Skip to main content
Beantwoord

Ondertiteling niet per zender aan te zetten

• June 9, 2026
  • 12 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik kijk graag BBC met engelse ondertitels. Als ik echter ondertitels aanzet staat het op alle zenders aan! Kan dat niet anders ?

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom op de community ​@Mbunjes, en ook welkom bij KPN!

Jammer dat je niet 100% tevreden bent omdat er 2 dingen niet bevallen. Ik zie dat Joop uit heeft gelegd wat de snelste manier is om de ondertiteling aan en uit te zetten, en hoop dat dit iets is waar je snel aan kunt wennen 🙂

Dat aan en uitzetten gaat heel snel.

Klik met de pijl naar beneden en klik op ondertitels en klik op de ok toets. (aan of uit)

Wat betreft het veranderen van de zendervolgorde, dit is niet mogelijk en zal ook niet mogelijk gaan worden. Waar je misschien wel iets aan hebt, is het instellen van een lijst met favoriete zenders. Zo kan je enkel de zenders die je daadwerkelijk bekijkt in je overzicht te zien krijgen, en heb je dus minder last van ‘overbodige’ zenders. Hoe je zo'n lijst instelt, zie je in het volgende artikel: 

12 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 9, 2026

Hallo ​@Mbunjes ,

Nee, die instelling geldt inderdaad voor alle zenders die ondertiteling aanbieden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 9, 2026

Ik weet ook niet of het technisch anders kan. Het is bij Ziggo dito. Next, Next Mini. 

• June 9, 2026

Bij caiway / delta niet.
Daar heb ik per zender de ondertitels aangezet, ze blijven wel aan bij herstart gelukkig (!) totdat het kastje een “up”date kreeg :-/

Er is blijkbaar geen onderscheid / keuze in de taal voor de ondertitels bij kpn ?
Het overigens al heel mooi dat ze nu (eindelijk !) wel gewoon altijd aan kunnen staan, dat is al een HELE vooruitgang ! 
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2026

Ik weet ook niet of het technisch anders kan. Het is bij Ziggo dito. Next, Next Mini. 

Bij Ziggo zeker wel, daar kom ik net vandaan, heeft altijd gewerkt.

Bij caiway / delta niet.
Daar heb ik per zender de ondertitels aangezet, ze blijven wel aan bij herstart gelukkig (!) totdat het kastje een “up”date kreeg :-/

Er is blijkbaar geen onderscheid / keuze in de taal voor de ondertitels bij kpn ?
Het overigens al heel mooi dat ze nu (eindelijk !) wel gewoon altijd aan kunnen staan, dat is al een HELE vooruitgang ! 
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Ik heb geen idee waar je het over hebt. Calway / Delta ?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 9, 2026

Ik heb geen idee waar je het over hebt. Calway / Delta ?

Dat zijn concurrerende internetproviders ​@Mbunjes 

• June 9, 2026

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2026

Ah, op die fiets. Ik zit net twee weken bij KPN en er zijn twee dingen verschillend van Ziggo die me niet bevallen : de ondertiteling dus en het niet kunnen veranderen van de zendervolgorde. Vooral dat laatste stoort me erg.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 9, 2026

Ik denk dat ook dit op verzoek van de klanten zelf is.

De grote klacht bij de KPN tv ontvangers die op Linux draaide en via teletekst ondertitels had was juist dat je het alleen op 1 zender had en ook weer moest uitzetten voordat je naar een andere zender gaat.

Klik met de pijl naar beneden en klik op ondertitels en klik op de ok toets. (aan of uit)

Caiway?

Is in 2024 verder gegaan als Delta.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 11, 2026

Welkom op de community ​@Mbunjes, en ook welkom bij KPN!

Jammer dat je niet 100% tevreden bent omdat er 2 dingen niet bevallen. Ik zie dat Joop uit heeft gelegd wat de snelste manier is om de ondertiteling aan en uit te zetten, en hoop dat dit iets is waar je snel aan kunt wennen 🙂

Wat betreft het veranderen van de zendervolgorde, dit is niet mogelijk en zal ook niet mogelijk gaan worden. Waar je misschien wel iets aan hebt, is het instellen van een lijst met favoriete zenders. Zo kan je enkel de zenders die je daadwerkelijk bekijkt in je overzicht te zien krijgen, en heb je dus minder last van ‘overbodige’ zenders. Hoe je zo'n lijst instelt, zie je in het volgende artikel: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 11, 2026

Bedankt voor je reactie maar dat zijn dingen die ik zelf natuurlijk al lang had ontdekt.
Ik zal er aan moeten wennen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Het is inderdaad een kwestie van wennen ​@Mbunjes 

Wat betreft de ondertiteling per zender kunnen instellen; hierover gaan we wel even een balletje opgooien bij de ontwikkelaars. Stel dat dit in de toekomst toch mogelijk blijkt te zijn, dan zullen we dit delen in onze Product Updates. het kan dus geen kwaad om daar af en toe een kijkje te nemen 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 12, 2026

Goed idee. Als de ondertitels aanstaan op een nederlandse reeds ondertitelde zender zie ik vaak de vreemdste reclame texten dwars door het beeld lopen en niet tijdens het reclameblok