Skip to main content

Van  Arris VIP5202 naar Kpn tvplus

Ik heb een Philips TV 65PUS8807 en een Samsung sounbar HW-Q930B enig nadeel met de arris VIP5202 was dat er 2 afstandsbedieningen moest gebruiken ,1 om arris VIP5202 te bedienen en 1 voor de  Tv ( geïnstalleerde apps). Samsung sounbar werkt automatisch mee met de TV ongeacht welke afstandsbediening wordt er gebruikt.

Op de arris VIP5202 en Philips tv gebruik ik alleen de afstandsbediening van kpn omdat alle Streamingdiensten zijn op zender/kanaal te vinden en wanneer ik een app op Philips tv wil openen dan gebruik ik de google tv app op mijn smartphone.

Philips TV heeft 4 hdmi poorten: hdmi1 ARC 4K 120Hz - hdmi2 eARC 4K 120Hz en hdmi3/4 Arc
Samsung sounbar aangesloten op eARC en arris VIP5202 op hdmi1 ,ongeacht op welke hdmi poorten sounbar of arris wordt aangesloten alles werkt ook goed. Kpn tvplus kastje op alle poorten geprobeerd, het is een drama.

Kpn tvplus 2 dagen uitgeprobeerd en heb besloten om het terug te sturen.

Kpn tvplus  voordeel:
Philips afstandsbediening kan kpn tvplus kastje bedienen bijna alle optie behalve tvgids knop is er niet op de Philips afstandsbediening.
F1tv pro app is rechtstreeks te downloaden via Playstore wat vreemd is niet een Android tv gevonden waar dat wel kan vandaar sideloaden.
Sideloaden is ook mogelijk op kpn tvplus kastje(app/apk van derden ipv Playstore kan geïnstalleerd worden) niet alle apps werkt naar behoren wat wel op Philips tv wel werkt.

Kpn tvplus Nadeel:
Streamingdiensten zoals Prime,Hbo en YouTube zijn verdwenen van zender/kanaal voorheen op kanaal 201,203 nu verplicht om naar app omgeving te gaan.
Van tv zender/kanaal wisselen zit er een vertraging in ( kpn tv app is sneller) en dan ben je er nog niet het geluid moet nog komen.

Interface is rommelig, je wordt overladen met overbodige apps die je niet kan verwijderen of verbergen.
Philips Android startscherm is het mogelijk om geïnstalleerde apps op volgorde te zetten in favoriet en te verplaatsen ,Kpn tvplus is dat onmogelijk je bent genoodzaakt om te scrollen/navigeren door het rommelige omgeving.

Geluid is dramatisch,  het loopt niet synchroon en bij wisselen van zender is het volume enorm  hou er rekening mee in de late uurtjes, je buren hoort wanneer je van zender bent veranderd.
Uiteindelijk ook geprobeerd zonder sounbar helaas geen verbetering.

Beeldkwaliteit van de arris VIP5202 is beter.
Ik heb in de slaapkamer een Nvidia shield tv kastje ( Android tv box)aangesloten op een Sony bravia kdl-48w605b uit 2014 en kijk via kpn tv app televisie en dat is qua beeld en geluid velen malen beter dan het nieuwe kastje van kpn.

Aangezien Philips afstandsbediening het kpn tvplus kastje kan bedienen is het beter om apps op Philips tv te installeren en het kpn tvplus kastje alleen te gebruiken om tv te kijken dan is de arris VIP5202 en betere optie of wachten waar de concurrent mee komt.

Wat is het verschil tussen een Philips Android tv met VIP5202 of met DIW7022? 

Als u het niet erg vind om 2 afstandsbedieningen te gebruiken: geen denk ik.

Ik gebruik 1 afstandsbediening die van kpn

Om Philips tv te bedienen gebruik ik Philips remote app op smartphone om  ambilight aan/uit te zetten dat gebeurt 2x per dag.en soms om een app te openen.

Google tv afstandsbediening is er ook.


@J.D.P

Er was gisteren een update zag ik.

Kan je het verschil merken? 

 

P.S.

2 afstandsbedieningen heb ik en en mijn vrouw persoonlijk geen problemen mee.

Voor de blu-ray pakken we die ab uit de kast als we blu-ray kijken of cd luisteren.

