Skip to main content

Sinds een 3 weken heb ik mijn contract verlengd. Hierbij behoorde kennelijk ook de dat de oude kpn decoder werd vervangen door een KPN+ androïde “decoder/box”.

ik heb alleen maar problemen met mijn (3) KPN+ decoders. Van zwart beeld bij het opstarten tot het vastlopen van KPN+ box en dan heb ik het niet over de trage reactie van de KPN+ box en om van de gebruikers interface maar niet te spreken. Mijn Apple TV presteert stukken beter maar daarvoor is geen KPN app beschikbaar. Op de KPN+ box die op een LG tv staat had ik naast een geluidssynchronisatie probleem eigelijk geen probleem. Maar na een update loopt dat ding ook vast. Wat een drama. 

ik was tevreden met KPN maar nu vind ik echt dat er een apparaat in de markt is dat nog niet uit ontwikkeld is. En als gebruiker moet je maar daarmee dealen. Echt jammer.

Als je passthrough kiest zou ik op de tv ook passthrough /doorloop kiezen.. en als je stereo kiest op de tv ook


Oké, klinkt hoopvol maar het geluid loopt nog niet helemaal synchroon. Maar ik zal een schakelen tussen passthrough en stereo. 

Als geluid en beeld niet synchroon lopen, dan is dat irritant. Ik heb dat op mijn tv+ box (die ik inmiddels retour heb gestuurd) ook wel eens gezien bij een bepaalde instelling.

Maar, als ik kritisch kijk zie ik ook wel eens een klein verschil tussen beeld en geluid op mijn 5202, . Kan misschien ook aan zender of programma liggen?


@Katana321 dat klopt wel , op dolby 5.1 kanalen werkt het 100 procent.. op stereo only kanalen 95 procent 


Hoe ervaar je dat het nu is, @Abzek?


Nog steeds moet ik mijn kpn box twee keer opstarten bij de TV in de huiskamer.  Bij de andere twee tv’s gaat het meestal goed. 


Vervelend! En als je de ontvangers omwisselt van plek, merk je dan dat de klachten meeverhuizen met de ontvanger of blijven ze op de plek van de ‘oude’ ontvanger? Fijn dat het met de andere twee inmiddels wel goed gaat!


Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Zal dit deze week even proberen.