Skip to main content

Van  Arris VIP5202 naar Kpn tvplus

Ik heb een Philips TV 65PUS8807 en een Samsung sounbar HW-Q930B enig nadeel met de arris VIP5202 was dat er 2 afstandsbedieningen moest gebruiken ,1 om arris VIP5202 te bedienen en 1 voor de  Tv ( geïnstalleerde apps). Samsung sounbar werkt automatisch mee met de TV ongeacht welke afstandsbediening wordt er gebruikt.

Op de arris VIP5202 en Philips tv gebruik ik alleen de afstandsbediening van kpn omdat alle Streamingdiensten zijn op zender/kanaal te vinden en wanneer ik een app op Philips tv wil openen dan gebruik ik de google tv app op mijn smartphone.

Philips TV heeft 4 hdmi poorten: hdmi1 ARC 4K 120Hz - hdmi2 eARC 4K 120Hz en hdmi3/4 Arc
Samsung sounbar aangesloten op eARC en arris VIP5202 op hdmi1 ,ongeacht op welke hdmi poorten sounbar of arris wordt aangesloten alles werkt ook goed. Kpn tvplus kastje op alle poorten geprobeerd, het is een drama.

Kpn tvplus 2 dagen uitgeprobeerd en heb besloten om het terug te sturen.

Kpn tvplus  voordeel:
Philips afstandsbediening kan kpn tvplus kastje bedienen bijna alle optie behalve tvgids knop is er niet op de Philips afstandsbediening.
F1tv pro app is rechtstreeks te downloaden via Playstore wat vreemd is niet een Android tv gevonden waar dat wel kan vandaar sideloaden.
Sideloaden is ook mogelijk op kpn tvplus kastje(app/apk van derden ipv Playstore kan geïnstalleerd worden) niet alle apps werkt naar behoren wat wel op Philips tv wel werkt.

Kpn tvplus Nadeel:
Streamingdiensten zoals Prime,Hbo en YouTube zijn verdwenen van zender/kanaal voorheen op kanaal 201,203 nu verplicht om naar app omgeving te gaan.
Van tv zender/kanaal wisselen zit er een vertraging in ( kpn tv app is sneller) en dan ben je er nog niet het geluid moet nog komen.

Interface is rommelig, je wordt overladen met overbodige apps die je niet kan verwijderen of verbergen.
Philips Android startscherm is het mogelijk om geïnstalleerde apps op volgorde te zetten in favoriet en te verplaatsen ,Kpn tvplus is dat onmogelijk je bent genoodzaakt om te scrollen/navigeren door het rommelige omgeving.

Geluid is dramatisch,  het loopt niet synchroon en bij wisselen van zender is het volume enorm  hou er rekening mee in de late uurtjes, je buren hoort wanneer je van zender bent veranderd.
Uiteindelijk ook geprobeerd zonder sounbar helaas geen verbetering.

Beeldkwaliteit van de arris VIP5202 is beter.
Ik heb in de slaapkamer een Nvidia shield tv kastje ( Android tv box)aangesloten op een Sony bravia kdl-48w605b uit 2014 en kijk via kpn tv app televisie en dat is qua beeld en geluid velen malen beter dan het nieuwe kastje van kpn.

Aangezien Philips afstandsbediening het kpn tvplus kastje kan bedienen is het beter om apps op Philips tv te installeren en het kpn tvplus kastje alleen te gebruiken om tv te kijken dan is de arris VIP5202 en betere optie of wachten waar de concurrent mee komt.

Als je eenmaal van het oude op het nieuwe abonnement over bent kun je niet meer terug. Dan wordt een verzoek gezonden om de 5202 terug te sturen. Deze wordt ook uit het abonnement gehaald. Dus als je dan de 7022 terugstuurt gaat dat een probleem worden.


Als je eenmaal van het oude op het nieuwe abonnement over bent kun je niet meer terug.

Ik heb het vaker gezegd, maar ik hoop oprecht dat KPN toch de mogelijkheid gaat bieden dat spijtoptanten terug kunnen keren naar het oude abonnement.


Ik kan niet terug naar mijn oude abonnement omdat hussel 50 Mbit/s bestaat voor kpn niet meer voor nieuwe klanten, bestaande abonnees mogen hussel 50 Mbit/s wel houden.

Om Kpn tv+ te nemen moest ik van hussel 50 Mbit/s naar 100 Mbit/s heb mijn abonnement moeten verlengen .

Iedereen in Nederland heeft bij een nieuw contract,abonnement of aankoop het recht op bedenktijd en kpn hanteert 14 dagen bedenktijd bij het afsluiten van een  nieuw abonnement.