Dan hebben we er 3.😊


Wat is het verschil tussen een Philips Android tv met VIP5202 of met DIW7022? 

Wat ik tot nu toe ontdekt heb eigenlijk alleen het ontbreken van de F1 TV Pro app in het televisietoestel. En Apple TV app (de streamingdienst) op de DIW7022.

Dan heb je het, neem ik aan alleen over verschillen in de apps, niet over verschillen in beeld/geluidskwaliteit en bedieningsgemak.


wjb schrijft: bedieningsgemak

De DIW7022 bedient veel sneller dan de Arris VIP2952. Door de menu's. 🙂


wjb schrijft: bedieningsgemak

De DIW7022 bedient veel sneller dan de Arris VIP2952. Door de menu's. 🙂

Ik heb het over bedieningsgemak en dat is wat mij betreft een ramp met die 7022.

Welke dwaas heeft bijvoorbeeld bedacht dat het niet nodig is om eigen zenderlijsten te kunnen beheren. 😖


W.b. het Android TV - Google TV verhaal

Google TV is een Launcher/Schil die over Android TV heen ligt.
Vandaar dat er bij iedereen Android TV staat.
De oudere tv's en boxjes met Android draaien allemaal Android TV
De nieuwere gaan steeds meer over op Google TV
Zie het als bijvoorbeeld OneUI van Samsung op mobiele telefoons.
Deze Launcher/schil ligt ook over Android heen.

Wat je dus bij de KPN TV+ kastje ziet (althans heb hem zelf niet maar zie je op de afbeeldingen) is de Google TV layout 

Zelf heb ik de Nokia Streamingsbox 8000
Deze draait standaard op de Oude Android TV interface
Ik heb zelf de '’Google TV Launcher'’ gesideload en gebruik dus ook deze interface.
Zo heb ik het overal in huis hetzelfde.




De oudere tv's draaien allemaal Anroid TV
De nieuwere gaan steeds meer over op Google TV
Zie het als bijvoorbeeld OneUI van Samsung op mobiele telefoons.
 

 

Wat bedoel je?

Mijn eerste Smart tv van Samsung uit 2012 draaide niet op Android en Samsung tv's draaien nog steeds niet Android.

Onze huidige LG Oled tv draait ook niet op Android.

 

En Apple apparatuur heeft ook nooit op Android gedraaid. 




De oudere tv's draaien allemaal Anroid TV
De nieuwere gaan steeds meer over op Google TV
Zie het als bijvoorbeeld OneUI van Samsung op mobiele telefoons.
 

 

Wat bedoel je?

Mijn eerste Smart tv van Samsung uit 2012 draaide niet op Android en Samsung tv's draaien nog steeds niet Android.

Onze huidige LG Oled tv draait ook niet op Android.

 

En Apple apparatuur heeft ook nooit op Android gedraaid. 

Uiteraard bedoel ik de oudere tv's die Android hebben :)
Inmiddels aangepast


Google TV is een Launcher/Schil die over Android TV heen ligt.

Dat is inderdaad hoe het architectonisch in elkaar steekt.

 

Wat je dus bij de KPN TV+ kastje ziet (althans heb hem zelf niet maar zie je op de afbeeldingen) is de Google TV layout 

Qua layout wel maar het is dus geen Google TV immers de TV+ "app" is de launcher die de Google TV launcher vervangt.


Google TV is een Launcher/Schil die over Android TV heen ligt.

Dat is inderdaad hoe het architectonisch in elkaar steekt.

 

Wat je dus bij de KPN TV+ kastje ziet (althans heb hem zelf niet maar zie je op de afbeeldingen) is de Google TV layout 

Qua layout wel maar het is dus geen Google TV immers de TV+ "app" is de launcher die de Google TV launcher vervangt.

Bedankt voor je aanvulling!
Is mij dat ook weer duidelijk​​​​​​​


Wat is het verschil tussen een Philips Android tv met VIP5202 of met DIW7022? 

Wat ik tot nu toe ontdekt heb eigenlijk alleen het ontbreken van de F1 TV Pro app in het televisietoestel. En Apple TV app (de streamingdienst) op de DIW7022.

Maar beide gebruik ik hier niet dus voor mij niet zo'n punt. Voor jou vast ook niet.

Met een kleine omweg zijn alle apps te installeren zowel op televisietoestel als DIW7022