Skip to main content

Ik zou als bestaande klant graag overgaan naar de nieuwe tv+ box. Ik kan dit echter niet doen zonder mijn huidige korting(na automatische verlenging) voor dit jaar te laten varen.. Dit zou me 180 euro kosten om die nieuwe box te ontvangen. Dit lijkt me wat gortig. Zijn er mogelijkheden om toch aan de nieuwste hardware te komen, al dan niet voor een kleine eenmalige kosten? Dit vind ik best redelijk aangezien nieuwe klanten wel deze box ontvangen en 300 euro per jaar goedkoper uit zijn i.c.m. 1GB internet. Ik wil in deze tijd geen dief van mijn eigen portemonnee zijn en het frustreert om door kpn en andere providers non-stop gespamd te worden met aanzienlijk betere prijzen. Ook stel ik deze vraag aangezien ik in het verleden langere tijd issues heb gehad, echter pas bij het weggaan voor een jaar richting Ziggo werd mij verteld dat mijn oude hardware de oorzaak was. Ik hoop dat dit nu beter/pro-actiever verloopt.

 

Ik heb al telefonisch contact gehad, daar werd het bovenstaande gemeld. Ik kon toen echter niet de nuance bedenken die ik graag wilde benoemen.

Heeft u verlengt? Wanneer? Dan heeft u toch een nieuw jaarcontract gekregen? Misschien wel voor 2 jaar?

Zolang dat contract loopt kunt u helemaal niet over naar TV+. 

Kunt u een schermafdruk plaats van u factuur 2de blad? De factuurregels? 


@Nick83 Ik heb een algemene brief gehad waarin ik eenzijdig een goedkoper maandtarief kreeg, hier was geen actie voor nodig. Voor KPN staat er een jaar korting, maar ook telefonisch is nog bevestigd dat ik hier ieder moment uit kan. Ook voor de TV box kan ik eruit, maar dan moet ik een nieuw contract afsluiten zonder korting.


@Nick83 Ik heb een algemene brief gehad waarin ik eenzijdig een goedkoper maandtarief kreeg, hier was geen actie voor nodig. 

Ok. Dat kan. Deze korting raakt u inderdaad kwijt zodra u het abonnement aanpast. 

De TV+ ontvanger kunt u niet krijgen zonder het abonnement aan te passen. Dat is echt onmogelijk. Ook niet met bijbetaling ofzo.

Welke internetsnelheid heeft u nu? Hoeveel tv ontvangers heeft u en wat betaald u nu inclusief korting per maand?


Ik betaal 45 euro voor het basispakket zonder de korting zou dit net 60,88 o.i.d. zijn. De GB’s staan op de max, aangezien dit gedurende de korting gratis is. Die 60.88 zou dus meer worden, aangezien ik goed internet nodig heb voor werk(geen gig, maar wel meer dan de basis) Ik heb een extra ontvanger, die oud mag blijven of eraf kan, die komt echter bovenop de 45 euro.

Het is allemaal ook wel begrijpelijk helaas. Ik baal alleen dat het model uitnodigt om jaarlijks kosten(voor providers) en tijd(voor allen) te maken om te switchen tussen providers en een jaar contract met alle voordelen aan te gaan. De huidige acties liggen allemaal rond de 35 euro in de basis met volle bak internet. Andere providers kunnen me ook nog voordelen geven qua mobiele abonnementen e.d.

Het probleem is dat ik graag wil blijven, maar de niet pro-activiteit om bestaande klanten te waarderen vond ik jammer voorheen. Nog altijd lijkt het niet beloond te worden om een vaste klant te zijn. Het tegenovergestelde, zelfs met de geste/korting aan het eind van mijn contract is switchen veel voordeliger. De crux is dat zo het model ook weer in stand gehouden word uiteraard 😅


De huidige acties liggen allemaal rond de 35 euro

Ja, voor een half jaar. Of voor 1 jaar bij een 2 jarig contract. Als je dan de gemiddelde prijs per maand uitrekent kom je denk ik boven de 45 euro uit.


Als u een Chromecast met afstandbediening aanschaft…

https://www.mediamarkt.nl/nl/category/google-chromecast-687.html

Dan heeft u hetzelfde als een TV+ ontvanger. 


Als u een Chromecast met afstandbediening aanschaft…

https://www.mediamarkt.nl/nl/category/google-chromecast-687.html

Dan heeft u hetzelfde als een TV+ ontvanger. 

Ja i know, zat ik ook naar te kijken en werd ook vanuit klantenservice aangeraden. Zou voor mij top zijn om alles in 1 te hebben. 1 bluetooth remote, bekabeld in de box. De chromecast is weer hdmi gerommel met een mini remote en de kpn box kan niet in de kast etc.. Hele zoektocht en ervaring met de kleine.

De huidige acties liggen allemaal rond de 35 euro

Ja, voor een half jaar. Of voor 1 jaar bij een 2 jarig contract. Als je dan de gemiddelde prijs per maand uitrekent kom je denk ik boven de 45 euro uit.

Zou dan richting 100/200mb gaan na een half jaar. Wat respectievelijk 42,50 / 50 euro is. Betaal nu dus in principe 45 voor net wat excessief internet snelheid. Dus wat dat betreft maakt de som inderdaad wat kleiner.

 

Bedankt voor je reacties!


Hoi @Jesse1989pp, welkom op ons forum!
Ik zie dat Nick je al een goed eind op weg geholpen heeft. Kom je er een beetje uit zo?

Je kunt je abonnement telefonisch wijzigen via 0800-0402 of in een van onze winkels! Alle andere wijzigingen kun je ook doen via je MijnKPN


Reageer