Zie contract:

Andere relevante informatie
Geldigheid contractsamenvatting
De prijzen in deze contractsamenvatting gelden op 15 februari 2023 in het verkoopkanaal waar u deze hebt
aangevraagd. Dit aanbod geldt als u op 15 februari 2023 een contract afsluit.
14 dagen bedenktijd
U hebt 14 dagen bedenktijd vanaf het moment dat uw diensten zijn klaargezet voor gebruik


Iedereen in Nederland heeft bij een nieuw contract,abonnement of aankoop het recht op bedenktijd en kpn hanteert 14 dagen bedenktijd bij het afsluiten van een  nieuw abonnement.

Klopt, er zit echter één addertje onder het gras, je kunt dus wel jouw nieuwe contract annuleren binnen die bedenktermijn maar daarmee hoeft KPN nog altijd niet jouw oude contract weer te activeren 


Ik kijk nu tv via de arris VIP5202 die is nog in werking. 

Ik heb meerdere optie ,ik zou alleen mijn tv abonnement kunnen opzeggen en internet behouden of tv en internet opzeggen en overstappen.

In het geval dat ik per direct wordt afgesloten of een paar dagen moet wachten voor nieuwe aansluiting dan is het nog steeds mogelijk om tv te kijken.

Optie een is canal digitaal tv app  of ziggo go.

Ik heb een ziggo go inloggegevens van een vriend om zigggo op tv te bekijken is mogelijk via Google Chrome webbrowser zonder gedoe van casten.

 


Nog een optie met internet van kpn is NLziet. Daar is wel een ... streamingbox, chromecast, Firestick of 'gewoon' een smart-tv met de app voor nodig. 

Voor radio zijn veel gratis apps onder Android-TV beschikbaar. 

F1 TV is toch beschikbaar voor Android-TV als een Philips?

NLziet geen supergroot zender aanbod maar voldoende en zeer goed beeld. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/

 


F1 TV is toch beschikbaar voor Android-TV als een Philips?

De F1TV Pro app lijkt in Nederland niet beschikbaar te zijn op Android televisies.


Ik vind de app anders wel op de Android-TV boxen. Maar dat werkt dan niet met een Nederlands account?


Ik vind de app anders wel op de Android-TV boxen.

Klopt, maar niet op Android televisies.

 

Maar dat werkt dan niet met een Nederlands account?

Jawel hoor, dat werkt ook met een Nederlands account.


Kpn draait met ingang van morgen mijn abonnement terug.
Mijn abonnement wordt teruggedraaid naar het oude ook het internet  gaat terug naar hussel 50 Mbit/s.
De kortingen die ik kreeg bij TV+ blijf ik behouden.
Achteraf veranderd er niets ,theoretisch wordt het contract wel  verlengd voor de komende 12 maanden .
Ik heb vanaf morgen 14 dagen bedenktijd om mijn oude abonnement uit te proberen.

 


Ik vind de app anders wel op de Android-TV boxen. Maar dat werkt dan niet met een Nederlands account?

Sinds kort is F1tv via Playstore te downloaden op Android boxen   

Op mijn Nvidia shield Android box kan ik gewoon inloggen met mij. NL account.

Op Android tv is F1tv app niet in Playstore ,

Het is wel mogelijk om F1tv app apk te versturen van mobiel apparaat naar Tv.

Het F1tv apk is het zelfde als de Playstore versie 


Ik vind de app anders wel op de Android-TV boxen. Maar dat werkt dan niet met een Nederlands account?

Sinds kort is F1tv via Playstore te downloaden op Android boxen   

Op mijn Nvidia shield Android box kan ik gewoon inloggen met mij. NL account.

Op Android tv is F1tv app niet in Playstore ,

Het is wel mogelijk om F1tv app apk te versturen van mobiel apparaat naar Tv.

Het F1tv apk is het zelfde als de Playstore versie 

Ik snap je bericht niet. Op de KPN box (android tv) is de F1TV app gewoon te downloaden? Staat er bij mij op in ieder geval. Kans is echter groter dat ik via de nvidia Shield ga afspelen, maar dat terzijde :) 


Ik vind de app anders wel op de Android-TV boxen. Maar dat werkt dan niet met een Nederlands account?

Sinds kort is F1tv via Playstore te downloaden op Android boxen   

Op mijn Nvidia shield Android box kan ik gewoon inloggen met mij. NL account.

Op Android tv is F1tv app niet in Playstore ,

Het is wel mogelijk om F1tv app apk te versturen van mobiel apparaat naar Tv.

