Skip to main content

Niet tevreden met sorteerfunctie "Opnames" van de TV+ app

• March 6, 2026
  • 6 reacties
  • 56 keer bekeken

Hermanqwerty
Helper

Het sorteren van opnames in de app werkt nog steeds niet. 
De weergegeven volgorde lijkt ook steeds slechter te worden;

De eerste geplande aflevering van een serie-opname is op:

2 voor 12    =  6 maart 20:25

Sergio           13 maart 20:25

Masterchef     8 maart 20:00

Slimste            6 maart 21:30

Death              9 maart 22:00

Murder            6 maart 23:00

En dat is waar ik in geïnteresseerd ben.

Maar gesorteerd wordt op de laatste geplande serieopname in een map.

6 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 6, 2026

Tja, die bug zit er al in sinds de overgang naar de TV+ app. Lijkt ook geen hoge prioriteit te krijgen, ik had het een jaar geleden ook al gemeld:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2026

Dat is al zo sinds cloud opname 15 jaar geleden. Mijn dvd/hdd recorder sorteerde zo al. Ben niet anders gewend. 

Hermanqwerty
Helper

Maar wel onhandig, je kan niet gelijk zien wat er vanavond opgenomen wordt wat je zou kunnen gaan kijken.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 6, 2026

Dat is al zo sinds cloud opname 15 jaar geleden. Mijn dvd/hdd recorder sorteerde zo al. Ben niet anders gewend. 

Toch niet. Op de klassieke tv ontvangers zijn geplande opnames in volgorde van vroegst uit te zenden aflevering gesorteerd, ook als die aflevering onderdeel is van een serie met meerdere geplande afleveringen. En dat was ook zo in de mobiele iTV app, voor die werd vervangen door de TV+ versie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2026

Maar wel onhandig, je kan niet gelijk zien wat er vanavond opgenomen wordt wat je zou kunnen gaan kijken.

Onder gepland staat het gewoon in deze door jouw genoemde volgorde…. Eerst genoemde worden het eerst opgenomen. Vanavond, morgen, overmorgen, etc.

Bij series gaat het me niet zozeer wat er 'vanavond’ is. Lig vaak opzettelijk enkele afleveringen (dagen/weken) achter opdat ik een avondje kan bingen.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@Hermanqwerty, ik snap goed wat je bedoelt. De sorteervolgorde van serie-opnames in de TV+ app kan inderdaad wat onlogisch aanvoelen als je snel wilt zien wat er als eerste opgenomen wordt. Dit is ook iets wat we vaker terughoren van gebruikers en het is een punt dat bekend is bij de ontwikkelaars van de TV+ app. Feedback hierover wordt meegenomen wanneer er naar mogelijke verbeteringen in de app wordt gekeken. Bedankt in ieder geval voor het delen van je ervaring. Dit soort signalen helpen om inzicht te krijgen in waar de app nog verbeterd kan worden. Mocht je nog andere dingen tegenkomen of suggesties hebben, laat het gerust weten! 😊