Skip to main content
Antwoord

Netflix app opstarten lukt niet of afspelen gaat fout

• November 4, 2025
  • 18 reacties
  • 226 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds een lange tijd problemen wanneer wij via KPN de app Netflix, willen aanzetten

De app start niet op, of het is niet mogelijk om iets af te spelen. Ontvanger resetten of opnieuw opstarten heeft geen effect.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Wendyg721 Niet handig als je lekker Netflix wilt kijken. 😕 Super dat je al een herstart en een reset hebt geprobeerd. 

Voor de zekerheid, je voert de reset van je tv-ontvanger volgens deze stappen uit? 

Heb je de tv-ontvanger opnieuw opgestart, maar helpt dit niet? Geef de tv-ontvanger een ‘frisse start’. Hierdoor worden de gegevens van je ontvanger opnieuw ingeladen.

Instructie: 

•  Druk op Menu op de afstandsbediening.
  • Ga naar Instellingen.
  • Ga naar Systeem.
  • Ga naar Terug naar fabrieksinstellingen en kies Frisse start.
  • Kies "ja" zodra dit in het pop up scherm verschijnt. De ontvanger gaat daarna opnieuw opstarten

Na een frisse start, moet je opnieuw inloggen bij apps zoals Netflix. Houd je inloggegevens dus bij de hand.

Mocht je dit inderdaad gedaan hebben, wat gebeurt er dan precies als je de Netflix app opstart? Reageert hij helemaal niet en gebeurt dit direct? Of als de tv-ontvanger al even aan staat bijvoorbeeld? 

Ik hoor het graag!

18 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

Welk type tv ontvanger heb je?

De oudere Arris 2952 en HMB ontvangers zijn eigenlijk te traag om apps goed te draaien.

Op Arris 5202 en TV+ DIW ontvangers zouden apps probleemloos moeten werken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 4, 2025

De Arris 5202, het zou dus zonder probleem moeten werken.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 6, 2025

Hi ​@Wendyg721 Niet handig als je lekker Netflix wilt kijken. 😕 Super dat je al een herstart en een reset hebt geprobeerd. 

Voor de zekerheid, je voert de reset van je tv-ontvanger volgens deze stappen uit? 

Heb je de tv-ontvanger opnieuw opgestart, maar helpt dit niet? Geef de tv-ontvanger een ‘frisse start’. Hierdoor worden de gegevens van je ontvanger opnieuw ingeladen.

Instructie: 

•  Druk op Menu op de afstandsbediening.
  • Ga naar Instellingen.
  • Ga naar Systeem.
  • Ga naar Terug naar fabrieksinstellingen en kies Frisse start.
  • Kies "ja" zodra dit in het pop up scherm verschijnt. De ontvanger gaat daarna opnieuw opstarten

Na een frisse start, moet je opnieuw inloggen bij apps zoals Netflix. Houd je inloggegevens dus bij de hand.

Mocht je dit inderdaad gedaan hebben, wat gebeurt er dan precies als je de Netflix app opstart? Reageert hij helemaal niet en gebeurt dit direct? Of als de tv-ontvanger al even aan staat bijvoorbeeld? 

Ik hoor het graag!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 7, 2025

Frisse start al uitgevoerd. App start totaal niet op. Of de ontvanger wel of niet al even aanstaat geen verschil. Ik wil de app opstarten..... soms "werkt" het na ongeveer 10 keer. Maar meestal moet ik eerst de router resetten.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, als dat alles niet helpt dan raad ik je toch aan om een belafspraak (rechts onderin) met ons te maken ​@Wendyg72. Mijn collega kan de TV verbinding dan ook doormeten om te kijken of daar wat in te vinden valt. 

Hopelijk is er dan snel een oplossing gevonden, want dit is inderdaad niet prettig werken zo. Laat je weten of het gelukt is? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 8, 2025

Tsha, dat is als tig keer gedaan. Het probleem is ( hoe merkwaardig ook) nooit bij ons

• November 8, 2025

Tsha, dat is als tig keer gedaan. Het probleem is ( hoe merkwaardig ook) nooit bij ons

Wat bedoel je hiermee? "Nooit bij ons"?

