terugkijken, bijv. start bij begin, of van een zgn. “opgeslagen”, hapert beeld en geluid. Treedt af en aan op. 3. Met enige regelmaat komt nu de melding “beperkte modus”. Regelmatig resetten dus. DIW7022 is bekabeld aangesloten. Kabel geeft 200 Mb/s door. Hoop dat jullie van KPN wat aan deze testresultaten (lijkt wel een beta-versie) hebben en de problemen kunnen oplossen. Zie wel geregeld updates door het beeld lopen. Ik heb nog hoop. De android spraakassistent is super. Mijn huisgenoten willen de Aris terug. Quote: toen werkte alles!

Beste antwoord door Maja van KPN

Ah, als alles up to date is, zullen de beschikbare updates allemaal goed geïnstalleerd zijn gelukkig ​@Aizo. Ik vroeg mij dit even af omdat het heel zelden ook voorkomt dat een update niet fatsoenlijk geïnstalleerd wordt en dan kan een ontvanger ook flink van slag raken.

Van TV+ terug naar een oudere abonnementsvorm met een Arris ontvanger, dat is helaas niet mogelijk. We zullen er ds voor moeten zorgen dat TV+ bij jullie goed gaat werken!

Met een stabiele verbinding van 200Mb hoor je geen problemen te hebben met tv kijken, dat is meer dan voldoende snelheid om alles soepel te laten verlopen. Het kan zijn dat er toch iets niet goed gaat met het signaal dat binnenkomt op de ontvanger, maar het is ook mogelijk dat de ontvanger zelf iets mankeert. We kunnen via deze weg aan de slag gaan om te achterhalen wat hier de boosdoener is, maar als ik eerlijk ben lijkt het me eigenlijk handiger dat je contact zoekt met onze ‘live’ klantenservice op het moment dat het probleem zich weer voordoet. En dan dus nog niks resetten, zodat het probleem aanwezig blijft. Mijn collega kan dan direct de lijn doormeten om te kijken of daar op dat moment fouten worden gevonden, en eventueel verdere actie ondernemen! Dit kan online via  FacebookenX, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan door ons teruggebeld!

3 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 11, 2025

Wat raar dat jullie ontvanger zo moeilijk doet ​@Aizo, dit is niet echt lekker tv kijken zo 😑

Je benoemt de ViaPlay app, en opgeslagen programma's, gaat het alléén daarbij mis en gaat ‘live’ tv kijken wel altijd goed? Of merken jullie dan ook problemen?

De beperkte modus melding komt vaak doordat er iets in de verbinding niet helemaal goed is, maar je hebt de kabel al getest begrijp ik en komt daar niks geks op tegen?

Kan je iets meer uitleg geven over de updates? Komen die overeen met het overzicht aan updates dat je hier ziet? Overzicht updates TV+

• Auteur
  • Topper
  • August 11, 2025

Hi Maja, Tot mijn spijt zie ik op de forum veel van dezelfde verstoringen. Vervelend, ook voor jou, dat er zoveel issues zijn. Hier een antwoord op je vraag. Onder instellingen van de DIW vind ik, android 11, KPN TV+ firmware = up to date, KPN TV+ Launcher = up to date. Een overzicht van update versies, waar jij naar verwijst kan ik niet vinden. De issues zijn niet altijd reproduceerbaar, omdat ze af en aan optreden. Indien dat gebeurt: resetten. Graag jouw oordeel. Wij hier thuis hebben afgesproken om het 2 maanden aan te zien. Als we blijven resetten, gaan we een verzoek indienen om terug te gaan naar de Aris. Indien nodig; hoe kunnen we dat het beste aanpakken? We zien zeker het voordeel van de goed werkende google spraakassistent.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 12, 2025

Ah, als alles up to date is, zullen de beschikbare updates allemaal goed geïnstalleerd zijn gelukkig ​@Aizo. Ik vroeg mij dit even af omdat het heel zelden ook voorkomt dat een update niet fatsoenlijk geïnstalleerd wordt en dan kan een ontvanger ook flink van slag raken.

Van TV+ terug naar een oudere abonnementsvorm met een Arris ontvanger, dat is helaas niet mogelijk. We zullen er ds voor moeten zorgen dat TV+ bij jullie goed gaat werken!

Met een stabiele verbinding van 200Mb hoor je geen problemen te hebben met tv kijken, dat is meer dan voldoende snelheid om alles soepel te laten verlopen. Het kan zijn dat er toch iets niet goed gaat met het signaal dat binnenkomt op de ontvanger, maar het is ook mogelijk dat de ontvanger zelf iets mankeert. We kunnen via deze weg aan de slag gaan om te achterhalen wat hier de boosdoener is, maar als ik eerlijk ben lijkt het me eigenlijk handiger dat je contact zoekt met onze ‘live’ klantenservice op het moment dat het probleem zich weer voordoet. En dan dus nog niks resetten, zodat het probleem aanwezig blijft. Mijn collega kan dan direct de lijn doormeten om te kijken of daar op dat moment fouten worden gevonden, en eventueel verdere actie ondernemen! Dit kan online via  FacebookenX, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan door ons teruggebeld!