Skip to main content

Hoi, zag dat deze in het verleden als eens opgelost zou zijn, maar nu werkt het niet meer.

Na een stroomstoring (en de box staat uit) blijft de box aan staan tot de ingestelde tijd verstreken is.

Kan dat na de herstart niet direct naar uit zoals de box stond ?

Dank dat je het dan even meldt Bram! Ik koppel dit terug. Werkt die nu wel weer als voorheen?


Dank dat je het dan even meldt Bram! Ik koppel dit terug. Werkt die nu wel weer als voorheen?

Niet som, maar de TV+Box gaat altijd weer aan na een stroomonderbreking.

https://community.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149/tv-bekende-bevindingen-585617

Overig

TV+ Box zet zichzelf aan voor update, maar zet zich daarna niet meer uit.

Hieraan gerelateerd zien we soms dat een TV+ Box zichzelf na een stroomonderbreking automatisch aanzet en niet automatisch uitgaat.

Opgelost bij updates.

Voor hetzelfde na een stroomonderbreking wordt nog naar gekeken.

Verholpen in KPN TV+ firmware 0.24.24


Ha @Remco van KPN , zoals @TDN al aangeeft, is het niet SOMS maar altijd. Ik gebruik versie 1.159.2


@BramvanSchagen 

Probeer de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) eens te resetten.

Houd de kpn toets rechtsboven ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt (kan ongeveer 7 seconde duren.

Kies voor opnieuw opstarten.

 

Na een onderbreking van de spanning (volksmond stroom) kan het voorkomen dat hij niet goed opstart.


@BramvanSchagen, pas op: na een reset moet je alles opnieuw instellen. (Nou ja, behalve je TV+ Box abonneenummer. En geen idee waarom een reset zou helpen.)


@BramvanSchagen

Probeer de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) eens te resetten.

Na een onderbreking van de spanning (volksmond stroom) kan het voorkomen dat hij niet goed opstart.

Niet dat hij niet goed opstart maar hij onthoudt het status voor de stroomonderbreking niet, dus indien hij was op standby, gaat hij niet weer terug naar standby maar blijf ON. Zoals @Arjan van B al goed opgemerkt heeft, waarom zou een reset helpen?

Iedereen kan het testen, hoef geen stroomonderbreking te zijn, zet de TV+ontvanger op standby en trek de stroomconnector van achterkant los (of trek de stroomadapter los van stekkerdoos). Naar paar seconde stek de stroomconnector (stroomadapter) weer in, de TV+Box gaat aan en blijf aan, onafhankelijk welke status hij had.


@BramvanSchagen, pas op: na een reset moet je alles opnieuw instellen. (Nou ja, behalve je TV+ Box abonneenummer. En geen idee waarom een reset zou helpen.)

 

Nee gelukkig niet na de reset die ik aangaf. (dit is een zachte reset)

Dat is alleen met een harde reset. Terug naar fabrieksinstellingen of met de pin achterop.

 

@BramvanSchagen 

En de reset die ik aangaf, kan je het beste en zonder problemen als eerste proberen.

 

Daarna is een harde reset (terug naar fabrieksinstellingen) een optie.

Dan moet je wel alles opnieuw instellen zoals @Arjan van B aangeeft.


@BramvanSchagen, pas op: na een reset moet je alles opnieuw instellen. (Nou ja, behalve je TV+ Box abonneenummer. En geen idee waarom een reset zou helpen.)

 

Nee gelukkig niet na de reset die ik aangaf. (dit is een zachte reset)

Ja, en heeft het geholpen? Blij jouw box standby na een stroomonderbreking?

Je lijk op sommige KPN moderatoren, eerste advies de worst case (apparaten resetten),


Nee gelukkig niet na de reset die ik aangaf. (dit is een zachte reset)

Ah, klopt. (Gek genoeg dacht ik dat je een paperclip-reset voorstelde maar dat staat er helemaal niet.)


@BramvanSchagen, pas op: na een reset moet je alles opnieuw instellen. (Nou ja, behalve je TV+ Box abonneenummer. En geen idee waarom een reset zou helpen.)

 

Nee gelukkig niet na de reset die ik aangaf. (dit is een zachte reset)

Ja, en heeft het geholpen? Blij jouw box standby na een stroomonderbreking?

 

Waarom vraag je dat?

De laatste keer dat hij van de spanning (volksmond stroom) af was is bij mij een maand geleden. I.v.m. schilderwerkzaamheden.

En nadat de spanning er weer op stond werkte hij bij ons (gelukkig) weer 100% goed.

 

Maar dit zegt niets, wat bij de ene wel goed gaat, wil niet zeggen dat het bij een andere ook goed gaat. 

 

En een “zachte” reset doe ik bijna altijd na een update.

Ook geen problemen.😉😊


Nee gelukkig niet na de reset die ik aangaf. (dit is een zachte reset)

Ah, klopt. (Gek genoeg dacht ik dat je een paperclip-reset voorstelde maar dat staat er helemaal niet.)

Dat is helemaal geen reset maar koude start, Hetzelfde als je lang gedrukt houden op KPN toetst van AB tot je het scherm "Opnieuw starten / Uitschakelen” ziet.


