Hi!
Een paar maanden geleden heb ik ivm verlenging abo een TV+ mediabox ontvangen maar retour gestuurd i.v.m. alle bugs en mijn oude arris VIP 5202 weer aangesloten.
Inmiddels werkt de TV+ mediabox wel beter na flink wat updates begrijp ik op het forum al is het nog niet zoals iedereen wil . Nu heb ik een vraag over dolby geluidsinstellingen van de nieuwe TV+ box.
Ik heb een wat oudere receiver Pioneer VSX 528 die geen atmos, maar wel dolby digital 5.1 ondersteunt via ARC. TV signaal passthrough is helaas te lage resolutie via de receiver zelf. De aansluiting van mijn huidige KPN mediabox nu is daarom rechtstreeks op TV en vandaar naar receiver. Heb er nog een EDID apparaatje, soort switch, tussen om geluid bron op dolby zónder atmos te krijgen vooral op Netflix te foppen geen atmos mee te sturen anders kan receiver het niet aan maat wel TV signaal in 4K. Dus:
Mediabox arris vip5202 - dr HDMI apparaatje (stelt EIDID op 4k, geluid 5.1 zónder dolby atmos maar met reguliere dolby) - Samsung TV (frame 2021) - Pioneer receiver (vsx 528 via ARC).
Hierdoor werkt HDMI CEC, heb ik dolby geluid en vertraging is verwaarloosbaar.
Gewoon vanuit interesse en omdat we waarschijnlijk op termijn toch over moeten naar de nieuwe TV+ Mediabox, is het met de nieuwe mediabox ook mogelijk dolby geluid zónder atmos te krijgen met een HDMI (CEC) ARC aansluiting? Dan kan mijn oude receiver nog even mee Ik lees dat je alleen kunt kiezen in geluidsinstellingen van de mediabox 'automatisch', 'stereo' of 'passthrough' en vraag me af of ik dan zelfde effect heb. Mijn ervaring is dat Netflix met name atmos er doorheen drukt. In de oudere VIP5202 kun je kiezen voor stereo, 5.1 en atmos...
Alvast dank!