Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.
Bovenstaande twijfels en deze citaat zijn voor mij het perfecte voorbeeld waarom ik het ervaar als zeuren. Het naar beneden halen van andere en alles in twijfel brengen, omdat jouw favoriete apparaat niet mee mag doen: het haalt zo de kracht weg uit de (terechte) feedback. (voor mij)
Zo ook het helemaal afsnauwen/afschrijven van een prima box als de DIW7022/VSB3918 door één bug. Dan zou je vast iPhone ook brakke smartphones vinden, nu de verbeterde Siri is uitgesteld en daardoor echt wel achterloopt op Google.
Het is geen zeuren, het is een feit. Het is toch bijzonder dat een ontvanger die in 2021 een release heeft gehad na ruim 4 jaar nog niet alles ondersteund? Eigenlijk is daarmee feitelijk een ontvanger die niet doet waarvoor hij is ontwikkeld. Je hebt zn ding voor de beeldkwaliteit en een groot deel van de mensen kan de content niet eens zien in beste kwaliteit. Je koopt immers ook geen soundbar om alleen maar stereogeluid te horen terwijl er ook Dolby Atmos in zit.
De discussie over Siri ga ik ook niet voeren, dat heeft echt helemaal niks met mijn topic te maken. 😉
Een andere dienst kan dan Canal Digitaal app-only zijn, @Chrizziey . Die bevat de 4 ESPN kanalen. UEFA met Nederlandse clubs kun je zien via het gratis Ziggo Sport Free via de Ziggo GO (TV) app.
Dank voor het meedenken @PeterG, echter zag ik dat hun beeldkwaliteit tegenwoordig standaard 1280x720 is. Ik vraag mij af hoeveel blokjes ik mag tellen op een 55 inch oled tv 🤣.
Apple TV 4k ondersteunt geen DTS of variabel framerate.
Geen idee, nooit gemist ook heel eerlijk.
Het is geen zeuren, het is een feit. Het is toch bijzonder dat een ontvanger die in 2021 een release heeft gehad na ruim 4 jaar nog niet alles ondersteund?
Het ondersteunt Dolby Vision én HDR10. Dus het klopt niet dat niet alles wordt ondersteund. Alleen de terugval naar HDR10 bij DV werkt niet lekker en is een bug. Een significant verschil. - Alsof Apple TV 0 bugs zou hebben.
De discussie over Siri ga ik ook niet voeren, dat heeft echt helemaal niks met mijn topic te maken. 😉
Maar wel zelf Apple TV betrekken bij een DV/HDR issue op de DIW7022? Dat is tegenstrijdig, maar ik begrijp dat je het graag enigszins on-topic wilt houden, wat ik verder zal respecteren.
Een andere dienst kan dan Canal Digitaal app-only zijn, @Chrizziey . Die bevat de 4 ESPN kanalen. UEFA met Nederlandse clubs kun je zien via het gratis Ziggo Sport Free via de Ziggo GO (TV) app.
Dank voor het meedenken @PeterG, echter zag ik dat hun beeldkwaliteit tegenwoordig standaard 1280x720 is. Ik vraag mij af hoeveel blokjes ik mag tellen op een 55 inch oled tv 🤣.
@Chrizziey
Probeer dat abonnement van CanalDigitaal gewoon eens. Dan weet je daarna of het wat voor jou is.
Wil je de perfecte beeldkwaliteit op de eerste drie ESPN-zenders? Neem dan Digitenne.
@Chrizziey
Probeer dat abonnement van CanalDigitaal gewoon eens. Dan weet je daarna of het wat voor jou is.
Wil je de perfecte beeldkwaliteit op de eerste drie ESPN-zenders? Neem dan Digitenne.
@Noordzee Ik heb met frisse tegenzin maar een Google TV streamer besteld. In de hoop dat die even goed werkt als de Apple TV. Het vervelende is dat ik graag één ontvanger wil gebruiken zonder hele tijd van bron te moeten switchen, maar als ik KPN TV opzeg ik dus ook alle voordelen van combivoordeel ga verliezen.
Die TV+ is voor mij gewoon rommel omdat ik dan continu de ontvanger moet resetten om een mooie beeldkwaliteit te hebben. Nu heeft de TV+ nog veel meer bugs waar ik tegenaan loop.
Maar wel zelf Apple TV betrekken bij een DV/HDR issue op de DIW7022? Dat is tegenstrijdig, maar ik begrijp dat je het graag enigszins on-topic wilt houden, wat ik verder zal respecteren.
@ikheetjeff Snap je punt, maar het issue heeft ook betrekking op beeld. Siri/Gemini heeft niks met beeldkwaliteit te maken. Dan gaan we deze discussie zover doortrekken dat we straks over wasmachines gaan praten 😉.
Edit : Je hebt gelijk, ik had de app van Apple TV er niet bij moeten halen. Ik dacht het meer in het kader van ik wil één ontvanger gebruiken, KPN ontvanger is gewoon ongeschikt atm en ook geen Apple TV app dus ik kan geen kant op.
@PeterG Ik voelde al aan dat Canal+ niks meer toevoegd. Ze stoppen met gratis ESPN.
