Skip to main content

Hallo,

Ik heb onlangs de UniFi Cloud Gateway MAX rechtstreeks op de NT aangesloten; gebruik dus geen KPN modem/router. In principe werkt dit prima met TV+ maar gaat het overschakelen naar een andere zender nu merkbaar trager dan toen ik de Fritz.box nog gebruikte.

Heeft iemand een idee of dit met een bepaalde setting te versnellen is? Bvd.

Als je na het schakelen van zender de informatiebalk opent staat daar rechtsonder dan LIVE in hoofdletters of live in kleine letters?

Tijdens de schakelactie, dus als het zenderbeeld even zwart is, dan staat er “LIVE” in de informatiebalk. Als het zenderbeeld (en geluid) terug is dan staat er “Live”. Ook als tijdens het kijken de informatiebalk opgevraagd wordt staat er “Live”.

Tijdens de schakelactie, dus als het zenderbeeld even zwart is, dan staat er “LIVE” in de informatiebalk. Als het zenderbeeld (en geluid) terug is dan staat er “Live”. Ook als tijdens het kijken de informatiebalk opgevraagd wordt staat er “Live”.

Heb jij dan wel de IGMP proxy server op de UCG Max geïnstalleerd en staat IGMP snooping aan?

Heb jij dan wel de IGMP proxy server op de UCG Max geïnstalleerd en staat IGMP snooping aan?

“IPTV Streaming (IGMP proxy)” en “IGMP Snooping” zijn beide aangevinkt.

NB: wat is het verschil tussen LIVE en Live?

Heb je de IGMP proxy server wel geïnstalleerd op jouw UCG Max? Ik neem aan dat je weet dat je nog wat extra software op die UCG Max moet installeren om deze geschikt te maken voor TV van KPN.

Zie deze github.

Heb je de IGMP proxy server wel geïnstalleerd op jouw UCG Max? Ik neem aan dat je weet dat je nog wat extra software op die UCG Max moet installeren om deze geschikt te maken voor TV van KPN.

Zie deze github.

Zoals TS het probleem beschrijf is dit script niet uitgevoerd.
Ik heb het zelf ook nog niet gedaan, gaat hier precies hetzelfde kwa klacht omschrijving. 
Maakt dit script alleen een config file aan met settings of installeert het ook nog software @wjb ?

Het script installeer ook software.

Vraagje hierover. Ik heb helaas naar elke kamer vanuit de meterkast maar 1 UTP poort liggen. Dus ik moet altijd IGMP snooping aanzetten over de LAN naar die kamers. Ik lees hier en daar dat dit ook voor issues kan zorgen met andere apparaten. Alles hangt in die kamers wel aan een eigen switch maar komt natuurlijk binnen via die enkele LAN. Dus geen mogelijkheid om via VLANs het TV+ verkeer over een aparte VLAN te laten gaan. Of valt dit in de praktijk mee? 

Ik lees hier en daar dat dit ook voor issues kan zorgen met andere apparaten. 

Wat voor een issues lees je dan over?

Op elke switch tussen router en TV ontvanger moet IGMP snooping actief zijn.

Ik lees hier en daar dat dit ook voor issues kan zorgen met andere apparaten. 

Wat voor een issues lees je dan over?

Op elke switch tussen router en TV ontvanger moet IGMP snooping actief zijn.

Ik lees vooral dat je verkeer van je TV beter kan scheiden van de rest van je verkeer. In hoeverre dat correct is, geen idee. 

Volgende week maar eens een Cloud Gateway Max kopen en die Experiabox er tussenuit halen. Instellen met script van Fabian moet me wel lukken. Benieuwd of later als ik wat Ubiquity APs haal dat wat beter werkt als de Orbi’s van Netgear, maar zal wel gewoon meer APs moeten plaatsen. 

Nieuwbouw van 4 jaar oud als de Orbi net achter het raam staat met 1 buitenmuur heb je letterlijk al 2 meter verder geen wifi meer. Mooi al die isolatie! Verplaatsen kan ik hem ook niet echt. Netgear ook nog steeds geen fatsoenlijke outdoor modellen, alleen een hele oude.

Tijd voor wat meer controle 🙂 Maar als er verder geen issues zijn of wat internet gebla van mensen gaan we het gewoon proberen!

Jeffo schreef:

Ik lees vooral dat je verkeer van je TV beter kan scheiden van de rest van je verkeer. In hoeverre dat correct is, geen idee. 

Door TV op een apart vlan te plaatsen kan je deze ook op jouw thuisnetwerk meer prioriteit geven en dat kan bij zeer zware belasting van het netwerk een voordeel zijn. Het verschil is echter niet zo groot al kan een Windows update nog wel eens tot een storing je leiden.

Jeffo schreef:

Volgende week maar eens een Cloud Gateway Max kopen

Waarom een UCG Max en niet een UCG Ultra?

Een UCG Max heeft mijns inziens alleen voordelen als je ook bewakingscamera's van Ubiquiti gaat gebruiken.

wat is het verschil tussen LIVE en Live?

Late reactie, voor de TV+ Box: “LIVE” is multicast, “Live” is unicast.

Dat eerste lukt blijkbaar niet, dus wordt er omgeschakeld naar unicast. Je kunt (in ieder geval) de TV+ Box voor een test ook continu op unicast zetten, dan zal het schakelen wel weer snel gaan. Zie videomodus in de beeldinstellingen. (Maar: lagere beeldkwaliteit. Als je weer teruggaat naar multicast, dan ook “Automatisch beste kwaliteit” weer zelf aanzetten.)

Jeffo schreef:

Door TV op een apart vlan te plaatsen kan je deze ook op jouw thuisnetwerk meer prioriteit geven en dat kan bij zeer zware belasting van het netwerk een voordeel zijn. Het verschil is echter niet zo groot al kan een Windows update nog wel eens tot een storing je leiden.

Jeffo schreef:

Volgende week maar eens een Cloud Gateway Max kopen

Waarom een UCG Max en niet een UCG Ultra?

Een UCG Max heeft mijns inziens alleen voordelen als je ook bewakingscamera's van Ubiquiti gaat gebruiken.

Klopt. Dat was wel het idee later. 1 AP voor benden en eventueel 1 outdoor AP maar moeten ook een camera of 3 a 4 bij. Alleen dat is voor later, nogal een projectje om overal gaten te maken naar buiten voor die PoE verndinding. Verder binnen gewoon overal kabels liggen dus kan alles netjes bekabeld aansluiten op elke verdieping. 

Dank in ieder geval voor reactie op de vraag. Belasting is er amper dus dat gaat geen issue worden. Beetje TV, beetje Netflix en GeforceNOW. Wel veel IoT ook maar belasting is dus laag. 

Reageer