Skip to main content
Beantwoord

Oude tv-box vervangen door KPN+ TV tijdens lopend abonnement

• January 14, 2026
  • 5 reacties
  • 80 keer bekeken

ik heb een lopende abonnement bij KPN

alleen heb nu nog de oude boxje om televisie te kijken.

ik zou dat graag willen veranderen naar KPN+ tv via de app op de tv

kan ik dit wijzigen terwijl ik nog wel even mijn abonnement heb lopen?

Beste antwoord door Arjan van B

Als je geen ontvanger wilt gebruiken, dan kan het gebruiken van de app al met je huidige abonnement? Als je televisie dat ondersteunt.

En ook bij de oude abonnementen kun je zonder verlengen of overstappen tegenwoordig de TV+ Box bestellen. Je kunt TV+ per maand opzeggen, maar niet meer terug naar de oude ontvanger:

Vanaf vandaag [6 november 2025] kan je ook bij een ouder abonnement kiezen voor TV+ met een TV+ Box! We passen dit in batches aan: voor het einde van het jaar is het voor iedereen met een oud abonnement mogelijk om voor TV+ te kiezen.  

Als het voor jou aangepast is, zie je dat in MijnKPN en je ziet ook een melding op de factuur van november. Via de MijnKPN app kan je dan makkelijk jouw tv-abonnement omzetten naar TV+. Je hoeft hiervoor geen nieuw jaarcontract aan te gaan. 

Let op: als je kiest voor TV+, dan worden alle tv-ontvangers die je nu hebt, omgeruild naar TV+ Boxen. Het is niet mogelijk om een deel om te ruilen. Als je gekozen hebt voor TV+, dan kan je niet meer terug naar de oude ontvangers.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 14, 2026

Als je geen ontvanger wilt gebruiken, dan kan het gebruiken van de app al met je huidige abonnement? Als je televisie dat ondersteunt.

En ook bij de oude abonnementen kun je zonder verlengen of overstappen tegenwoordig de TV+ Box bestellen. Je kunt TV+ per maand opzeggen, maar niet meer terug naar de oude ontvanger:

Vanaf vandaag [6 november 2025] kan je ook bij een ouder abonnement kiezen voor TV+ met een TV+ Box! We passen dit in batches aan: voor het einde van het jaar is het voor iedereen met een oud abonnement mogelijk om voor TV+ te kiezen.  

Als het voor jou aangepast is, zie je dat in MijnKPN en je ziet ook een melding op de factuur van november. Via de MijnKPN app kan je dan makkelijk jouw tv-abonnement omzetten naar TV+. Je hoeft hiervoor geen nieuw jaarcontract aan te gaan. 

Let op: als je kiest voor TV+, dan worden alle tv-ontvangers die je nu hebt, omgeruild naar TV+ Boxen. Het is niet mogelijk om een deel om te ruilen. Als je gekozen hebt voor TV+, dan kan je niet meer terug naar de oude ontvangers.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 14, 2026

Ook als je contract nog loop en je niet kan verlengen. kan je dit wel wijzigen??

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Ja. (Maar waarschijnlijk niet eens nodig als je alleen via de apps wilt kijken.)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 14, 2026

Oké helemaal goed dan blij ik gewoon via de app lekker kijken.

dank je wel voor de informatie

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 14, 2026

TV+ abonnement zonder ontvanger kan tegenwoordig. Het maakt in prijs echter niet uit met het abonnement met één gratis ontvanger. Die gratis ontvanger is handig voor een andere tv waar de app niet op werkt. 

En er is maar één app, ongeacht of je een TV+ of i-TV abonnement hebt. 

Televisie of kastje met Android-TV of Google-TV: de nieuwe KPN TV+ app.

Samsung, LG en Loewe: nog de oudere i-TV app. Maar de mogelijkheden en kwaliteit van de streams is hierin gelijk aan de nieuwe Android-TV app.