Skip to main content

Beste allemaal,

 

ondertussen al een hele avond bezig net mijn nieuwe smart tv installeren. Het lukt niet om via de hdmi verbinding het tv kastje te connecten met de tv. Hij wordt niet herkend. Ik heb meerdere hdmi kabels geprobeerd en meerdere aansluitingen, daarnaast heb ik een nieuwe hdmi 2.1 kabel bij de tv aangeschaft juist om de goede kabel te hebben.

 

ik word er knettergek van want ik begrijp niet waarom hij niet herkend wordt door de tv. Meer mensen ervaring of idee wat het kan zijn? Ik ga tegelijkertijd contact opnemen met het bedrijf waar ik de tv heb gekocht. 
 

groet

Kunt u niet gewoon de juiste bron instellen? Dan kiest u de HDMI poort en dan moet het toch werken?


Dit zou werken als ik voorbij de eerste instelling van de tv zou komen. Maar die laat mij niet doorgaan nadat het niet lukt om de set top box tr verbinden.


Dit zou werken als ik voorbij de eerste instelling van de tv zou komen.

Wat als je de KPN ontvanger gewoon niet aansluit tijdens de eerste instellingen van de televisie?

Ik denk dat je in de instellingen van de LG Universal Control zit. Dat is niet nodig als je de KPN afstandsbediening gebruikt.

En als het over de KPN TV+ Box gaat: LG Universal Control werkt niet met de KPN TV+ Box, want die heeft geen infraroodontvanger. Maar als je, na de eerste instellingen, de TV+ Box later alsnog aansluit, dan werkt de LG afstandsbediening wel via HDMI CEC, hoewel waarschijnlijk beperkt. (Wat Simplink heet bij LG, en wat je aan moet zetten in de TV+ Box.)


Ha allen, na meermaals opnieuw opstarten e.d ben ik door het menu gekomen en werkt alles nu. Hij herkende het nog steeds niet, maar na schakelen naar hdmi kanaal wel


Ik heb hetzelfde gehad (LG C3). Je moet inderdaad tijdens eerste instelling het HDMI kanaal zelf “forceren”. Daarna is het goed, ware het niet dat er meestal DVD of onbekend wordt aangegeven/herkend. 


Reageer