Skip to main content
Beantwoord

Per wanneer bieden jullie ESPN 2 UHD aan?

• April 11, 2026
  • 35 reacties
  • 506 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • August 3, 2026

Klopt inderdaad ​@TDN 

Hoe lang is de 4K-upgrade geldig?

De 4K tv-upgrade heeft een minimale looptijd van 6 maanden. Hierna kan je het pakket elke maand opzeggen.

bron: https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd

Klopt niet, is gewoon op te zeggen over een maand. Staat aan te passen vanaf 3 september 2026. Heb het gisteren afgesloten.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 3, 2026

verwijderd

• August 3, 2026

Een constructie zoals Ziggo of Delta is eerlijker.

Eerlijker? Alle klanten meer laten betalen zodat de prijs voor het ESPN Premium abonnement omlaag kan. Dat is mischien sociaal maar in mijn ogen verre van eerlijk. Mogelijk bedoel je met eerlijk je krijg meer content dus je moet er ook voor betalen.

Maar de internet only klanten betalen al sinds Fox Sports al € 2,50 via het internet abonnement. Daar is verder geen concreet bewijs voor maar het heeft er wel alle schijn van.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

Een constructie zoals Ziggo of Delta is eerlijker.

Eerlijker? Alle klanten meer laten betalen zodat de prijs voor het ESPN Premium abonnement omlaag kan. Dat is mischien sociaal maar in mijn ogen verre van eerlijk. Mogelijk bedoel je met eerlijk je krijg meer content dus je moet er ook voor betalen.

Maar de internet only klanten betalen al sinds Fox Sports al € 2,50 via het internet abonnement. Daar is verder geen concreet bewijs voor maar het heeft er wel alle schijn van.

Helemaal met je eens.

Ik hou van voetbal, maar voor voetbal wil ik niet betalen.

En via KPN kan je via Combivoordeel kiezen voor. o.a. ESPN compleet.

Als ik het goed heb, betalen alle klanten inderdaad € 2,50 voor ESPN 1 op kanaal 14

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 4, 2026

Eerlijker?

Ja, als in contracten met ESPN staat dat alle abonnees voor ESPN betalen onafhankelijk of ze ESPN kijken, zouden ook alle abonnees ESPN krijgen.

Alle klanten meer laten betalen zodat de prijs voor het ESPN Premium abonnement omlaag kan.

Ook bij KPN of andere providers betalen alle mee, alleen ze legen de kaarten niet openlijk en eerlijk op de tafel zoals Ziggo of Delta het doen. De prijzen voor ESPN Premium omlag moeten, is een heel logische stap. Dit abo heeft dan alleen een verschil tot standaard de UHD toevoeging. Bij andere streamingsdienst zijn de verschillen tussen UHD/HD in prijzen (Netflix=5€, F1Pro=6€)

Dat is mischien sociaal maar in mijn ogen verre van eerlijk. Mogelijk bedoel je met eerlijk je krijg meer content dus je moet er ook voor betalen.

Als je denkt dat men voor ESPN1 2,50€ betaalde, en nu voor een toeslag van 2,50€ ESPN2+3+4 krijgt, is deze meerprijs ook heel goed gecalculeerd een eerlijk.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 4, 2026

Maar mensen laten betalen voor iets wat ze nooit gebruiken, dat is toch niet eerlijk.

€ 2,50 per maand is toch veel geld.

Als ik hier kijkt, lijkt het erop dat KPN abonnees voor ESPN niets extra betalen voor ESPN op kanaal 1.

€ 2,50 extra voor alle ESPN kanalen heb ik (dus persoonlijk) er niet voor over.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 4, 2026

Ik ben blij dat die extra 2,50 nu niet aan alle klanten in rekening is gebracht. 

Uiteindelijk moet KPN wel uit de kosten komen. Veel klanten krijgen ESPN Compleet “gratis” als Combivoordeel. Wat mij opvalt zijn de flink gestegen prijzen bij KPN voor mobiele abonnementen. Vergelijk die prijzen eens met Simyo, het budgetmerk van KPN. Je betaalt bij KPN flink meer, maar krijgt wel als Combivoordeel bv ESPN Compleet gratis. Gratis bestaat niet, “gratis” wel. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 4, 2026

Gratis, dus voor niets, gaat de zon op.

Voor de rest moet je direct of indirect betalen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 4, 2026

Kunnen jullie wel lezen?
De klant die geen voetbal afneemt betaald er ook niet voor
Heb je combievoordeel en ESPN dan is het geheel gratis en krijg je 6 augustus dus UHD op ESPN ook gratis.

en https://www.totaaltv.nl/nieuws/espn-in-uhd-bij-kpn-ook-oudere-4kdecoder-doet-mee/
Ik begrijp dat gezeur niet van jullie over de centen, welke centen?

Kijk eens op het forum van onze oranje vriend, die betalen zich blauw als ze ESPN UHD willen hebben en daar betaald wel elke klant 2,50 voor.

Als je vergelijkt is de KPN echt het voordeligst

P.S.
Jullie mogen uiteraard wel op mij reageren, maar of ik daar op antwoord weet ik niet, ik heb een hekel aan discussies

• August 4, 2026

De KPN internet only klanten betalen al mee toen de naam nog Fox Sport (2016) was de 'voetbaltaks' alleen is daar geen hard bewijs voor. Pas in 2019 kwam Fox Sports1 in het basispakket.

Wat die combivoordelen betreft kan je ook stellen dat de abonnement prijzen veel te hoog zijn. Die abonnementen voor de streamingdiensten of andere producten zullen toch betaald moeten worden. Als je voor de helft van de kosten bij andere mobiele aanbieders hetzelfde of meer krijgt hoef ik dat combivoordeel niet. En wezenlijk betalen klanten met een abonnement zonder combivoordeel in direct ook mee aan de voordeeltjes van een ander.

ESPN Premium kost bij die oranje provider nu maar € 9,95 een stuk goedkoper dan wat KPN rekent. 

Of KPN een 'stuk' voordeliger is hangt van diverse factoren af.

Ik zal er geen gebruik van maken maar het is wel netjes dat ook ESPN 1 op kanaal 18 de UHD mogelijkheid krijgt.