Het F1tv apk is het zelfde als de Playstore versie 

Ik snap je bericht niet. Op de KPN box (android tv) is de F1TV app gewoon te downloaden? Staat er bij mij op in ieder geval. Kans is echter groter dat ik via de nvidia Shield ga afspelen, maar dat terzijde :) 

Om misstanden te voorkomen,ik bedoel met:

Android boxen = Nvidia shield tv en boxen met Android als besturingssysteem 

Android TV = een willekeurige Tv  met Android  als besturingssysteem  (Philips/Sony Android Tv )

Kpn Tv+    = Tv+ , Tv+box ,kpn box , box+ ,kpn tvplus , DiW7022 ,  nieuwe tv ontvanger  enz


Om misstanden te voorkomen,ik bedoel met:

Android boxen = Nvidia shield tv en boxen met Android als besturingssysteem 

Android TV = een willekeurige Tv  met Android  als besturingssysteem  (Philips/Sony Android Tv )

Waar je de mist in gaat is dat het besturingssysteem op die apparaten niet Android is maar Android TV.


KPN TV+ = Google TV. Hetgeen weer net iets anders is dan Android TV. Om het makkelijk te houden….

F1TV is gewoon beschikbaar op Google TV en dus ook op de KPN TV+

 

@J.D.P Je zou er ook voor kunnen kiezen om niet te annuleren en KPN de kans te geven te verbeteren. De eerste grote update is al gaande per vandaag en dat is iets meer dan drie weken na de introductie. En dat gaat om de paar weken gebeuren.

  • Verbetering in zaptijden
  • Viaplay in de zoekresultaten en in de Sport sectie
  • Aanbevolen apps waren steeds alleen die apps die ook voorgeïnstalleerd aanwezig waren. Vanaf deze versie kunnen dit ook anderen zijn.
  • Algemene verbeteringen in de Google Assistent
  • Meer films zichtbaar in de Films sectie als je in een subcategorie zit (grid view).
  • Je kunt nu makkelijker opnames verwijderen. Als je op een opname staat kun je met wat langer op OK drukken een snelmenu tevoorschijn halen. Hierin zit de optie ‘opname verwijderen’. 
  • Plus: de box kon tot op heden nog buiten het KPN netwerk gebruikt worden. Dat is nu niet meer zo.

 

Bugfixes in deze release:

  • Voorkomen van grijze (lege) tegels in de Nu op TV tegelrij in het hoofdscherm
  • Het punt waar je was gebleven bij Terugkijken wordt beter bewaard
  • Verschillende fixes voor crashes en het verlies van focus (dat je cursor ineens verdwijnt en je op wat pijltoetsen of Home moet drukken om hem weer terug te krijgen).
  • Bij een factory reset moet je de installatie opnieuw doorlopen. Het kon gebeuren dat er rondom afstandsbediening dan schermen ontbraken. Dit is verholpen.

Nog een optie met internet van kpn is NLziet. Daar is wel een ... streamingbox, chromecast, Firestick of 'gewoon' een smart-tv met de app voor nodig. 

Voor radio zijn veel gratis apps onder Android-TV beschikbaar. 

F1 TV is toch beschikbaar voor Android-TV als een Philips?

NLziet geen supergroot zender aanbod maar voldoende en zeer goed beeld. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/

 

@PeterG

De F1 TV pro app is al meer als een jaar niet meer beschikbaar op Android TV televisies.

Maar wel op losse Android TV boxen.

Ik pak dan het apk bestand van mijn Nvidia Shield tv pro (wat netjes uit de playstore komt)

Deze installeer ik dan op de Sony bravia Android tv.

Helaas moet ik deze procedure een paar keer per jaar uitvoeren. (Bij update van de app)

Maar niet heel ingewikkeld.

 

 

 

 

 


KPN TV+ = Google TV.

Ehhhh.…

 


KPN TV+ = Google TV.

Ehhhh.…

 

Dat staat ook in mijn Chromecast Google TV.

Android 12 dan

 


Om misstanden te voorkomen,ik bedoel met:

Android boxen = Nvidia shield tv en boxen met Android als besturingssysteem 

Android TV = een willekeurige Tv  met Android  als besturingssysteem  (Philips/Sony Android Tv )

Waar je de mist in gaat is dat het besturingssysteem op die apparaten niet Android is maar Android TV.

Je hebt helemaal gelijk er is inderdaad een verschil in tussen Android en Android tv

Mobiele apparaten draaien op Android  en niet op Android tv

Een Tv en  Android boxen draaien op Android TV niet op de gewone Android 

Dat snap een kind van 6 ook.

Herstel niet alle mobiele apparaten draaien op Android  sommige draaien op besturingssysteem Android One

 


Om misstanden te voorkomen,ik bedoel met:

Android boxen = Nvidia shield tv en boxen met Android als besturingssysteem 

Android TV = een willekeurige Tv  met Android  als besturingssysteem  (Philips/Sony Android Tv )

Waar je de mist in gaat is dat het besturingssysteem op die apparaten niet Android is maar Android TV.

