Skip to main content
Vraag

Na gebruik Netflix last van gedempt geluid en blokkering beeld op de KPN TV+ Box

• March 16, 2026
  • 14 reacties
  • 99 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Na het opstarten van Netflix is het geluid gedempt maar wordt niet beter na opnieuw opstarten.

Ook het beeld van de startpagina van KPN TV+ wordt heel blokkerig/zie foto.

Opnieuw opstarten wordt het niet beter, op zolder met andere tv en bekabeling ook niet.

Fabrieksreset is alles weer normaal, en dat al de 2de keer deze week.

Ligt het dan toch aan het kastje?

Rechtstreeks bekabeld aangesloten op V10 modem

Heb 4 weken geleden al contact gehad met het advies om beeld op unicast te zetten en daar staat deze sinds die tijd al op.

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Fabrieksreset is wel erg drastisch. 

Herstart zal ook helpen. 

Maar wel apart.

Sluit je Netflix wel af na kijken?

Helemaal linksboven kiezen. Dan naar Netflix afsluiten ​​​​​​. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 16, 2026

Fabrieksreset was wel enige oplossing.

Het probleem komt bij het opstarten van Netflix en neem aan dat niemand Netflix afsluit zoals op de foto. Als het gezin weer tv wil kijken in plaats van Netflix wordt er op de home knop gedrukt en denk dat iedereen dat doet.

Maar KPN en Netflix weten van het probleem af zoals te lezen op het forum, je wordt alleen van het kastje naar de muur gestuurd. Het beeld zetten op Unicast heeft 2 weken goed gekeken….

Het begon met serie kijken op Netflix, bij begin nieuwe aflevering beeld op zwart en hangen op 0%

Daarna bij starten film hangen op 0%, 25 of 89%

Nu geluid gedempt en blokkerig beeld en fabrieksreset.

Waar houdt het op en komt KPN met een oplossing

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat een vervelende situatie zeg ​@ToWe, dat is inderdaad vreemd. Het probleem komt dus steeds terug bij het gebruik van Netflix en een factory default lost het probleem niet permanent voor je op? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 18, 2026

Nee al 2x fabrieksreset moeten doen.

Terugbelafspraak gemaakt en konden ze niks voor me doen. Ik moest maar vanaf mijn telefoon netflix streamen als het probleem zich bleef voordoen.

Ik moet nog even een officiële klacht indienen want dat is natuurlijk het antwoord wat ik absoluut niet wilde horen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoe is de ontvanger verbonden met het modem ​@ToWe? Het ziet eruit alsof de ontvanger niet genoeg bandbreedte ontvangt voor de app.. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit ook niet helemaal kan plaatsen. Vooral niet omdat andere applicaties er geen last van hebben. Zit er iets van een soundbar of een ander apparaat nog tussen? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 20, 2026

Mijn vermoeden is dat er een ander probleem is.

Waar vooral apparaten die met Android werken last van hebben.

IPv6, als je dat uitzet, is de kans groot dat het probleem opgelost is.

(Zelf door toeval achter gekomen, omdat ik IPv6 om een andere reden had uitgezet in de Experiabox v10)

Uitzetten van de app op de DIW7022 doe ik nooit.

Is ook niet nodig, als alles goed werkt.

Het geheugen is volgens mij ruim voldoende. 

En sinds uitzetten IPv6 geen problemen meer.😉

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 21, 2026

@Remco van KPN ,het modem is rechtstreeks aangesloten op het V10modem

@joop2011 , dank je voor je reactie, ik ga dit ook proberen maar zal eerst even uitzoeken wat IPv6 voor nut heeft

Ik heb nu even de kastjes omgewisseld van de slaapkamer, het is het proberen waard. Komende week zal ik weer wat meer Netflix kunnen kijken en proberen. Sinds het omwisselen nog geen problemen gehad. Ik hou jullie op de hoogte

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 21, 2026

@Remco van KPN ,het modem is rechtstreeks aangesloten op het V10modem

@joop2011 , dank je voor je reactie, ik ga dit ook proberen maar zal eerst even uitzoeken wat IPv6 voor nut heeft

Ik heb nu even de kastjes omgewisseld van de slaapkamer, het is het proberen waard. Komende week zal ik weer wat meer Netflix kunnen kijken en proberen. Sinds het omwisselen nog geen problemen gehad. Ik hou jullie op de hoogte

IPv4 is het oude adressen protocal.

Omdat er steeds meer adressen (web adressen) zijn, is IPv6 gekomen.

Bijna alles is, gelukkig, nog steeds via IPv4 te vinden.

Ik (en anderen las ik) missen helemaal niet met IPv6 uitzetten)

Je kan het ook als test doen.

En later IPv6 weer aanzetten.

En hopen dat KPN het IPv6 probleem met Android gaat oplossen.😉

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik hoor graag wat je bevindingen zijn ​@ToWe!

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 30, 2026

@Remco van KPN 

Omgewisseld met het kastje van op zolder, eerste keer dat we Netflix willen kijken weer problemen met het geluid en blijft hangen op 0%. Dus ligt duidelijk wel aan het kastje. Het kastje wat op zolder stond een week probleemloos gebruikt in woonkamer.

Is er mogelijkheid om kastje om te wisselen? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 30, 2026

@Remco van KPN 

Omgewisseld met het kastje van op zolder, eerste keer dat we Netflix willen kijken weer problemen met het geluid en blijft hangen op 0%. Dus ligt duidelijk wel aan het kastje. Het kastje wat op zolder stond een week probleemloos gebruikt in woonkamer.

Is er mogelijkheid om kastje om te wisselen? 

Heb je IPv6 op de modem / router al uitgezet?

Wel de KPN modem / router daarna opnieuw opstarten (stekker voor minimaal 1 minuut uit het stopcontact.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 30, 2026

Ja ook al geprobeerd.

Dus 1 kastje werkt het wel goed en de ander niet! Maar wat is de procedure om kastje om te wisselen.?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

Je kan gratis 0800-0402 bellen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 2, 2026

Contact gehad met KPN en ze gaan het DIW7022 omwisselen. 

Er is een ticket aangemaakt maar het gaat nog tot 16 april duren voordat iemand van KPN met mij contact opnemen voor de procedure. Het is dus nieuwe kastje ophalen en meteen oude inleveren na die datum ergens. Ik ben benieuwd