Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe KPN afstandbediening koppelen met nieuwe Medion TV

• August 7, 2025
  • 5 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik heb een nieuwe medion TV en wil nu een nieuwe afstandbediening hieraan koppelen. Ik heb echter een afstandbediening die niet in de lijst van KPN staat.  Hij lijkt op deze afstandsbediening maar in plaats van de drie gekleurde dingetjes zit er een soort van speaker symbooltje in. Ik heb het geprobeerd met de medion codes door de stappen te doorlopen van de afstandsbediening hieronder maar dat werkt niet. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het niet zou moeten werken want het is een nieuwe TV en ook een nieuwe afstandsbediening maar toch? Hoe krijg ik het voor elkaar?

Beste antwoord door joop2011

De code 244 werkt maar dan voor het geluid en het uitzetten van de TV. Ik kan de tv er op de een of andere manier niet mee aanzetten. Heel raar. Enig idee of dit nog op te lossen valt?

Heeft de TV CEC?

Zo ja, zet CEC in de tv en in de DIW7022 aan.

Dan hoef je helemaal niets meer te doen.

Via CEC gaat de tv aan als je de DIW7022 aan zet en uit als je de DIW7022 uit zet.

Doen wij ook sinds we de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebben. Erg handig en makkelijk.

Dan hoef je dus alleen op de toets rechtboven de KPN ab te klikken. 

5 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 7, 2025

Als ik het goed zie, is dit de afstandsbediening voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Klopt dat?

Zo ja, zie hier hoe je hem kan koppelen met de tv.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2025

Medion codes

005, 009, 239, 244, 297, 328, 716.

bold staat niet in de pdf.

• Auteur
  • Topper
  • August 7, 2025

De code 244 werkt maar dan voor het geluid en het uitzetten van de TV. Ik kan de tv er op de een of andere manier niet mee aanzetten. Heel raar. Enig idee of dit nog op te lossen valt?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 7, 2025

Heeft de TV CEC?

Zo ja, zet CEC in de tv en in de DIW7022 aan.

Dan hoef je helemaal niets meer te doen.

Via CEC gaat de tv aan als je de DIW7022 aan zet en uit als je de DIW7022 uit zet.

Doen wij ook sinds we de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebben. Erg handig en makkelijk.

Dan hoef je dus alleen op de toets rechtboven de KPN ab te klikken. 

• Auteur
  • Topper
  • August 7, 2025

Dat werkte perfect! Bedankt! Eerst op code 244 ingesteld en vervolgens CEC op de TV ingesteld. Dan werkt het aan uitzetten inderdaad via de KPN TV box aan/uit knop (rechtsbovenin). 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2025

En weer een tevreden klant ​@joop2011 😀