Skip to main content
Vraag

Pathé vouchercode werkt niet zonder TV-ontvanger

• March 13, 2026
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

Goedenavond. Wij hebben een KPN vouchercode ontvangen voor het huren van een film bij Pathé thuis. Wij hebben KPN tv maar geen kpn ontvangen en nu blijkt dat we de code niet kunnen gebruiken.  Is het mogelijk om toch een film te huren bij kpn met deze code of de code om te wisselen voor een die werkt in de Pathé thuis app? 

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 13, 2026

De kpn voucher kan echt alleen via de kpn ontvanger gebruikt worden. Hij kan niet omgezet naar een Pathé voucher. Die moet kpn aan Pathé betalen en dat doen ze niet. 

Heb je de ontvanger ergens opgeborgen?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom in onze Community ​@srav90.

Je kunt de voucher inderdaad alleen via de tv-ontvanger gebruiken, zoals Peter al vertelde. Dat kan op dit moment helaas (nog) niet via de TV app! 

Wat je tv-ontvanger betreft, wat voor abonnement heb je? Heb je de tv-ontvanger niet nog in een doos in de kast of op zolder liggen? Als je een abonnement met tv aanvraagt krijg je altijd een tv-ontvanger toegestuurd. Je krijgt deze apparatuur in bruikleen toegestuurd, mocht je het abonnement ooit aanpassen of stopzetten, dan vragen we je om je apparatuur zoals tv-ontvanger en modem weer naar ons terug te sturen.

Ik hoop natuurlijk dat 't alsnog lukt om te genieten van de voucher via de tv-ontvanger!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 16, 2026

Bedankt voor de reacties. Ik heb tijdens het aanvragen bewust gekozen om geen tv ontvanger te ontvangen en te kijken via de app. Beetje onduidelijk van te voren is dat KPN tv echt mega gefragmenteerd is qua welke app waarvoor beschikbaar is. En blijkbaar dus ook bepaalde functies. Tijdens het aanvragen van deze code om een filmpje te huren wordt alleen gevraagd (voor zover ik zag) of je KPN tv hebt of niet. Nou dat heb ik, maar zonder ontvanger. En blijkbaar kan dat dan dus niet. Zoals gezegd mega gefragmenteerd qua TV. Het is niet anders.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Een voucher aanvragen . Kan dat dan? Waar? Heb je een link?

Ik heb al sinds 3-2011 KPN TV maar weet niet beter dan dat je een voucher moet krijgen. Van kpn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2026

Als je een abonnement met tv aanvraagt krijg je altijd een tv-ontvanger toegestuurd

Dit klopt niet ​@Alexandra van KPN . Sinds een aantal maanden kan onder TV+ gekozen worden voor App only.

Zie

https://www.kpn.com/televisie/smart-tv-app

Maar aangezien dat hetzelfde kost als met één ontvanger zou ikzelf altijd voor die éne ontvanger gaan. Meer mogelijkheden waaronder radio en dus ook die voucher inwisselen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 17, 2026

Een voucher aanvragen . Kan dat dan? Waar? Heb je een link?

Ik heb al sinds 3-2011 KPN TV maar weet niet beter dan dat je een voucher moet krijgen. Van kpn.

Dat was zo’n verrassing op vrijdag. Ik had hetzelfde. Ook geen ontvanger in gebruik en de code toen cadeau gegeven aan Roy74.