Skip to main content
ik heb een 4k oled van LG. Als ik via de smartapp netflix start op de TV dan heb ik dolby vision ondersteuning (bijv star trek discovery). Als ik netflix via de KPN 4k ontvanger (zxv8001) draai, heb ik dat niet. Het beeld via de smart app is dan ook veel mooier (in hdr).



ik wil het via de kpn ontvanger omdat die dan via de versterker dolby atmos kan uitzenden. Via de smart tv kan dat niet (arc of optical is compressed en aanzienlijk slechter). Bovendien hebben veel LG tv’s last van wegvallende ARC

verbindingen.



is dit mogelijk? Of kan de kpn box geen Dolby Vision HDR aan?
Hoi Alissone, welkom op het forum! Het laatste wat ik hier van weet is dat we voor de 4K zenders wel HDR hebben maar bij Netflix op het moment niet. Maar de laatste keer dat ik dat heb nagevraagd was vorig jaar, dus ik heb er zojuist opnieuw achteraan gemaild voor een update. Ik kom er bij je op terug.
En? Het zou mooi zijn als die netflix app geupdate wordt. Het lijkt een ouder versie...



is er ee nieuwere modem die het wel kan?
Hoi Alissone, welkom op het forum! Het laatste wat ik hier van weet is dat we voor de 4K zenders wel HDR hebben maar bij Netflix op het moment niet. Maar de laatste keer dat ik dat heb nagevraagd was vorig jaar, dus ik heb er zojuist opnieuw achteraan gemaild voor een update. Ik kom er bij je op terug.





Hoi Erik,



Heb je inmiddels meer informatie omtrent bovenstaande? Wanneer zal de Netflix app op de KPN 4k ontvanger worden voorzien van HDR?



Dank.
Ik heb iets meer informatie, Tim. Het staat op de planning, maar het is nog niet bekend wanneer het precies uitgerold zal worden voor de Netflix app op de 4K ontvanger. Zodra we daar meer over weten, en over mogen zeggen ook, doen we dat hier 🙂