 

Waarom vraag je dat?

De laatste keer dat hij van de spanning (volksmond stroom) af was is bij mij een maand geleden. I.v.m. schilderwerkzaamheden.

En nadat de spanning er weer op stond werkte hij bij ons (gelukkig) weer 100% goed.

Omdat je advies geef om de zogenaamde bug van @BramvanSchagen te verhelpen, namelijk de box gaat weer ON naar een tijd zonder stroom. Hij heeft zoals ik geen probleem met het "goed opstarten” maar met het onthouden van de laatste standby status. Probeer maar zelfs bij jou uit zoals ik boven al aangeef.

Iedereen kan het testen, hoef geen stroomonderbreking te zijn, zet de TV+ontvanger op standby en trek de stroomconnector van achterkant los (of trek de stroomadapter los van stekkerdoos). Naar paar seconde stek de stroomconnector (stroomadapter) weer in, de TV+Box gaat aan en blijf aan, onafhankelijk welke status hij had.

 


@TDN

Nogmaals, ik heb geen problemen. 

Ook niet als de spanning eraf is geweest, heb ik (gelukkig) geen problemen. 


@TDN

Nogmaals, ik heb geen problemen. 

Maak een video ervan, dat jouw box na paar seconden zonder stroom weer offline gaat


Nogmaals, ik heb geen problemen. 

Ook niet als de spanning eraf is geweest, heb ik (gelukkig) geen problemen. 

Maar als jij, nadat je de TV+ Box uitgezet/standby gezet had, de stekker uit het stopcontact trekt, even wacht ... en dan de stekker weer terug in het stopcontact steekt dan gaat hij aan. De vraag is nu of de TV+ Box dan, laten we zeggen na een halve minuut, ook weer uit gaat. Is dat bij jou zo @joop2011?


Even voor de goede orde.  Een reset heeft geleidelijk aan meerdere betekenissen gekregen hier op het forum. Ik heb me zelf ook wel eens schuldig gemaakt aan het verkeerd gebruiken van het woord.

Volgens mij zijn we het er onder de streep over eens dat een reset betekent dat je een apparaat terugbrengt naar z'n fabrieksinstellingen. Dat is in veel gevallen niet nodig en zou, zoals @TDN  opmerkt en zou bewaard moeten worden als ‘laatste redmiddel’ .  

Even spanningsloos maken, kan in de regel geen kwaad en is vaak de oplossing voor kleine issues. 

 


Mijne blijft inderdaad ook altijd aan nadat het stroom er even af is geweest. Maar omdat het een aantal updates geleden is dat het stroom eraf was heb ik even zojuist een verse test gedaan. En het is nog steeds het geval, de Box+ blijft aan staan.


Ik herstart de box elke 2 dagen mbv een wifi stekker om de geheugenissues van de box te ondervangen. Dus elke 2 dagen blijft de box aan staan in de morgen. En dat is tegelijk een koude reset geweest, die niet geholpen heeft.

Maar gelukkig hebben meer mensen er last van .... 😉


Even wat verder gecontroleerd, maar de box gaat zelfs niet uit na de ingestelde tijd. Blijft dus altijd aan staan nadat de stroom eraf is geweest. En heb nu inmiddels versie 1.160.2. Hoop dat er eens naar gekeken wordt @Remco van KPN 


Ha @Remco van KPN of @Erwin van KPN , ook firmware versie 0.30.6 geeft geen verbetering helaas 


Even ter bevestiging:

Ook hier, na stroomonderbreking blijft de tv+ box aan. Net als mijn eigen andere Android-TV box doet overigens. Heb er verder geen ‘last’ van.

De oudere boxen doen hetzelfde overigens. Na stroomonderbreking gaan ze aan. Daar hoor ik nooit iemand over. Alleen hebben die een ingestelde tijd, mits ingesteld, dat ze na 2, 4, 6, 8, 12 of 24 uur automatisch naar stand-by gaan.

Na een update blijft/gaat de tv+ box tegenwoordig op stand-by. Dat was de eerste maanden dat ik 'm had niet het geval.

Maar, hoe vaak valt in dit land de stroom nog uit?


Na een update blijft/gaat de tv+ box tegenwoordig op stand-by. Dat was de eerste maanden dat ik 'm had niet het geval.

Dat is sinds firmware versie 0.24.24.

 

Maar, hoe vaak valt in dit land de stroom nog uit?

Er zijn mensen die m.b.v. home-automation elke nacht de stroom van hun apparatuur afhalen en voor die mensen is dit natuurlijk wel een punt.


Inderdaad @wjb , dat is het probleem. En aangezien ik niet 's morgens gelijk tv kijk en de box niet reageert op de ingestelde tijd, staat hij vaak heel lang aan (en merk ik pas rond 18 uur als ik nieuws wil gaan kijken dat die al vanaf 6 uur aanstaat 😔)


Ik heb dit nagevraagd, want ik dacht dat het automatisch aanspringen na stroom onderbreking inmiddels ook opgelost was. Maar het tv team geeft aan dat dit ticket nog openstaat. Dus, wordt aan gewerkt.


Reageer