Gewoon tv kijken werkt wel goed?

Gebruik je wel de witte afstandsbediening met zwarte achterkant van KPN? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 8, 2025

Ja natuurlijk 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, moest je na de frisse start ook opnieuw inloggen op Netflix, of sloot hij de app meteen weer af? Als je naar kanaal 200 gaat, gebeurt dan hetzelfde? 

Ik zie dat je je gegevens in je profiel hebt staan, super! Ik heb gespeurd wat ik kan vinden en ik zie dat je twee tv-ontvangers hebt. Gebeurt dit op beide ontvangers? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Ja, alle gegevens moesten opnieuw worden ingevoerd. Het is bij 1 ontvanger en bij kanaal 200

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Helder, wat als je de ontvangers van plek wisselt? Verhuist het probleem dan met dezelfde ontvanger mee, of blijft het op dezelfde locatie (in de woonkamer bijvoorbeeld)?

Dan weet ik zeker dat het aan de ontvanger ligt of niet, dus als je de resultaten van deze test laat weten kan ik weer door!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 20, 2025

Veranderen van plek maakt geen verschil. Beneden is bekabeld en boven wifi. Alhoewel boven eigenlijk nog slechter is.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het maakt geen verschil, dus het probleem verhuist dan met dezelfde ontvanger mee? Of blijft het op dezelfde plek? Kun je omschrijven wat er precies gebeurt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 23, 2025

Nee er is geen verschil, met beide ontvangers hetzelfde probleem. Ook op een andere plek.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat gek dat het op beide ontvangers niet goed gaat. 😕 Hoe zit het met andere apps, of TV kijken? Loopt dat wel soepel op de ontvangers? 

Misschien dat het hem dan in de internetsnelheid zit namelijk. Als je de tips in ons internetsnelheid te laag topic doorneemt, op welke snelheden kom je dan uit? Voor de handigheid: 

Startpunt is het doen van meerdere snelheidstests. Dan weet je wat je nu haalt, en heb je een vergelijkingspunt. 

De KPN Speedtest maakt gebruik van de snelheidstest van Ookla. Dit is een onafhankelijke derde partij, en een test die geschikt is voor hoge snelheden. Met de knop hieronder kun je de speedtest online doen. Dit geeft een goede indicatie van je snelheid.

Speedtest

Test dit op het moment dat je Netflix opstart. Hoe gaat het dan? Het beste is als je een bekabelde speedtest kunt doen (dus via een laptop of PC die met een internetkabel op je modem is aangesloten). 

Ik ben benieuwd!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 23, 2025

Bekabeld kan ik niet testen. Maar zoals te zien is de verbinding zeer slecht.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Wendyg72, Sanne geniet van haar vakantie, vandaar dat ik in je topic reageer.

Dat is inderdaad geen ruime snelheid, hoewel wifi een vertekend beeld kan geven. Het draadloze signaal (de wifiverbinding) is heel gevoelig voor verschillende factoren zoals storingsbronnen, afstand en andere wifisignalen. Alleen een snelheidsmeting via een bekabelde verbinding geeft echt een goed beeld van hoe je snelheid en verbinding ervoor staan.

Ik raad je toch aan om nog eens een belafspraak te maken. Op die manier kunnen we je beter helpen, omdat je verbinding meteen nagekeken kan worden en onze collega de nodige checks met je kan doorlopen. Dat lukt via deze weg niet zo best, waardoor het vooral lang duurt en er voor alsnog geen oplossing is. Ik kan mijn vinger er niet op leggen wat de oorzaak is van het slecht opstarten van Netflix. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 26, 2025

Hallo Alexandra, alweer een belafspraak. De zoveelste in jaren. Waar nooit een probleem gevonden wordt. De tijd dat dit topic al bestaat geeft wel aan hoe snel de klantenservice is. Ik ben moe van dat getest en dat gebel. Ik heb geen mogelijkheid om bekabeld te testen.