Skip to main content
Beantwoord

Nieuw bij KPN: TV zappen duurt lang en soms geen geluid

• August 31, 2025
  • 4 reacties
  • 169 keer bekeken

Ik ben nieuw overgestapt van Ziggo naar kpn. Ben teleurgesteld dat tussenpozen bij zappen wel 6 seconden duren. Soms ook geen geluid; moet dan eerst rits programmas aflopen tot er een het wel doet. Als ik dan weer terug zal hebben ze allemaal weer geluid.

Báálle

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi allen. 

Sinds eind vorige week ervaar je mogelijk op de TV+ Box of Soundbox dat het zappen traag gaat, het beeld wat langer zwart blijft of dat de audio achterblijft. Het issue is intussen bekend en wordt onderzocht!

Zie onderstaand topic voor meer informatie, dat werken we bij zo gauw er meer bekend is. Intussen is de tip om de TV+ Box of Soundbox opnieuw op te starten.

Laten jullie je bevindingen hier achter?

4 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@klompie2. Welkom op de community! Ik begrijp dat het vervelend is dat het zappen soms langzaam gaat en dat het geluid wegvalt. Welke tv-ontvanger van KPN heb je in huis? Sinds vorige week horen we vaker dat zappen traag gaat, het beeld zwart wordt of het geluid wegvalt. Ons technisch team onderzoekt dit. Het probleem komt vooral voor bij de TV+ DIW 7022 en de Soundbox. Het probleem is dus bekend en we werken eraan om het op te lossen.

Probeer ondertussen het volgende:

• Zet je tv-ontvanger en modem uit en weer aan.

• Controleer of de ontvanger de nieuwste software heeft.

• Kijk of alle kabels goed vastzitten.

Helpt dit niet? Neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak maken, dan bellen wij je op een moment dat het jou uitkomt. Onze klantenservice helpt je verder of geeft dit door aan ons technisch team. 

Hopelijk kun je weer probleemloos zappen!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 3, 2025

Beste klompie 2, ik had dit gisteravond (2-9-25) ook als bestaande klant met een DIW7022.

De tv-decoder een herstart gegeven en alles was weer goed.

CC: ​@Vikash van KPN 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Ik ben nieuw overgestapt van Ziggo naar kpn. Ben teleurgesteld dat tussenpozen bij zappen wel 6 seconden duren. Soms ook geen geluid; moet dan eerst rits programmas aflopen tot er een het wel doet. Als ik dan weer terug zal hebben ze allemaal weer geluid.

Báálle

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Box12?

of te wel, wat ziet daar precies tussen.

Heb je glasvezel of koper?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi allen. 

Sinds eind vorige week ervaar je mogelijk op de TV+ Box of Soundbox dat het zappen traag gaat, het beeld wat langer zwart blijft of dat de audio achterblijft. Het issue is intussen bekend en wordt onderzocht!

Zie onderstaand topic voor meer informatie, dat werken we bij zo gauw er meer bekend is. Intussen is de tip om de TV+ Box of Soundbox opnieuw op te starten.

Laten jullie je bevindingen hier achter?