Je hebt helemaal gelijk er is inderdaad een verschil in tussen Android en Android tv

Mobiele apparaten draaien op Android en niet op Android tv

Een Tv en  Android boxen draaien op Android TV niet op de gewone Android 

Dat snap een kind van 6 ook.

 

Er zijn zoveel boxen die draaien op het gewone Android besturing systeem.

Kijk alleen al naar het merk formuler op de GTV na draaien ze allemaal op Android zonder tv versie.

Het kind van 6 kan een plas doen.😂

 


Om misstanden te voorkomen,ik bedoel met:

Android boxen = Nvidia shield tv en boxen met Android als besturingssysteem 

Android TV = een willekeurige Tv  met Android  als besturingssysteem  (Philips/Sony Android Tv )

Waar je de mist in gaat is dat het besturingssysteem op die apparaten niet Android is maar Android TV.

Je hebt helemaal gelijk er is inderdaad een verschil in tussen Android en Android tv

Mobiele apparaten draaien op Android en niet op Android tv

Een Tv en  Android boxen draaien op Android TV niet op de gewone Android 

Dat snap een kind van 6 ook.

 

Er zijn zoveel boxen die draaien op het gewone Android besturing systeem.

Kijk alleen al naar het merk formuler op de GTV na draaien ze allemaal op Android zonder tv versie.

Het kind van 6 kan een plas doen.😂

 

Voortaan  heb ik alleen over arris VIP5202, DiW7022,  Merk Tv en Android boxen 

DIW7022 is vrij nieuw en ik zie alle benamingen voorbij komen .

 


@J.D.P 

Maar ja tal van die boxen (troep) die op Android draaien en je eigenlijk niks mee kan.

De bekende Google Chromecast met afstandsbediening is een goede.

De Nvidia shield en de Nokia box 8000 en 8010.

Er zullen er wel meer zijn maar boven staand heb ik als stabiel ervaren.

Net als mijn Philips en Sony bravia tv wat ook op Android TV draait.

 

 


KPN TV+ = Google TV. Hetgeen weer net iets anders is dan Android TV. Om het makkelijk te houden….

F1TV is gewoon beschikbaar op Google TV en dus ook op de KPN TV+

 

@J.D.P Je zou er ook voor kunnen kiezen om niet te annuleren en KPN de kans te geven te verbeteren. De eerste grote update is al gaande per vandaag en dat is iets meer dan drie weken na de introductie. En dat gaat om de paar weken gebeuren.

  • Verbetering in zaptijden
  • Viaplay in de zoekresultaten en in de Sport sectie
  • Aanbevolen apps waren steeds alleen die apps die ook voorgeïnstalleerd aanwezig waren. Vanaf deze versie kunnen dit ook anderen zijn.
  • Algemene verbeteringen in de Google Assistent
  • Meer films zichtbaar in de Films sectie als je in een subcategorie zit (grid view).
  • Je kunt nu makkelijker opnames verwijderen. Als je op een opname staat kun je met wat langer op OK drukken een snelmenu tevoorschijn halen. Hierin zit de optie ‘opname verwijderen’. 
  • Plus: de box kon tot op heden nog buiten het KPN netwerk gebruikt worden. Dat is nu niet meer zo.

 

Bugfixes in deze release:

  • Voorkomen van grijze (lege) tegels in de Nu op TV tegelrij in het hoofdscherm
  • Het punt waar je was gebleven bij Terugkijken wordt beter bewaard
  • Verschillende fixes voor crashes en het verlies van focus (dat je cursor ineens verdwijnt en je op wat pijltoetsen of Home moet drukken om hem weer terug te krijgen).
  • Bij een factory reset moet je de installatie opnieuw doorlopen. Het kon gebeuren dat er rondom afstandsbediening dan schermen ontbraken. Dit is verholpen.

Ik kan in de toekomst het alsnog aanschaffen, ik heb er voor gekozen om nu te annuleren omdat ik heb 14 dagen bedenktijd, het is niet te zeggen op welke termijn alle problemen zijn opgelost.

Ik kan op mijn Philips Android tv alle apps installeren en kijk tv via VIP5202 zonder problemen.

Wat is het verschil tussen een Philips Android tv met VIP5202 of met DIW7022? 


Wat is het verschil tussen een Philips Android tv met VIP5202 of met DIW7022? 

Als u het niet erg vind om 2 afstandsbedieningen te gebruiken: geen denk ik.


Wat is het verschil tussen een Philips Android tv met VIP5202 of met DIW7022? 

Wat ik tot nu toe ontdekt heb eigenlijk alleen het ontbreken van de F1 TV Pro app in het televisietoestel. En Apple TV app (de streamingdienst) op de DIW7022.

Maar beide gebruik ik hier niet dus voor mij niet zo'n punt. Voor jou vast ook niet.