Skip to main content
Ik heb een gelijke situatie mogen ervaren. Verkoper geeft misleidende informatie bij het afsluiten van een jaar contract. Ik zou 3 mnd gratis Neflix mogen bekijken. Helaas maar 1 mnd. na bellen en overleggen etc etc NUL op mijn request van KPN. Ondanks dat het is beloofd en toegezegd, wil KPN dit niet alsnog toekennen. Ik wordt dus voor leugenaar uitgemaakt ! Shame on KPN. Snel weg zodra mijn contract afloopt.

PS Ik ben al circa 40 jaar klant bij KPN. Daarvoor wordt je gestraft.



*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt



Tsja ook de medewerkers van kpn zijn mensen. En mensen maken soms een foutje. Als je recht hebt op die maanden netflex krijg je het vast nog wel en heb je er geen recht op dan krijg je het niet. Zo simpel is het!
Tja zo simpel wordt er bij KPN gedacht en ook gereageerd !!! Heb je er recht op ? Ja want dat is mij toegezegd bij het vastzetten van het contract door de verkoper. Helaas heeft de simpele verkoper een slecht geheugen. Want hij weet nergens meer van blijkbaar. Ik heb er recht op want het is mij toegezegd.

Los van het feit dat bestaande trouwe klanten gestraft worden omdat ze trouwe klant zijn.

Nieuwe klanten worden voorgetrokken met extra´s. Trouwe klanten worden gestraft en krijgen deze extra´s niet. Maar dat is hier nu het punt, het is mij toegezegd door de KPN verkoper.
Heel bekend verhaal, maar bij mij echt top opgelost, ben door een hoger geplaatste gebeld en die heeft alles op en top geregeld, helaas we al pas toen ik mijn kpn al had opgezegd, maar dat hebben ze ongedaan gemaakt, veel succes je staat in je recht en hoop dat je het gaat behalen ook.
Als jij dat zwart op wit hebt dan zal kpn best iets doen net als bij degene voor je. Maar om dan de betreffende verkoper voor simpele ziel uit te maken werkt niet in je voordeel. En dat verhaal van die trouwe klanten slaat nergens op.
Ik heb me inderdaad al voorgenomen mijn contract op te zeggen zodra het kan. Ben het een beetje beu de simpele zielen bij KPN. Niet vreemd dat het aantal abonnees ieder jaar sterke terug loopt bij KPN.
Dag Cees, welkom bij het forum.



Laten we hopen dat ik je hierbij kan helpen en mijn zieltje niet al te simpel is. ;)



Laten we beginnen met de vraag waar je wel of niet recht op hebt. Je hebt altijd recht op wat wij je schriftelijk bevestigen na het aangaan van een contract. In dit geval zie ik dan ook dat de 3 maanden Netflix niet in je bevestiging staan. Dan nu deze situatie. Ik zie dat je contract is ingevoerd een aantal dagen nadat de actie van Netflix is afgelopen. Het lijkt mij dan ook aannemelijk dat jij dit niet zelf uit je duim zuigt en dat mijn collega zoals hierboven genoemd een fout heeft gemaakt en zich in de datum heeft vergist. Mensen blijven wezens die af en toe ook fouten maken.



Hiervoor ook mijn oprechte excuses. Naast deze excuses stel ik voor om je de 3 maanden gratis alsnog te vergoeden op basis van de informatie die ik zie en hierboven benoem. Het allerlaatste wat ik wil is dat je een zure nasmaak hebt in het laatste jaar dat je bij ons bent, al helemaal gezien je ook net een mobiel abonnement erbij hebt genome via ons.



Ik hoor graag van je.
@CeesvanH is er helemaal stil van.
@CeesvanH is er helemaal stil van.



Het kan ook zijn dat @CeesvanH slaapt....dat is tussen 22.30uur en 6.30uur helemaal niet zo vreemd hoor.
Aan Alex.

En anderen.



Bedankt voor alle warme woorden van begrip en medeleven.

