Skip to main content
Beantwoord

Mijn TV+ box schakelt zichzelf na inschakelen meteen weer uit

• May 12, 2026
  • 8 reacties
  • 94 keer bekeken

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

De TV+ box schakelt bij mij vaak direct na inschakelen weer uit. Na volledig hestarten blijft het een tijdje goed gaan.

Beste antwoord door PeterG

@Piet van der Vooren 

Heeft daar ook een probleem mee gemeld. 

Vanuit eco aanzetten met de afstandsbediening van je tv geeft dit 'effect'. Niet met m'n Samsung overigens. 

Piet heeft zijn ontvanger inmiddels niet meer op eco. 

De box in de woonkamer heb ik sowieso niet op eco. 😉

Besparing eco is minimaal: met 12 etmalen continu op eco stand-by 1 kWh. Staat ie bij dagelijks gebruik überhaupt 288 uur stand-by in één maand?

8 reacties

JanD
Superuser
  • May 12, 2026

Beste ​@BasT geeft de decoder eens een volledige fabrieks-reset via het menu of het resetgaatje.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 12, 2026

Beste ​@BasT geeft de decoder eens een volledige fabrieks-reset via het menu of het resetgaatje.

Ik heb hier al meer over gehoord. Het heeft vm te maken met de CEC-afhandeling. En voor de zoveelste maal terug naar de fabrieksinstelling is geen optie meer, zolang er geen backupmogelijkheid bestaat.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 12, 2026

Heb je je tv+ box op eco stand staan? Daar waren een tijdje terug problemen mee met aanzetten. Ik weet niet of die al verholpen zijn.

JanD
Superuser
  • May 12, 2026

Ik heb hier al meer over gehoord. Het heeft vm te maken met de CEC-afhandeling. En voor de zoveelste maal terug naar de fabrieksinstelling is geen optie meer, zolang er geen backupmogelijkheid bestaat.

Beste ​@BasT ik weet niet wat CEC is en gebruik het ook niet, dus ik kan je helaas niet verder adviseren.

Misschien dat andere forumleden en/of een moderator je verder kan helpen.

Succes.

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 12, 2026

Heb je je tv+ box op eco stand staan? Daar waren een tijdje terug problemen mee met aanzetten. Ik weet niet of die al verholpen zijn.

Hij staat iid op de eco-stand.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 12, 2026

@Piet van der Vooren 

Heeft daar ook een probleem mee gemeld. 

Vanuit eco aanzetten met de afstandsbediening van je tv geeft dit 'effect'. Niet met m'n Samsung overigens. 

Piet heeft zijn ontvanger inmiddels niet meer op eco. 

De box in de woonkamer heb ik sowieso niet op eco. 😉

Besparing eco is minimaal: met 12 etmalen continu op eco stand-by 1 kWh. Staat ie bij dagelijks gebruik überhaupt 288 uur stand-by in één maand?

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@BasT Wat ​@PeterG zegt klopt. Als de box op de eco-stand staat schakelt hij in sommige gevallen na het gedeeltelijk opstarten weer uit. Het opstartproces kan weliswaar hervat worden door dan nogmaals op de KPN-toets op de afstandsbediening te drukken, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het schijnt inderdaad te maken te hebben met de CEC-afhandeling tussen de box en de tv.

Ik heb van KPN vernomen dat men verwacht dat het probleem zal zijn opgelost zodra Android 14 beschikbaar komt voor de box. Dat is naar verwachting later dit jaar. Tot die tijd wordt aangeraden om de tv-box niet op de eco-stand te zetten.

Piet.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@BasT, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al zoveel reacties hebt gekregen. Dank voor het helpen allemaal! 

Inderdaad niet de bedoeling dat dit gebeurt, dus ik neem dit in elk geval ook als voorbeeld mee voor feedback richting het TV team. 
Hopelijk is het met een toekomstige update dan opgelost. Houd hiervoor de Product Updates in de gaten!