@Chrizziey wat is dan het eigenlijk het doel van die GoogleTV Streamer? In het kader van dit topic ontgaat mij deze beslissing. Is dat dan om het TV abonnement van KPN te houden zonder een ontvanger?
Ik heb mijn GoogleTV de ovale momenteel in een lade liggen dus van daaruit kan ik eigenlijk niets schrijven. Echter ik verwacht dat die TV streamer niet veel anders omgaat met Dolby Vision en HDR10 dan de KPN Box.
@Rowi. Ik wil graag tv en streaming op één box gebruiken inclusief het gebruik van ESPN. De ontvanger van KPN ondersteund geen HDR en Dolby Vision maar slechts één van beiden momenteel (je bent continu aan het resetten om de beste kwaliteit te krijgen). Wat betekent dat ik dus alsnog 2 ontvangers nodig heb. Voor de Apple TV is geen KPN TV app beschikbaar en die is ook nog ver uit zicht. Daarom de Google TV Streamer, deze heeft zowel HDR als Vision en heeft een KPN TV app waarop ik ESPN kan kijken. Aangezien er momenteel inderdaad voor ESPN geen alternatief is behalve een verplichte provider. Anders had ik het inderdaad met Apple TV en NLZiet afgekund.
Ik ervaar trouwens op de TV+ box ook veel issues met beeldkwaliteit op de 4K resolutie. De zaken worden dan wazig. De Tv+ box kan dus in dit geval ook enkel op 1080p op een OLED scherp beeld toveren qua tv kijken.
Ik ervaar trouwens op de TV+ box ook veel issues met beeldkwaliteit op de 4K resolutie. De zaken worden dan wazig. De Tv+ box kan dus in dit geval ook enkel op 1080p op een OLED scherp beeld toveren qua tv kijken.
Ik moet zeggen dat mij dit inderdaad ook opviel op de Soundbox. Vooral als je dan links bovenin naar KPN tv+ logo kijkt, zie je dat het inderdaad wazig is.
Ik kijk niet zoveel TV en dacht ergens dat settings niet goed staan, maar nu je ‘t zegt! Hij staat ook gewoon op 4K ingesteld.
Wat mij nu ontgaat is waarom zou je investeren in de Google streamer als er voor LG een tv app is van KPN. Voor TV en streaming inclusief ESPN op 1 apparaat is zelfs die AppleTV overbodig.
Upscaling is voor nagenoeg elke externe box een ramp. Voor de reguliere tv kanalen blijft 1080p altijd de betere keuze, nagenoeg elke TV doet de Upscaling beter. Ik had zowel mijn VIP5202 en nu de DIW7022 meteen op 1080p gezet. Voor de streamdiensten heb ik mijn slimme tv.
Verder moeten de instellingen van elke televisie wel goed worden ingesteld voor externe apparaten vooral betreffende het Chroma key gebeuren. Dat hangt meestal samen met de uhd/HDR settings op de eigen TV.
En ik wil al mijn producten bij één supermarkt halen. Dat lukt ook niet; moet het zelfs over 3 supermarkten verdelen. De één heeft dat product niet,; de ander heeft dat wel, maat weer iets anders niet.
Alleen het nadeel bij 1080p is dat HDR niet meer werkt. Ook niet bij de apps van de streamingsdiensten en ook niet bij de TV zenders waaronder InUltra en toen der tijd bij NPO1 UHD die ook HDR (HLG) heeft. Dan staat de TV+ box op HDR10.
Ik hoop dat de firmware update naar de volgende Android TV versie niet lang meer op zich laat wachten. Dan is het steeds wijzigen van de weergaveinstellingen hopelijk verleden tijd.
Ik hoop dat de firmware update naar de volgende Android TV versie niet lang meer op zich laat wachten. Dan is het steeds wijzigen van de weergaveinstellingen hopelijk verleden tijd.
Welke versie zou dat dan moeten zijn? De Soundbox heeft "al" Android 12. Kan die wel naadloos schakelen tussen Dolby Vision en HDR10? Of moet die daarvoor ook naar een nog hogere Android-versie?
Ik las op Tweakers een test van de nieuwste midrange OLED tv's (S90F) van Samsung. Minpunt: geen Dolby Vision. Helemaal niet. Is Dolby Vision wellicht op z'n retour? Dat (één van) de grootste tv-producent(en) het op z'n belangrijkste productlijn (qua verkoopaantallen) niet aanbiedt zou een teken aan de wand kunnen zijn.
@Henk2304 dat is puur een kosten plaatje. Voor kleinere schermen in auto's past Samsung DV wel toe.
In tegenstelling tot HDR10 kost het gebruiken van de DV techniek een bonk licentie rechten. Je kan beter naar films en series kijken bij hoeveel titels wordt dit daadwerkelijk toegepast als je zou willen concluderen of iets wel of niet op zijn retour is.
Zelf vraag ik mij sterk af of de HDR instellingen zoals we die nu hebben een Android ding is of de KPN software want dan zou Android 14 waarschijnlijk geen verschil maken.