Inderdaad heb ik in mijn leven meer te doen dan me hiermee ( negatieve energie ) bezig te houden.

Ik zit niet mijn halve leven 24 uur achter de PC !

Of zoals vele zielige mensen de hele dag in 1 hand continu met de mobiel rondlopen, er ermee naar bed gaan !

Het kost me daarbij al heel veel tijd en energie om, wat ik vind dat rechtmatig is, weer recht te zetten.



Zwart Wit weergave zou makkelijk zijn inderdaad.

In de bevestiging staat inderdaad NIETS vermeld over Netflix, ook niet de eerste maand gratis Netflix,



Dat viel me direct op toen ik de bevestiging van verlenging van het contract mocht ontvangen.

Ik heb toen ook direct met KPN gebeld en dit aangegeven.

Mij werd medegedeeld dat Netflix niet van KPN is en een externe partij is.

Ik hoefde mij geen zorgen te maken, de 3 maanden zouden wel goed komen.

Ik moest eventueel bellen als de factuur niet in orde zou zijn, hetgeen ik dus ook heb gedaan.

Dus vandaar dat KPN het niet nodig achte om dit ZWART WIT vast te leggen.

Telefonisch. na ontvangst van de eerste factuur, is mij dus nogmaals een tweede keer gezegd dat dit wel in orde was.



Ik heb de neiging om met mensen om te gaan in goed vertrouwen, een woord is bij mij een woord, daar hou je je aan. Een partij als KPN vertrouwde in dan ook zonder meer op hun telefonische woord.

Blijkbaar is er bij KPN in de communicatie heel wat te leren en te verbeteren, gezien mijn ervaringen.



Verder ben ik tevreden met de voorgestelde oplossing.

Wat belangrijk is mijn inziens is de instelling, hoe maak je van een nadeel een voordeel ?



Als er toevallig iets mis is gelopen ergens in de communicatie, hoe zorg je ervoor dat je daar als organisatie alleen maar sterker uitkomt als organisatie ? Dat is de kunst en uitdaging ( bv voor KPN ).

Fouten maken en misverstanden zijn er overal, mensen zijn niet perfect.



Zorg ervoor dat de klant zegt ¨ er worden zaken soms niet goed gedaan ( bij bv KPN ).

Maar als er dan toch iets mis gaat, repareren zij dat zo goed dat je altijd weet dat het altijd wel goed komt.

Dus 100% zekerheid ( bij bv KPN ) dat aan het eind je altijd tevreden bent. ¨.



Bij deze leverancier wil je dan ook nooit meer weg !

100% zekerheid op tevredenheid aan het eind.



Verder even los hiervan ben ik zeer tevreden over de hulp en service bij technische issues.

Direct ¨een warm body ¨ aan de lijn die je professioneel helpt en vriendelijk te woord staat.

Dat was vroeger ( ik ben al 35 jaar klant ) heel anders.

En bij anderen is dat ook nu ook vaak heel anders, met lange sprekende computer speaker sessies en lange wachttijden.

En vaak geen ¨warm body ¨ die je netjes aanhoort en dan acteert.

Dat ook even gezegd hebbende.



Ik laat het hier even bij en sluit af met een goed gevoel.

Bedankt daarvoor.

Vriendelijke groet.
Dag Kees,



Ik sluit me aan aan je laatste bericht. De verbetering wordt in dit geval gedaan op basis van feedback naar de medewerkers, in de vorm van: "Kijk goed naar wat de acties zijn op dat moment en of ze nog actueel zijn, 1 dag te laat invoeren betekent mislopen". In de regel zijn we daar ook vrij scherp op. Ik bedank je in ieder geval voor je begrip.



De verrekening zal ik plaats laten vinden op volgende factuur, een bedraag van 2 keer 10,99, totaal € 21,98. Misschien overbodig, maar ik benoem het toch. Hou er rekening mee dat je het zelf dient op te zeggen wanneer je het niet wilt behouden na deze 3 maanden.



Fijn weekend gewenst.