Skip to main content
Vraag

Na 1 minuut stilstaand beeld/haperend geluid, alleen in de avond

• March 14, 2026
  • 3 reacties
  • 17 keer bekeken

Jan911turbo
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Avonds na 1 minuut stilstaand beeld en haperend geluid . Kpn gebeld .Ik moest het navolgende doen : Modem  resetten , glasvezel kastje gereset, kabels  eruit en weer na 1 minuut  erin , weer stil staand beeld. Het gekke is via mijn Netflix abonnement kijkt ik via de zenderlijst van kon probleemloos beeld en geluid.

Vervolgens nieuw kastje gekregen. Overdag probleemloos, avonds weer stilstaand beeld na 1 minuut. Dus ff heen en weer zappen en dan weer ff beeld.

Hoe nu verder ?

3 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 14, 2026
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de KPN router (Experiabox V10 of Box12 of Box14)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen

Netflix gaat via internet (VLAN6)

KPN tv (multimode) gaat via VLAN4. (dus niet via het standaard internet)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 14, 2026

Lastig kijken en niet de bedoeling. 

Heb je dit alleen met live kijken of ook met opnames. 

Welke ontvanger heb je? DIW7022, VIP2952, VIP5202 

Hoe ie de verbinding van modem naar ontvanger? Zit er bijvoorbeeld nog een Draadloze Verbindingsset (DVS) tussen. 

Dimbare led verlichting in huis?

Jan911turbo
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • March 14, 2026

Ik heb gisteren middag een nieuwe VIP 5202 ontvangen de netwerk kabel van de VIP zit in de router, dit na uitvoering telefonisch overleg  met de helpdesk van KPN. Ik moest  in samenspraak met kpn  alle in en uitgangen kabels , glasvezel kastje ff van de de stroom afhalen enz.  Dus gisteravond het nieuwe kastje gemonteerd.  Helaas , het was circa 22.00 uur freezes, na heen en weer zappen steeds normaal beeld.  . Ik ging vervolgens via de kpn zenderlijst naar Nefflix en …. Perfect stabiel beeld enz. 
Vanmorgen vanaf 09. 00 uur tv gekeken en stabiel beeld. Hopelijk vanavond ok nog. De wondere wereld van internet tv😁