Het zou een rechtenkwestue kunnen zijn. Maar uit de test blijkt ook dat LG vergelijkbare toestellen levert mét Dolby Vision voor een lagere prijs. Samsung gebruikt in alleen de 65" versie van de S90F een eigen display, in alle overige formaten nota bene gewoon het LG display dat LG zelf ook toepast in hun midrange tv's.
Wat mij nu ontgaat is waarom zou je investeren in de Google streamer als er voor LG een tv app is van KPN. Voor TV en streaming inclusief ESPN op 1 apparaat is zelfs die AppleTV overbodig.
LG WebOS apps worden nooit bijgewerkt. KPN app is al jaren niet bijgewerkt en ook NLZiet is al jaren lang niet bijgewerkt. Het stomme is gewoon dat er geen box verkrijgbaar is die of helemaal goed werkt (qua ondersteuning voor apps) of fatsoenlijk onderhouden wordt (voornamelijk smart tvs).
En ik wil al mijn producten bij één supermarkt halen. Dat lukt ook niet; moet het zelfs over 3 supermarkten verdelen. De één heeft dat product niet,; de ander heeft dat wel, maat weer iets anders niet.
Voorkeuren, ik wil het zo inrichten. Ik wil geen 10 kastjes in mijn tv meubel hebben. Ik ga ook nooit naar een andere supermarkt voor aanbiedingen, helemaal geen tijd voor.
Welke versie zou dat dan moeten zijn? De Soundbox heeft "al" Android 12. Kan die wel naadloos schakelen tussen Dolby Vision en HDR10? Of moet die daarvoor ook naar een nog hogere Android-versie?
KPN gebruikt het m.i. als een excuus, want er zijn zat Android boxjes op Android 11/12 die het prima zelf kunnen wisselen. Daar heeft een hogere Android versie niks mee te maken.
Ik las op Tweakers een test van de nieuwste midrange OLED tv's (S90F) van Samsung. Minpunt: geen Dolby Vision. Helemaal niet. Is Dolby Vision wellicht op z'n retour? Dat (één van) de grootste tv-producent(en) het op z'n belangrijkste productlijn (qua verkoopaantallen) niet aanbiedt zou een teken aan de wand kunnen zijn.
Samsung heeft nooit Dolby Vision ondersteund. Hun gebruiken altijd al hun eigen HDR10+.
Vreemd betreffende LG. De apps op mijn Samsung uit 2020 worden regelmatig bijgewerkt. Onlangs tot mijn verdriet de nieuwe layout van de Netflix app.
De KPN app is inderdaad een ander verhaal over NLZIET kan ik niets schrijven.
Het zijn niet de fabrikanten maar de app leveranciers die de updates moeten leveren. De tv bouwers leveren met elkaar nieuw bouw jaar een nieuwe OS. Het lijkt er in ieder geval wel op dat Samsung daar nu van afstapt en ook op recente oude modellen van nieuwe OS versies gaat voorzien.
Nu on topic in principe is het zo dat de app van de streamingdienst naar de mogelijkheden van een box kijkt en daar de geleverde content op aanpast.
En dat werkt door die vreemde prioriteit optie gewoonweg niet zoals het hoort. Dat er uit en verder HDR automatisch dan zou het goed moeten zijn.
LG WebOS apps worden nooit bijgewerkt. KPN app is al jaren niet bijgewerkt
Hoe kom je daarbij? Ik heb 2 LG tv's (OLED en LCD) uit 2017. En zowel WebOS zelf als apps worden nog regelmatig bijgewerkt. De KPN app is inderdaad van 2 jaar geleden, het wachten is op de TV+ app. Voor Samsung wordt die nu getest. En verder gebruik ik die apps eigenlijk nooit want ik kijk vooral lineair tv en dan via de ontvanger. En áls ik dan een app gebruik (een enkele keer Netflix voor m'n kleinzoons) dan is het nog via de ontvanger want dat is eenvoudiger en scheelt weer een afstandsbediening.
LG WebOS apps worden nooit bijgewerkt. KPN app is al jaren niet bijgewerkt
Hoe kom je daarbij? Ik heb 2 LG tv's (OLED en LCD) uit 2017. En zowel WebOS zelf als apps worden nog regelmatig bijgewerkt. De KPN app is inderdaad van 2 jaar geleden, het wachten is op de TV+ app. Voor Samsung wordt die nu getest. En verder gebruik ik die apps eigenlijk nooit want ik kijk vooral lineair tv en dan via de ontvanger. En áls ik dan een app gebruik (een enkele keer Netflix voor m'n kleinzoons) dan is het nog via de ontvanger want dat is eenvoudiger en scheelt weer een afstandsbediening.
Ik heb het ook niet over WebOS @Henk2304 , de apps met name KPN en NLZiet worden nooit voorzien van updates op WebOS. Omdat het zo gigantisch achterloopt missen er veel functies. Aangezien KPN echt enorm traag is met de ontwikkeling (Samsung test zou 4 maand terug beginnen), wel bijzonder als je werkt volgens het agile principe, zouden andere platformen nog gerust een dik jaar of langer kunnen duren.
Afijn, ik heb nu hopelijk zolang een oplossing gevonden. Dus ik laat het hierbij ;).