Skip to main content
Antwoord

LG afstandsbediening gebruiken voor KPN TV+ Box

• December 7, 2025
  • 5 reacties
  • 45 keer bekeken

Hoe gebruik ik de LG afstandsbediening MR24GA voor de KPN decoder DIW7022?

De instructies (2025/12/07) komen niet overeen met de afstandsbediening.

De andere fora berichten ben ik allemaal doorgegaan en werken niet of zijn verouderd. 

Ik wil graag met de LG afstandsbediening de tv en KPN box bedienen. Ik accepteer hierbij dat ik dan niet alle functies van de KPN decoder kan gebruiken.

Mvg

Beste antwoord door PeterG

Via HDMI CEC kun je de LG afstandsbediening gebruiken. Daarvoor hoeft niks ingesteld. Alleen zorgen dat HDMI CEC aan staat op de LG én de tv ontvanger. 

Tv ontvanger:

Instellingen ⚙ - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - HDMI CEC 

Hdmi cec aan 

Automatisch starten aan 

Automatisch stand-by aan, maar uit indien je radio wilt kunnen luisteren via soundbar of versterker met de tv uit.

LG noemt hdmi cec: SimpLinc

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 7, 2025

Dat kan niet ​@josh25246 , je kunt wel de AB van de KPN box voor de LG gebruiken. Maar niet andersom.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • December 7, 2025

Via HDMI CEC kun je de LG afstandsbediening gebruiken. Daarvoor hoeft niks ingesteld. Alleen zorgen dat HDMI CEC aan staat op de LG én de tv ontvanger. 

Tv ontvanger:

Hdmi cec aan 

Automatisch starten aan 

Automatisch stand-by aan, maar uit indien je radio wilt kunnen luisteren via soundbar of versterker met de tv uit.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 7, 2025

Tv ontvanger:

Hdmi cec aan 

Automatisch starten aan 

Thanks! Precies wat ik bedoelde, en dat had ik niet zelf gevonden

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 7, 2025

Dat kan niet ​@josh25246 , je kunt wel de AB van de KPN box voor de LG gebruiken. Maar niet andersom.

Zie bericht bericht PeterG. Dit kan dus (gelukkig) wel

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 7, 2025

Zie bericht bericht PeterG. Dit kan dus (gelukkig) wel

Goed om te lezen ​@josh25246 , weer wat geleerd.